Microsoft Outlook 2010 - настройка на имейл клиент
За разлика от Windows XP, Windows 7 идва стандартно без вграден имейл клиент. Ако желаем да използваме такъв трябва да инсталираме допълнително. В тази статия ще покажем как се конфигурира клиент MS Office Outlook 2010.
След като стартирате Outlook 2010, отваряте File > Info > Add New Account:
В прозореца избирате радио бутона Manually Configure Server settings or additional server types и кликате бутона Next:
От предоставените опции, избирате радио бутона Internet E-mail и натискате бутона Next:
В следващия панел Internet E-mail Settings въвеждате следните данни:
- Your Name - името, от което ще се изпращат вашите съобщения.
- Email Address - цялото име на пощата, към която създавате акаунта.
- Account Type - IMAP.
- Incoming mail server - името на хостинг сървъра.
- Outgoing mail server (SMTP) - името на хостинг сървъра.
- User Name - цялото име на пощата.
- Password - паролата на пощата.
Aко не знаете името на вашия хостинг сървър може да го видите на следните места:
- в активационния имейл, получен при закупуване на хостинга;
- в потребителския панел кликнете Моите продукти > Споделен хостинг > Хостинг план и срещу Сървър ще видите името и IP адреса на хостинг сървъра.
- в контролния панел (cPanel) в менюто отдясно кликнете General information > Server information и срещу Server Name ще видите само първата част на името, към която трябва да добавите домейна
.icnhost.net
Относно Account type - можем да изберем POP3 или IMAP:
- POP3 изтегля писмата на локалната машина без да запазва копие на сървъра
- IMAP отваря писмата на сървъра, едно писмо може да бъде отворено от различни устройства докато не бъде изтрито от потребител, протокола предлага много повече удобства в управляването на кореспонденцията. Препоръчаме използването на IMAP протокол.
След въвеждане на данните можете да тествате дали всичко е коректно през бутона Test Account Settings ... :
Ако желаете да използвате криптирана връзка през SSL, трябва да натиснете бутона More Settings … > Advanced и да въведете следните настройки:
- Incoming server (IMAP) - порт
993
и маркирайте опциятаSSL
. - Outgoing server (SMTP) - порт
465
и маркирайте опциятаSSL
.
Нужно е в таб Outgoing Server да бъде поставена отметка на следната опция My outgoing server(SMTP) requires authentication.
След като въведете данните, можете да изберете Test Account Settings, преди да натиснете Next, така ще сте сигурни, че всичко е наред:
Дори и да не маркирате Test Account Settings, MS Outlook автоматично ще провери въведените настройки преди да завърши конфигурацията.
След като тестът е минал успешно, избирате бутона Next, след нов тест на настройките ще се зареди следния прозорец:
Натискате бутона Finish, за да завършим процеса, и вече имате успешно конфигуриран имейл клиент, през който можете да управлявате вашата кореспонденция: