Как да наемете SEO консултант?

Помощен център

Как да наемете SEO консултант?

SEO означава оптимизация за търсещи машини, а хората, които се занимават с оптимизиране на сайтове, се наричат SEO компания, SEO консултанти или SEO експерти.

В тази статия ще споделим практични съвети, за да ви помогнем да наемете полезен SEO консултант и да предотвратим наемането на неподходящ такъв, на който може да платите много пари без да получите обещаните положителни резултати или дори по-лошо, който може да приложи сенчести и неприемливи практики на вашия уебсайт, което неизбежно ще доведе до намаляване на търсенето и ще нарани онлайн репутацията както на вашия сайт, така и на вашия бизнес.

За някои хора SEO изглежда като черна магия, но ако сте били близо до Google през последните десетина години със сигурност вече сте установили, че първо - SEO не е никаква магия или мистика и второ, ако искате дългосрочен успех, няма бързи магически трикове, които SEO оптимизацията предоставя, така че вашият сайт да се класира на първа позиция в Google Search.

Важно е да се отбележи, че един SEO потенциал е толкова голям, колкото e качеството на вашия бизнес или уебсайт.

Един успешен SEO консултант ще помогне на вашия сайт да направи стъпки в правилната посока, така че сайта да се нареди по подходящ начин на мястото, където един неутрален потенциален клиент би очаквал вашият сайт да бъде намерен.

Успешен SEO експерт ще гледа да подобри цялостното изживяване на търсещия потребител в целия процес от резултатите в търсещата машина до кликане върху линка на вашия уебсайт и потенциалното му превръщане от посетител в купувач.

Добрата SEO компания ще препоръча най-добрите практики, за да превърне сайта в такъв, който е лесен за търсене, от основни неща като описателни заглавия на страници на блог или малък бизнес сайт до по-сложни неща като езикова маркировка за многоезичен глобален сайт.

SEO трябва да гарантира, че сайта предоставя на вашите онлайн клиенти добро преживяване, особено на тези, които идват от търсещите машини, и че сайтът ви е полезен, независимо дали те използват десктоп компютър или мобилно устройство.

Важно: в повечето случаи SEO ще се нуждае от четири месеца до една година, за да помогне на вашия бизнес да приложи подобренията и след това да види потенциалната полза.

Нашите настоятелни съвети при работа със SEO консултанти са да поискате те да потвърдят препоръчтелните промени за вашия сайт с документирано изявление от Google, което поддържа както описанието на проблема, така и подхода, който те предлагат за неговото решаване.

Изискването на тези два бита информация ще предотврати наемането на неподходящи SEO консултанти, които иначе биха ви убедили да правите безполезни неща, като например да добавите още думи към keyword meta tag или да купувате връзки към вашия сайт.

Защото ако потърсите съвет от Google по тези теми ще намерите много статии и видеоклипове, в които експерти на Google ясно обясняват, че добавянето на ключови думи към мета маркера не помага на класирането, както и че понеже Google използва връзките към страницата за предаване на ранкинг, от компанията категорично съветват срещу подхода закупуване на връзки с цел увеличаване ранкинга на страниците.

Важно: основно правило е, че в по-голямата част от случаите това, което е добро за SEO оптимизацията на сайта, е добро и за вашите онлайн клиенти - неща като оптимизиран за мобилни устройства сайт, добра навигация или утвърждаване на търговската марка.

Ако все още вярвате, че искате да наемете SEO консултант помислете върху следните стъпки:

  • Провеждане на интервю с потенциална проверка на SEO компания за да се уверите, че те са като цяло заинтересовани от вас и вашия бизнес.
  • Проверете техните препоръки.
  • Искайте технически одит на сайта (обикновено се прави безплатно).
  • Решете дали желате да наемете тази компания.

Нека разгледаме изброените стъпки една по една.

Провеждане на интервю

В интервюто има няколко неща, за които е добре да внимавате.

Добрата SEO компания не се съсредоточава само върху класирането в търсещите машини, но как те могат да помогнат на бизнеса ви като цяло.

Те би трябвало да задават въпроси за това, което прави вашето бизнес съдържание и/или услуга уникални и следователно ценни за клиентите.

Те би трябвало да искат да получат следната информация, за да се уверят, че тя е подчертана в съдържанието на уебсайта за настоящата и потенциалната нова аудитория:

  • Как изглежда вашите обикновени клиенти и как понастоящем те намират вашия уеб сайт?
  • Как вашата фирмата печели пари и как може да потърси помощ?
  • Какви други канали използвате за промотиране - офлайн реклами, социални мрежи и т.н.
  • Кои са вашите конкуренти?
  • Какво правят добре онлайн и потенциално офлайн?

Ако SEO консултантите не изглежда да се интересуват от изучаването на вашия бизнес, по-добре потърсете друга компания.

Трудно е да се направи добра SEO оптимизация без да се познават целите на бизнеса, клиентите и други съществуващи маркетингови действия.

SEO трябва да допълни и подобри съществуващата дейност.

Проверка на препоръките

Следваща стъпка при наемането на SEO консултант е да проверите референциите.

Ако вашият потенциален SEO консултант предоставя информация за предишни клиенти, не забравяйте да проверите техните препоръки.

Вие искате да чуете от реални клиенти, че SEO компанията е в състояние да предостави полезни насоки и е работила ефективно с техните разработчици, дизайнери, UX (user experience) изследователи и маркетинг специалисти.

Трябва да почувствате добрите SEO консултанти като хора, с които можете да работите, от които да се научите, с които да експериментирате и които като цяло се интересувате от вас и вашият бизнес, а не само от високият рейтинг на вашия сайт, тъй като в крайна сметка тези техники рядко траят дълго, ако изобщо дадат резултат.

Те би трябвало да искат да образоват вас и вашите служители относно начина, по който работят търсещите машини, така че SEO оптимизацията да стане част от вашите общи бизнес операции.

Извършване на техническа и одиторска проверка

Ако имате доверие на вашия кандидат за SEO консултант, дайте ограничен достъп до сайта, а не пълен достъп до данните от Search Console и до данните от Google Analytics, за да получите приоритетен списък на препоръчителните SEO подобрения преди да бъде извършена каквато и да е промяна в сайта.

Ако сте по-голяма бизнес компания, можете да наемете няколко SEO консултанти за провеждане на одити и да изберете най-добрия между тях на основа анализиране на резултатите от проверките и препоръките.

В одита SEO консултанта трябва да даде предимство на структурните подобрения като:

  • проблем
  • предложени подобрения
  • оценка на цялостната инвестиция

С други думи какво време, енергия и разходи са необходими на вашите разработчици, за да реализират подобренията, както и Google Search, търсещите потребители и клиентите да признаят подобренията.

SEO консултантите ще трябва да разговарят с вашите разработчици, за да разберат по-добре какви технически ограничения могат да съществуват при определен тип промени.

  • очаквано положително въздействие върху бизнеса

резултатът може да е подобрение на класирането на сайта, което ще доведе до повече посетители и продажби или може би положителното въздействие ще е промяна в обратната посока, която ще почисти сайта Ви и ще помогне на вашата марка да бъде фокусирана и гъвкава в бъдеще.

  • планиране как да се подобрява изпълнението на промените или как да се проверждат краткосрочни експерименти и да се променя бързо стратегията, ако резултатите не отговарят на очакванията.

В техническият одит SEO консултанта трябва да може да преглежда вашия сайт за проблеми, свързани с вътрешните връзки, способността сайта да се обхожда коректно от роботите, URL параметрите, сървърната свързаност, статус кодовете за отговор и др.

Ако те споменат, че сайтът има проблеми с дублирано съдържание, които трябва да бъдат коригирани, уверете се, че те показват конкретните URL адреси, които се конкурират за една и съща заявка или че това съдържание трябва да бъдат почистено за осигуряване дългосрочно здравословно състояние на сайта.

Споменаваме това, защото на сайта може да има много дублиращо се съдържание и това да не е проблем.

В този одит потенциалният SEO консултант вероятно ще раздели заявките за търсене в категории като свързани с търговската марка (branded) и несвързани (unbranded).

Свързаните термини са тези, които имат връзка с името на вашия бизнес или уебсайт, както търсенето на Gmail е свързано с името на компанията, докато търсенето на имейл е обща ключова дума.

SEO консултанта трябва да гарантира, че за свързани заявки (като Gmail в примера) вашият уебсайт предоставя чудесен опит, който позволява на клиентите, които познават марката или уебсайта, лесно да намират точно това, от което се нуждаят и потенциално да закупят ваши продукти или услуги.

Те биха могли да препоръчат подобрения, които да помогнат на цялото преживяване на търсещия от това, което потребителя вижда в резултатите от търсенето до момента, в който кликне върху конкретния резултат и продължи с разглеждане съдържанието на вашия уебсайт.

За несвързани заявки SEO може да Ви помогне да добиете по-добра представа за конкурентната среда в интернет търсенето.

Те могат да ви покажат ключови фрази, за които има смисъл вашия бизнес да се класира, но също и да ви покажат какви фрази използват вашите конкуренти и защо се класират добре за тях.

Например, може би вашата конкуренция публикува страхотни рецензии или полезно съдържание, което потребителите споделят, или техният сайт е много популярен.

SEO ще предостави препоръки за това как да се подобри както класирането за тези заявки, така и цялата опитност на търсещите потребители.

Актуализиране на остарялото съдържание

Консултантите може да ви дадат идеи като актуализиране на остарялото съдържание, биха могли да кажат, че сайтът ви страда, защото някои от добре класираните статии са остарели, навигация не е добра, някои заглавия на страници са безполезни или сайта не е удобен за мобилни устройства.

SEO ще ви препоръча актуализиране на тези страници и проверки в Analytics дали има увеличение на продажбите от посетители на тези страници или посетителите микроконвертират, което означава, че може би те се абонират за вашия бюлетин или споделят съдържанието.

Подобряване на вътрешните връзки

Вашият SEO може да каже, че сайтът ви страда, защото някои от най-добрите ви статии са твърде далеч от началната страница и потребителите трудно достигат до тях.

В такъв случай може би е по-добре тези страници да бъдат вътрешно свързани с началната страница с цел по-добро представяне и по-директна връзка с посетителите.

Генериране на рекламен шум

SEO консултанта може да каже, че сайта има полезно съдържание, но не достатъчно хора знаят за него и може да предложи постигане на повече взаимодействие с потребителите чрез генериране на новини чрез социални медии или различни бизнес отношения.

Това може да помогне за привличане на повече потенциални клиенти и получаване на естествени връзки към сайта.

Изучаване техники на конкуренти

SEO може да обясни това, което вашите конкуренти правят добре, да ви даде идеи как може да ги надминете в предоставяне на по-добри услуги или да покажете на клиентите по-добре уникалната стойност на вашия бизнес.

Добра SEO компания ще се опита да даде приоритет на това, какви идеи могат да донесат на бизнеса ви най-голямо подобрение срещу най-малко инвестиции и какви подобрения може да отнемат повече време, но да помогнат за растеж в дългосрочен план.

След като разговарят с вас и други членове на екипа ви, като например програмисти или специалисти по маркетинг, те ще помогнат на бизнеса ви да начертае път напред.

Заключение

Последното нещо, което искаме да споменем е, че когато се разговаря със SEO компания едно от най-големите препятствия за подобряване на сайта не са техните препоръки, а необходимото бизнес време, за да реализират своите идеи.

Ако не сте готови да се ангажирате да направите SEO подобрения, когато получите SEO одита, уверете се, че цялата ви организация е позитивно въвлечена.

В противен случай SEO подобренията може никога да не се осъществят, независимо от това кой SEO консултант ще наемете.


Reference: https://www.youtube.com/watch?v=piSvFxV_M04