Създаване на MySQL архив в cPanel през phpMyAdmin
Съдържание
Който поне веднъж е губил файлове без да се е подсигурил предварително с архив знае колко важна част от сериозната (професионалната) работа в Интернет е създаването на актуални архиви.
С развиването на CMS системи като WordPress, Joomla, Drupal, OpenCart, PrestaShop, Magento и десетки други приложения като основен компонент в работата на този тип сайтове се утвърди използването на инфомацията в MySQL бази данни.
Неслучайно в почти всяка инструкция за актуализиране (updateСЪДЪРЖАНИЕ Достъп до phpMyAdmin Създаване архив на MySQL база данни с phpMyAdmin Създаване архив на таблица в MySQL база данни с phpMyAdmin) на система една от първите препоръки на разработчиците е да се създаде архив на текущото състояние на системата преди да се пристъпи към действие.
В тази статия ще ви покажем как може да създавате ръчно архиви на MySQL база данни или отделни таблици през phpMyAdmin.
Достъп до phpMyAdmin
phpMyAdmin е най-популярното безплатно приложение с отворен код за администриране на MySQL бази данни.
Можем да достъпим phpMyAdmin като влезем в cPanel и в секцията Databases кликнем линка phpMyAdmin:
В менюто от ляво се зарежда списък с всички създадени бази данни в хостинга, от който трябва да изберем базата, която желаем да архивираме, като кликнем върху името на базата:
В списъка с базите данни прави впечатление последната база данни - information_schema защото синтаксиса на името й се различава от имената на всички останали бази данни, които съдържат като префикс името на cPanel потребителя.
information_schema е вградена виртуална база данни, в която се съхранява информация за всички останали бази данни, например имена на бази данни или таблици, типа данни на колоните, привилегии за достъп и т.н. MySQL сървърът автоматично въвежда информацията в базата information_schema.
Важно е да се знае, че може да се изпращат заявки към information_schema но не може да се променят структурата и данните.
Ако кликнете символа +
пред името на базата данни ще се зареди списък на всички MySQL таблици в базата:
Създаване архив на MySQL база данни с phpMyAdmin
За да създадем архив на базата данни user_icncom
кликаме върху името й в списъка с базите за да се зареди в главния прозорец на phpMyAdmin:
Kликаме бутона Export за да се зареди интерфейса за управление на архива:
Настройките по подразбиране са подбрани така, че да се създаде функционален архив в .sql
формат, който лесно може да бъде импортиран и/или редактиран.
Ако нямате специални изисквания към архива кликнете бутона Go.
Архивния файл се записва на вашия компютър с името на базата данни:
Добра практика е да се добави в името на архива допълнителна информация (например дата), която да го отличава от останалите архиви:
user_icncom_171217.sql
Създаване архив на таблица в MySQL база данни с phpMyAdmin
Архив на отделна таблица в базата данни може да се създаде като се кликне върху името на таблицата в менюто от ляво:
или в основния прозорец на базата данни:
Информацията в таблицата се зарежда в основния екран на phpMyAdmin и кликаме бутона Export в хоризонталното меню:
Кликаме бутона Go и .sql
архива на таблицата се записва на нашия компютър:
Ако желаете обаче да архивирате повече от една, но не всички таблици в базата данни трябва да се използва опцията за персонализиране (Custom) на настройките за архивиране.
Кликаме върху името на базата данни в менюто от ляво или в лентата над бутоните за да се заредят всички таблици в основния екран на phpMyAdmin и кликаме бутона Export.
Сега избираме радио бутона Custom и в новия прозорец навигираме до опцията таблици (Tables):
Кликаме в полетата Structure и Data за да отменим (изключим) селектирането на всички таблици и поставяме отметки само пред таблиците, които желаем да архивираме:
Кликаме бутона Go в долната част на екрана и архива се записва на нашия компютър, но с името на базата данни, въпреки че архива съдържа информацията само за две таблици:
За да се предпазим от възможни грешки преименуваме името на архивния файл:
user_icncom_tbl_options_users_171217.sql
Заключение
Надяваме се, че информацията в тази статия ще ви помогне по-лесно да създавате собствени архиви на базите данни.
Доказано добра практика е след всяка промяна в съдържанието на сайта да се създава архив на базата данни, а след промяна в структурата на сайта (добавяне на нов компонент, например) да се създава архив и на файловете.