SiteBuilder - оптимизация на сайт за търсещите машини
Съдържание
Всяка отделна уеб страница трябва да бъде оптимизирана (препоръчаме да следвате инструкциите на Google) и SiteBuilder ни предоставя няколко инструмента за оптимизиране, които ще разгледаме в тази статия.
SiteBuilder - оптимизиране на сайт за търсещите машини
Отворете SiteBuilder в cPanel на вашия ICN хостинг. В лентата с инструменти изберете иконата със символ зъбно колело и в менюто кликнете линка Оптимизация за търсачки:
В раздела Общ имате достъп до списък с всички страници на сайта в лявата лента, а в дясната лента имате възможност за въвеждане на следната мета информация, която се публикува в секцията на изходния код и се използва само от търсещите машини и браузърите.
- Заглавие - най-важната част от съдържанието; страници с неоптимизирано заглавие получават нисък ранкинг, класиране в дъното на резултатите от запитванията към търсещите машини и нулев трафик;
- Описание - оптимизирано описание на съдържанието на страницата, търсещите машини не гарантират, че ще бъде използвано в страниците с резултати, но е добра практика да бъде публикувано;
- Ключови думи - както при описанието, добра практика е да се посочат ключови думи и фрази за страницата;
- Приятен за потребителя линк - използва се пренаписване на URL адреса и вместо името на HTML файла се използва въведената дума или израз;
- Изображение - използва се от приложения като Facebook, Open Graph и Twitter Cards при споделяне харесване на страницата;
- Do not index page - при маркиране страницата се премахва от резултатите от търсенето в търсещите машини;
Зареждане на въведената информация в изходния код на страницата Начало:
Ако страницата предоставя съдържание на няколко езика добра практика е да попълните информацията на всички езици (не е задължително).
При избиране на опцията По подразбиране (за всички страници) въведената мета информация ще се публикува за всяка отделна страница, което е много далеч от идеята за оптимизиране. Опцията е включена от разработчиците за ползване в one-page-site и целеви страници, където отделните 'страници' са всъщност секции от една страница.
В раздел Анализи трябва да въведете информация за Google Analytics акаунта на сайта и код за удостоверяване собствеността на сайта в Google Webmaster Tools:
За да потвърдим собствеността на сайта в Google Search Console избираме метод на удостоверяване URL prefix, въвеждаме URL адреса на сайта (не само домейн името) и кликаме Continue:
В следващия панел трябва да изберете метод, по който ще удостоверите собствеността - изберете HTML tag:
През бутона Copy копирайте информацията, поставете (paste) я в полето Google Webmaster Tools Code в SiteBuilder, приложете информацията и я публикувайте. Чак след това кликнете бутона Verify:
Ще получите потвърждение за успешно удостоверяване на сайта:
За да откриете идентификатора за проследяване Tracking ID на вашия Google Analytics акаунт в долната част на лявата лента кликнете Admin, изберете Property Settings, копирайте кода както е показано на изображението и го поставете в полето Google Analytics Tracking ID в SiteBuilder:
Полето Линк към картата на сайта e неактивно тъй като SiteBuilder автоматично създава файла sitemap.xml
и информацията в този файл се удостоверява успешно в Google Webmaster Tools:
Запазете информацията в двете полета през бутона Приложи и публикувайте сайта:
Опцията Anonimize IP се отнася до скриване IP адресите на посетителите с оглед изпълняване изискванията за обработването на лични данни.
SiteBuilder - избиране на оптимални настройки
Във връзка с правилното оптимизиране на сайта и предоставяне на коректни мета данни, SiteBuilder дава достъп до редица полезни настройки, които може да достъпим през същата икона със символ зъбно колело и линка Настройки в менюто:
В раздел Общ имаме достъп до следните настройки:
- Публикувайте сайт с подсилен HTTPS - маркирайте опцията ако сте инсталирали SSL сертификат за домейна на сайта;
- Публикуването на сайта ще предизвика пренасочване - предоставя възможност за избор между версия с www и без www за домейна при маркиране на опцията и избиране на съответния радио бутон;
- Force trailing slash symbol... - форсирано добавяне на наклонена черта в края на всеки URL адрес (
yourwebsite.com/about/
); - Disable mouse right-click on Site - деактивиране на кликане с десния бутон в сайта;
Раздел Мета информация - ако желаете да добавите допълнителни мета тагове в секцията на изходния код, въведете ги в полето Мета тагове:
В раздел Scripts може да добавяте скриптове в различни области на изходния код. В примера сме добавили CSS код в HEAD секцията, HTML и JAVASCRIPT след секцията Footer преди затварящия BODY таг.
Кодът добавя часовника, показан на изображението, след последната секция на сайта Footer:
Файлът robots.txt е полезен за инструктиране на търсещите машини кои части от сайта да индексират. Маркирайте полето Позволи robots.txt и въведете директивите на файла в текстовата област. Кодът в примера разрешава на всички роботи на търсещи машини да индексират цялото съдържание на сайта:
Коректния синтаксис на robots.txt файл може да бъде проверен като се логнете във вашия Google акаунт, потърсите robots.txt tester
и заредите URL адреса на файла:
Важен елемент от структурата на всеки сайт, особено след влизането в сила на GDPR, е получаване на съгласие от посетителя с политиката за обработване на лични данни от сайта.
В тази връзка SiteBuilder ни предоставя удобен инструмент в раздела Cookie policy за настройване на информационна лента, която се появява в долната част на екрана при първото зареждане на страница от сайта.
Натройките в раздела ни позволяват да дефинираме типа и размера на шрифта, съдържанието на съобщението и текста на бутона, както и дизайна на самата лента - фон, цветове на съобщението, фона и текста на бутона:
Изглед на информационната лента Cookie policy в браузър: