Начало > Помощен център > Споделен Хостинг Linux > Поща > Конфигуриране на Default address в cPanel

Конфигуриране на Default address в cPanel

Помощен център

Конфигуриране на Default address в cPanel

Понякога клиенти се свързват с нас недоволни, че не са получили важен имейл. Когато проверяваме логовете на мейл сървъра се оказва, че подателят неправилно е изписал имейл адреса и поради тази причина писмото не е било доставено.

За щастие, cPanel предоставя много удобен инструмент за конфигуриране на пощенски акаунт, който автоматично получава всички невалидни имейли, изпратени към същия домейн.

Default Address ни позволява да изберем имейл адрес (catch-all address), който да получава всяко писмо с грешно изписан или несъществуващ имейл адрес. Също така имаме на разположение няколко опции, чрез които да определим как тази поща ще обработва входящите съобщения.

Влезте в cPanel и в секция Email кликнете линка Default Address:

Достъп до Default Address в cPanel

Управление на Default Address

За да зададете Default Address за ваш домейн, изпълнете следните стъпки.

Изберете от падащото меню домейна, за който искате да зададете Default Address:

Посочване на домейн

Изберете една от следните опции:

  • Изпращане съобщение за грешка до подателя. Въведете съобщение за грешка в текстовото поле Failure Message (seen by sender):

Поле за въвеждане на съобщение за грешка до подателя

  • Препращане към имейл адрес - изберете тази опция, за да препратите пощата на друг адрес. Въведете имейл адреса в текстовото поле Forward to Email Address:

Поле за въвеждане на имейл адрес за препращане

Кликнете върху Advanced Options за да видите следните допълнителни опции:

  • Препратете до системния профил - изберете тази опция, за да препратите поща до системния профил. Подразбиращият се имейл акаунт може да се използва за прихващане на невалидна поща. Потребителското име и паролата на подразбиращия се акаунт са същите като входните данни в cPanel. Профилът по подразбиране не може да бъде изтрит и няма квота. Ако изберете тази опция, можете да осъществите достъп до системния пощенски акаунт от URL: https://your-domain.com:2096 с потребителското име и паролата за cPanel.
  • Пренасочване към програма - изберете тази опция ако желаете информацията да бъде въведена в друга програма, например тикет система.
  • Изтриване - изберете тази опция, за да изтриете входящите съобщения без изпращане на съобщение към подателя. Не препоръчваме използването на опцията, тъй като подателя няма да разбере, че писмото не е доставено.

Интерфейс с разширени настройки

За да завършите конфигурацията кликнете бутона Change.

Ще се появи съобщение за потвърждение:

cPanel will forward all unrouted email for icn-test.net to default@icn-test.net.

Default Address тест

Нека изпратим писмо към несъществуваща поща в домейна icn-test.net (например abc123@icn-test.net) и да проверим дали ще получим писмото в пощата default@icn-test.net:

Писмото беше доставено в пощата default@icn-test.net точно според предназначението на функцията Default Address:

Кода на писмото също потвърждава, че писмото е било изпратено от sender@senderdomain.com към abc123@icn-test.net но е било доставено в пощата default@icn-test.net:

Return-Path: <sender@senderdomain.com>
Delivered-To: default@icn-test.net
Received: from mail.icntest.net
    by mail.icntest.net with LMTP id sAs5ECEiPVpIagAAjCkMFw
    for <default@icn-test.net>; Fri, 22 Dec 2017 17:17:53 +02-00
Return-path: <sender@senderdomain.com>
Envelope-to: abc123@icn-test.net

Заключение

Надяваме се, че тази информация ще ви помогне да настроите Default Address към всеки ваш домейн и вече няма да губите съобщения поради грешно изписване на името.