Концепции за търсене, които трябва да познавате

Помощен център

Концепции за търсене, които трябва да познавате

Отчетите в Search Console се организират в съответствие с общата конфигурация на процеса Google Search:

Съдържанието първо се обхожда (открива), след това се индексира (роботите разчитат и анализират съдържанието) и накрая собственикът на уебсайта анализира трафика от търсене и разглежда как резултатите от търсенето се показват на потребителя или са свързани с други сайтове.

Обхождане (Crawl)

Обхождането е процесът на намиране на нови или актуализирани страници, които се добавят към индекса на Google. Един от роботите на Google (обикновено Googlebot) обхожда (преглежда и анализира) страницата. Термините обхождане и индексиране често се използват взаимозаменяемо, въпреки че са различни (но тясно свързани) действия.

Уеб роботите на Google следват връзки и сайтове, за да генерират списък с публично достъпни URL адреси, които посещават и индексират тяхното съдържание. Това е първата стъпка в процеса на добавяне на страници към резултатите на Google Search.

Собственост

Общ термин за уебсайт или приложение, които сте добавили в профила си в Search Console. Можете да видите списък на собствените си сайтове и приложения на началната страница на вашия профил.

Удостоверяване

Трябва да докажете, че вие притежавате уебсайта или приложението, посочени в Search Console профила, преди да започнете да виждате данни за него. Ще бъдете помолени да потвърдите даден сайт, по някой от предложените методи, след като го добавите в профила си в Search Console.

Googlebot

Уеб робот на Google. Google има няколко различни Googlebots, които изискват вашите страници, представяйки се за различни типове устройства (смартфон, таблет или десктоп компютър) за изчисляване на различни резултати от търсенето за потребителите, които търсят на тези устройства.

Едно и също съдържание може да се показва с различен резултат в търсенето в зависимост от степента на оптимизиране на страницата за съответния тип устройство.

Каноничен

Ако хоствате на една и съща страница на различни URL адреси, резултатите от търсенето могат да бъдат разредени в тези дублирани страници. Например може да имате една и съща страница на два адреса:

http://example.com/dogs

http://www.example.com/dogs

и търсенето може да показва отделни, по-ниско класирани резултати за всяка страница, отколкото ако страницата се хоства само на един URL адрес.

В този случай трябва да посочите на Google, че тези страници са еднакви и да изберете тази, която да бъде канонична (официалната страница), която да се показва в резултатите от търсенето.

Посочете каноничните страници или сайтове, като използвате Sitemap, HTML маркери или настройки за Search Console.

robots.txt

Името на файл от вашия сайт, който казва на Google кои страници да не се индексират или показват в резултатите от търсенето.

Карта на сайта (Sitemap)

Списък на URL адресите във вашия сайт, които Google използва като стартови местоположения, откъдето да започне обхождането на уебсайта. Картата на сайта може да се съдържа в един или повече файлове, съхранени на вашия уебсайт.

Индексиране

Процесът на посещаване на URL адреси и анализ на съдържанието и смисъла на всяка страница. Това помага на Google да определи най-добрите резултати от търсенето за конкретната заявка на потребителя.

Индексират се само страници, които са изградени в съгласие с добрите практики на Google и указанията за уеб администратори.

Ресурси

Уеб страницата обикновено зарежда много допълнителни ресурси като CSS, JavaScript и изображения. Уверете се, че Googlebot не е блокиран от достъп до ресурсите, които влияят върху смисъла на страницата по време на процеса на индексиране.

Изграждане на страницата (Render)

Google се опитва да зареди всяка страница, която индексира, по начина, по който потребителите я виждат. Изграждането (сглобяването на всички елементи на страницта) е процесът на показване на страницата със снимките и оформлението, за да помогне на Google да анализира значението на страницата.

Корекция на резултатите от търсенето

Ръчно действие

Ако страницата ви нарушава някое от указанията за качество на Google, като спам съдържание, то може да бъде предмет на ръчно действие (намеса на служител на Google), което ще понижи класирането й в резултатите от търсенето.

Международно насочване

Изрично насочване на резултатите от търсенето към потребители по език или държава. Това може да бъде направено чрез маркери за връзки с hreflang или настройката за насочване по държави в Search Console.

Изглед на резултатите от търсенето

Как се показва вашата страница или приложение ви при търсене?

Структурирани данни

Стандартен метод за описване на допълнителна информация в уеб страница във формат, който роботите за обхождане на Google разбират.

Например, можете да добавите рейтинги, информация за събития или видео информация. Някои видове структурирани данни се използват за създаване на разширени (rich) резултати.

Фрагменти (Snippets)

Малките описателни редове с текст, които се показват под всеки резултат в Google Search. Те се генерират програмно от Google по време на индексирането и могат да имат визуални характеристики, известни като разширени (rich) резултати.

Разширен (rich) резултат

Подобрен резултат в търсенето с допълнителни визуални или интерактивни функции като например звездни рейтинги или времена на събития. Разширените резултати често се генерират от структурирани данни, добавени от автора на страницата.

Връзки към сайта

Ако вашият уебсайт има логическа йерархия или структура, Google може да покаже набор от под-връзки под основния резултат от търсенето.

Например за един авиокомпания основният резултат ще бъде началната страница на авиокомпанията, а под-връзките ще сочат към страницата за резервация, страницата със статуса на полетите, страницата за правилата за багаж и т.н.

Този тип връзки се генерират автоматично от Google и вие не може да посочите, изберете или промените под-връзките за сайта си.


Reference: https://support.google.com/webmasters/