Как търсещите машини използват URL адресите?

Помощен център

Как търсещите машини използват URL адресите?

Търсещите машини се нуждаят от уникален URL адрес за част от съдържанието, за да могат да обхождат и индексират това съдържание и да насочват потребителите към него.

Различно съдържание (например, различните продукти в онлайн магазин), както и променено съдържание (например, преводи или регионални вариации), трябва да използват отделни URL адреси, за да бъдат показвани по подходящ начин.

URL адресите обикновено са разделени на няколко отделни секции:

протокол://хост/път/файл?низ-на-заявка#фрагмент

Например:

https://www.example.com/RunningShoes/Womens.htm?size=8#info

Google препоръчва всички уебсайтове да използват криптиран протокол https://, когато е възможно. Името на хоста е мястото, където се хоства вашия уеб сайт, обикновено използвайки същото домейн име, което бихте използвали за имейл.

Google прави разлика между www и non-www версиите на домейна (например www.example.com или просто example.com). Когато добавяте уебсайта си в Search Console, препоръчваме да добавяте и двете версии на протокола и домейнa: както http:// и https://, така и www и non-www.

Пътят, името на файла и низа на заявката определят кое съдържание от вашия сървър е достъпено. Тези три части са чувствителни към регистръра на шрифта (малки или главни букви), така че използването на FILE би довело до различен URL адрес, в сравнение с file. Хост името и протоколът са нечувствителни към регистъра на шрифта.

Фрагментът (в този случай #info) обикновено указва коя част от страницата преглежда браузърът. Тъй като самото съдържание обикновено е същото, независимо от фрагмента, търсещите машини често игнорират всеки използван фрагмент.

Когато препращате към началната страница, последната наклонена черта след хост името е по избор, тъй като води до същото съдържание (https://example.com/ е същото като https://example.com).

За пътя и името на файла, последната наклонена черта се разглежда като различен URL адрес (може да означава файл или директория, директивата се конфигурира обикновено в .htaccess файл), например:

https://example.com/fish не е същият адрес като:

https://example.com/fish/

Обикновените URL адреси предават информация за съдържанието

Създаването на описателни категории и имена на файлове за документите на вашия уебсайт не само помага да поддържате сайта си по-организиран, но може да създаде по-лесни и по-приятелски URL адреси за тези потребители, които искат да поставят връзки към вашите страници. Посетителите могат да бъдат уплашени от изключително дълги и загадъчни URL адреси, които съдържат малко разпознаваеми думи и цифри:

website url seo

URL адреси, като показаните в изображението по-горе, могат да бъдат объркващи и неразбираеми. Потребителите трудно биха създали връзка към страница с подобен URL адрес.

website url seo

Някои потребители могат да поставят връзка към вашата страница като използват URL адреса като текст на връзката. Ако вашият URL адрес съдържа подходящи думи, това дава на потребителите повече информация за страницата, отколкото идентификационен номер или странно обозначени параметри.

URL адресите се показват в резултатите от търсенето

И накрая, не забравяйте, че URL адресът на документа обикновено се показва в резултата от търсенето в Google под заглавието на документа.

Google е добър в обхождането на всички видове структури на URL адресите, дори ако те са доста сложни, но отделянето на време, за да направите URL адресите възможно най-прости, е добра практика.

Най-добри практики

Използвайте думи в URL адресите

URL адресите с думи, които са подходящи за съдържанието и структурата на вашия сайт, са по-полезни за посетителите, които навигират в сайта.

Избягвайте:

  • Използване на дълги URL адреси с ненужни параметри и идентификатори на сесии.
  • Избиране на общи имена на страници като page1.html.
  • Използване на прекалено големи ключови думи като baseball-cards-baseballcards.html.

Създайте проста структура на директориите

Използвайте структура от директории, която добре организира вашето съдържание и улеснява посетителите да знаят къде се намират на вашия сайт. Опитайте да използвате структурата на директориите, за да посочвате вида на съдържанието, намерено на този URL адрес.

Избягвайте:

  • вмъкване на поддиректории в няколко нива .../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5 /dir6/page.html.
  • Използване имена на директории, които нямат отношение към съдържанието в тях.

Осигурете една версия на URL адрес, за да достигнете до документ

За да се предотврати свързването на някои потребители с една версия на URL адрес, a на други - с различна версия (това може да раздели репутацията на съдържанието между URL адресите), фокусирайте се върху използването и препращането към само един URL адрес в структурата и вътрешното свързване на страниците.

Ако установите, че потребителите имат достъп до едно и също съдържание през няколко URL адреса, настройването на пренасочване 301 от неподходящи URL адреси към каноничния (официален) URL адрес е добро решение.

Ако не може да създадете URL пренасочване използвайте елемента за връзки rel ="canonical".

Избягвайте:

Страници от поддомейни и основния сайт да имат достъп до едно и също съдържание, например:

domain.com/page.html

sub.domain.com/page.html


Reference and images: https://support.google.com/webmasters/