Как функционира Google Search?

Помощен център

Как функционира Google Search?

Научете как Google открива, обхожда и показва уеб страници.

Когато работите на компютъра си и въведете дума или фраза за търсене в Google, почти веднага получавате списък с резултати. Как Google намира уеб страници, съответстващи на вашата заявка и как определя реда на резултатите от търсенето?

Едно опростено обяснение е да си представите вашето търсене в интернет като търсене в голяма книга с много подробно съдържание, в което е записано къде точно се намира всичко. Когато извършвате търсене в Google, специални програми проверяват индексираните уеб страници, за да определят най-подходящите резултати от търсенето, които накрая се връщат като отговор.

Трите ключови процеса при предоставяне на резултатите от търсенето са:

  • Откриване: Знае ли Google за вашия сайт и може ли да го намери?
  • Индексиране: Може ли Google да индексира вашия сайт?
  • Показване: Сайтът има ли добро и полезно съдържание, което е пряко свързано с търсенето на потребителя?

Обхождане (Crawling)

Обхождането е процес, чрез който Googlebot открива нови и актуализирани страници, които добавя към индекса (списъка с уеб страници) на Google.

Google използва огромен набор от компютри, за да изтегля (обхожда) милиарди страници в мрежата. Програмата, която прави извличането, се нарича Googlebot (известен също като робот, бот или паяк).

Googlebot използва алгоритмичен процес: компютърните програми определят кои сайтове да бъдат обходени, колко често и колко страници да се извличат от всеки сайт.

Процесът на обхождане започва със списък с URL адреси на уеб страници, генерирани от предишни процеси на обхождане и допълнени с данни от картата на сайта (Sitemap), предоставена от администратора на сайта.

Googlebot посещава всеки от записаните сайтове и когато открие връзки към други страници, той ги добавя към своя списък с URL адреси за обхождане. Нови сайтове, промени в съществуващи сайтове и мъртви връзки се отбелязват и се използват за актуализиране на индекса на Google.

Важно: Google не приема заплащане за по-често обхождане на даден сайт и поддържа функцията бизнес търсене отделно от платената услуга Google AdWords.

Индексиране

Индексирана страница от Google означава, че тази страница е била посетена от робота на Google (Googlebot), че нейните съдържание и смисъл са били анализирани и е съхранена в индекса на търсещата машина. Индексираните страници се показват в резултатите на Google Search само ако спазват указанията за уеб администратори.

Googlebot обработва всяка от страниците, които обхожда, за да състави масивен индекс на всички думи, които открива, и тяхното местоположение на всяка страница. Освен това се обработва информацията, включена в ключовите маркери и атрибути на съдържанието, като например маркерите за заглавия TITLE и ALT атрибутите (алтернативен текст за изображения).

Googlebot може да обработва много, но не всички, типове съдържание като например, съдържание на мултимедийни файлове или динамично генерирани уеб страници.

Показване на резултатите

Когато потребител въведе заявка, специални програми търсят в индекса за съответстващи страници и връщат резултатите, които според алгоритъма на Google са най-подходящи за потребителя.

Съответствието се определя от над 200 фактора, един от които е PageRank за дадена страница. PageRank е мярката за значението на страницата, базирана на входящите връзки от други страници. Всяка връзка към страница във вашия сайт от друг сайт добавя стойност към PageRank на вашия сайт.

Не всички връзки са еднакви: Google работи усилено, за да подобри практическата работа на потребителите, като идентифицира спам връзки и други злонамерени практики, които оказват негативно влияние върху резултатите от търсенето.

Най-добрите типове връзки са тези, които са създадени на основа качеството на вашето съдържание.

За да може вашият сайт да се класира добре в страниците с резултати от търсенето, е важно да сте сигурни, че Google може да обхожда и индексира вашия сайт правилно. Указанията за уеб администратори очертават някои добри практики, които могат да ви помогнат да избегнете обичайните клопки и да подобрите класирането на вашия сайт.

Функциите Did you mean и Google Autocomplete са предназначени да помогнат на потребителите да спестят време, като показват свързани с търсенето термини, корекции на често срещани провописни грешки и популярни заявки. Подобно на резултатите от търсенето в google.com, ключовите думи, използвани от тези функции, се генерират автоматично от уеб роботи и алгоритми за търсене.

Ако дадена страница се класира добре за определена ключова дума или фраза, това е така, защото според алгоритмите за оценка нейното съдържание е по-подходящо за заявката на потребителя от съдържанието на други страници, които съответно се класират след нея в резултатите за конкретното търсене.


Reference: https://support.google.com/webmasters/