Оптимизирайте вашето съдържание

Помощен център

Оптимизирайте вашето съдържание

Направете вашият сайт интересен и полезен.

Създаването на убедително и полезно съдържание вероятно ще повлияе на вашият уебсайт повече от който и да е от другите фактори, разгледани тук.

Потребителите разпознавават качественото съдържание и когато го видят, вероятно ще искат да насочат други потребители към него. Това може да стане чрез публикации в блогове, социални медийни услуги, линкове в електронна поща, форуми или други средства.

Естественият интерес или шумотевицата от уста на уста е това, което помага за изграждането репутацията на сайта както между потребителите, така и в Google, и рядко се случва без качествено съдържание.

seo optimize content

Разберете какво искат вашите читатели (и им го дайте)

Помислете за думите, които потребителят може да търси, за да намери част от съдържанието на вашия сайт. Потребителите, които знаят много за темата, могат да използват различни думи в заявките си за търсене, отколкото някой, който е нов в темата.

Например, дългогодишен футболен фен може да търси fifa, акроним за Международната федерация по футбол, докато нов фен може да използва по-обща заявка като футболни плейофи.

Предвиждането на тези различия в поведението при търсенето и отчитането им при писането на съдържанието (използвайки добра комбинация от ключови фрази) може да доведе до положителни резултати.

Google AdWords предоставя удобен инструмент за планиране на ключови думи, който ви помага да откриете нови варианти на ключови думи и да видите приблизителния обем на търсене за всяка ключова дума/фраза.

Google Search Console ви предоставя най-популярните заявки за търсене, за които вашия сайт се показва, и онези, които са довели най-много потребители в сайта в отчета за търсене в Google Search.

Обмислете създаването на нова, полезна услуга, която никой друг сайт не предлага. Можете също така да напишете оригинално изследване, да публикувате вълнуваща новинарска история или да включите уникално съдържание, създадено от вашите потребители. Други сайтове може да не разполагат с ресурси или опит да правят тези неща.

Най-добри практики

Публикувайте лесен за четене текст

Потребителите се наслаждават на съдържание, което е добре написано и лесно могат да следват указанията в него.

Избягвайте:

  • Да пишете небрежен текст с много правописни и граматически грешки.
  • Недостатъчно или лошо написано съдържание.
  • Кодиране на текстово съдържание в изображения и видеоклипове: потребителите не могат да копират текста, а търсещите машини не могат да разчетат вградения текст.

Организирайте ясно темите на сайта

Винаги е полезно да организирате съдържанието си така, че посетителите да имат добро усещане за мястото, където една съдържателна тема започва, а друга завършва.

Разбиването на съдържанието на логически свързани части помага на потребителите да намерят по-бързо съдържанието, което търсят.

Избягвайте:

  • Публикуване на големи количества текст на различни теми в страница без параграфи, подзаглавия или друго структурно разделяне на оформлението.

Създайте ново, уникално съдържание

Новото съдържание не само ще запази съществуващата база от посетители, но ще доведе и нови посетители в сайта.

Избягвайте:

  • Повторна употреба (или копиране) на съществуващо съдържание, което ще донесе малко допълнителна стойност на потребителите.
  • Поддържане на дублирани или почти дублирани версии на едно и също съдържанието в сайта.
  • Научете повече за дублираното съдържание.

Оптимизирайте съдържанието за вашите потребители, а не за търсещите машини

Проектирането на сайт, концентриран върху нуждите на посетителите, и лесно достъпен за търсещите машини, обикновено генерира положителни резултати.

Избягвайте:

  • Вмъкване на многобройни ненужни ключови думи, насочени към търсещите машини, които са досадни или безсмислени за потребителите.
  • Изграждане на блокове от текст като чести грешки, допускани при достигане до тази страница, които добавят малко стойност за потребителите.
  • Измамно скриване на текстове от потребители, но показването им в търсещите машини.

Reference and images: https://support.google.com/webmasters/