Използвайте връзките разумно

Помощен център

Използвайте връзките разумно

Напишете подходящ текст на връзката.

Текстът на връзката е видимия текст в дадена връзка. Този текст разказва на потребителите и на Google нещо за страницата, към която води връзката.

Връзките на страницата може да са вътрешно насочени към други страници в сайта или външни, което води към съдържание от други сайтове.

И при двата вида връзки колкото по-добър е текста на връзката, толкова по-лесно е за потребителите да навигират в сайта, както и за Googlebot да разбере какво е съдържанието на страницата, към която води връзката.

use links wisely

С подходящ текст на връзката (нарича се още котва или anchor text), потребителите и търсещите машини лесно могат да разберат какво е съдържанието на свързаната страницата.

Най-добри практики

Изберете описателен текст

Текстът, който използвате за връзка, трябва да даде поне една основна представа за това, към каква страница води тази връзка.

Избягвайте:

  • Използване на общ текст на връзка като страница, статия или кликнете тук.
  • Използване на текст, който е извън темата или няма отношение към съдържанието на свързаната страница.
  • Използването на URL адреса на страницата като котва в повечето случаи, въпреки че със сигурност има легитимно използване на това, като например популяризиране или посочване на адреса на нов уебсайт.

Напишете смислен, разбираем текст

Намерете кратък, но описателен текст - обикновено няколко думи или кратка фраза.

Избягвайте:

  • Поставяне на дълъг текст на връзката, като например продължително изречение или кратък параграф от текста.

Форматирайте връзките, за да са лесно забележими

Улеснете потребителите да правят ясна, визуална разлика между обикновения текст и текста на вашите връзки. Съдържанието ви става по-малко полезно, ако потребителите пропуснат да забележат връзките или случайно кликнат върху тях.

Избягвайте:

  • Използване на CSS или текстови стилове, които правят връзките да изглеждат точно като обикновен текст.

Помислете и за текста на вътрешните връзки

Обикновено може да мислите за създаването на връзки само по отношение на насочването към външни уеб сайтове, но като обърнете повече внимание на текста, използван за вътрешните връзки, ще помогнете и на потребителите, и на Googlebot, да навигират по-добре в сайта.

Избягвайте:

  • Използване на прекалено много ключови думи или дълъг текст на връзка само за търсещите машини.
  • Създаване на ненужни връзки, които не помагат на потребителите да навигират по-лесно в сайта.

Внимавайте с кого се свързвате

Вие придавате от репутацията на вашият сайт на друг сайт, когато се свързвате с него. Понякога потребителите могат да се възползват от това, като добавят връзки към собствения си сайт в секциите за коментари. Понякога може да споменавате даден сайт по негативен начин и не искате да му придавате от репутацията на вашия сайт.

Представете си например, че пишете публикация в своя блог по темата за спам в коментарите и искате да посочите сайт, който неотдавна е публикувал спам коментар във вашия блог.

Искате да предупредите другите потребители относно този сайт като включите връзка към него в съдържанието си; обаче вие със сигурност не желаете да дадете на този сайт част от вашата репутация чрез вашата връзка.

Това е правилното време за използвате атрибута nofollow.

Друг пример, когато атрибутът nofollow може да бъде полезен, са връзки в приспособления (widgets). Ако използвате widget на трета страна, за да обогатите опитността на потребителите в сайта и да ги ангажирате, проверете дали widget-а съдържа връзки, които вие не сте възнамерявали да поставите на сайта си.

Някои widgets може да добавят връзки към вашият сайт, които не са ваш редакторски избор и да съдържат текст на връзките, които вие като уеб администратор може да не контролирате.

Ако премахването на такива нежелани връзки от widget-а не е възможно, винаги можете да ги забраните с атрибута nofollow. Ако създадете widget за функционалност или съдържание, който сте предоставили за изтегляне и ползване от потребителите, уверете се, че сте включили nofollow атрибут на връзките в стандартния кодов фрагмент.

И накрая, ако сте заинтересовани да не следвате всички връзки на дадена страница, можете да добавите маркера в секция на страницата. Може да намерите повече подробности за мета маркера на роботите в блога за уеб администратори.

Победете спам коментарите с 'nofollow'

Задаване стойност nofollow на атрибута rel в кода на връзката информира Googlebot, че не трябва да следва тази връзка и не трябва да предава репутация от текущата към свързаната страница.

Атрибута rel="nofollow" се добавя в HTML кода на връзката, както е показано тук:

<a href="http://www.example.com" rel="nofollow">Текст на връзката</a>

Кога този подход е полезен? Ако към вашият сайт има блог с включени публични коментари, връзките в тези коментари биха могли да предадат вашата репутация на сайтове, които вие не желаете да подкрепяте.

Коментарите в блоговете са много привлекателни за публикуване на спам коментари. Маркирайки с rel="nofollow" тези връзки, съзнателно добавени от потребители, вие гарантирате, че не давате трудно спечеланата си репутация на спам сайтове и не участвате в схеми за предаване на ранкинг.

use links wisely

Автоматично добавяне на 'nofollow'

Много софтуерни блог приложения автоматично не следват (nofollow) потребителски коментари, но тези, които не го правят най-вероятно могат да бъдат ръчно конфигурирани.

Този съвет се отнася и за други области на вашия сайт, които могат да включват съдържание, генерирано от потребители, като например книги за гости, форуми, списъци с препратки и т.н.

Ако сте готови да гарантирате връзки, добавени от трети страни (ако коментиращия се ползва с доверия на вашия сайт), тогава няма нужда да използвате nofollow за връзките.

Но свързването със сайтове, които Google счита за източници на спам, може да повлияе негативно на репутацията на вашия собствен сайт.

Помощният център за уеб администратори има още съвети за избягване на спам коментари, например чрез използване на CAPTCHA и включване на опции за модериране на коментарите:

use links wisely


Reference and images: https://support.google.com/webmasters/