Управление на глобални мейл филтри в cPanel
Съдържание
Филтрите за електронна поща прилагат създадени от потребителя критерии за сканиране на имейл съобщенията. Настройките на глобалните мейл филтри се прилагат към всички пощенски кутии в cPanel акаунта.
За да влезете в интерфейса Глобални Мейл Филтри , отворете cPanel > Email и кликнете линка Global Email Filters:
Създаване на глобален филтър
Важно: Препоръчваме да използвате няколко опростени филтъра вместо един супер филтър. Мейл сървъра обработва голям брой малки правила по-ефективно, отколкото едно голямо правило.
Кликнете бутона Create a New Filter:
Въведете име на филтъра в текстовото поле Filter Name. Името на филтъра трябва да е уникално. Ако името на новия филтър е идентично с име на друг филтър, настройките на стария филтър ще бъде изтрити и заменени с настройките на новия филтър:
Настройване правилата на глобалния мейл филтър
Разделът за правила (Rules) се състои от два списъка с опции:
- избиране елемент от имейл съобщението:
- избиране на оператор за сравняване:
Неактивните настройки в края на двата списъка всъщност зависят от статуса (активиран/деактивиран) на филтъра SpamAssassin. В примера SpamAssassin е деактивиран затова и неговите настройки в списъците са неактивни.
Използвайки логически оператор and/or
(и/или) може да добавите ново или да премахнете съществуващо правило или действие:
Настройване действията на глобалния мейл филтър
Ако имейл филтъра открие спам в съобщението, cPanel ще процедира с това съобщение по начин, посочен в списъка Actions:
Отново можете да използвате няколко действия последователно, като кликнете върху +/-
за добавяне/премахване
на действие:
Кликнете бутона Create за да създадете филтъра.
Ново съобщение ще потвъри успешното създаване на филтъра:
В таблицата Current Filters (Текущи филтри) се подреждат всички глобални филтри в cPanel акаунта:
Може да пренаредите списъка на филтрите чрез кликане и плъзгане (drag'n'drop):
или с помощта на бутоните-стрелки:
Редактиране на глобален мейл филтър
Кликнете линка Edit срещу името на филтъра:
Направете промените във филтъра и кликнете бутона Save за да ги запазите.
Изтриване на глобален мейл филтър
Кликнете линка Delete срещу името на филтъра:
Кликнете бутона Delete Filter:
Ново съобщение ще потвърди изтриването на филтъра:
Тестване на глобален мейл филтър
За да тествате филтъра изпълнете следните стъпки:
Въведете тестовото имейл съобщение в текстовото поле Test Filter. Уверете се, че вашето тестово съобщение включва спам думи, записани в глобалния мейл филтър:
Кликнете бутона Test Filter.
В текстовото поле Filter Trace Results се посочва резултата от филтрирането на съобщението:
Филтъра е открил в съдържанието на тестовото писмо и двата спам елемента:
$header_subject: contains spam-keyword and $message_body matches spam-phrase
Save message to: /dev/null 0660
означава, че съобщението се изтрива съгласно избраната опция (Discard Message) в секция Actions.
Заключение
Препоръчваме да не се изтриват спам съобщенията, а да се избере опцията Deliver to Folder (Доставяне в Папка) в Actions. По този начин ще може да прегледате спам съобщенията и да коригирате настройките на глобалния мейл филтър ако откриете грешно филтрирани съобщения.