Начало > Помощен център > E-Store > Плащания > Активиране и настройки на куриерска услуга Спиди

Активиране и настройки на куриерска услуга Спиди

Помощен център

Активиране и настройки на куриерска услуга Спиди

Съдържание

Активиране и настройки на куриерска услуга Спиди

Всеки онлайн магазин се нуждае от методи за доставка и за да ви помогне, CloudCart предлага бърза и лесна интеграция със Спиди (Speedy). Всичко, което трябва да направите е да сключите договор с един от най-добрите доставчици на куриерски услуги в България.

Използвайки интеграцията със Спиди, ще имате всичко необходимо, за да управлявате и поръчките, и доставките си само от контролния панел на CloudCart. Всяка поръчка в магазина ще може да бъде изпратена до клиентите само с един клик.

Последвайте тези стъпки, за да интегрирате успешно вашия онлайн магазин със Спиди.

1. Влезте в контролния панел на магазина и в секция Приложения изберете Спиди.

2. В първата част на настройките запишете съответните данни (потребителско име, парола) от договора със Спиди, натиснете бутона в горния десен ъгъл, за да промените статуса на приложението на On и кликнете синия бутон „Свържи се със Спиди":

Панел за свързване с модула Спиди

3. CloudCart автоматично ще попълни вашите фирмени данни, които Спиди подава съгласно подписания между вас договор. В секция Данни на подателя, трябва да посочите мястото, от където Спиди ще взима пратките. Изберете дали пратките ще се взимат от адрес на подателя (Ваш адрес) или от адрес на офис на куриера.

Автоматично попълнени данни на подателя

4. В следващата стъпка трябва да изберете Видове услуги, които да позволите на Спиди да използва за Вашите пратки.

В зависимост от началната и крайната точка на една доставка, Спиди определя коя от своите услуги да използва за осъществяване на съответната доставка. Всяка услуга на Спиди има различно ценообразуване в зависимост от теглото на пратката, адреса и срока за доставка. Когато включите повече услуги на Спиди, клиентите ще ги виждат и ще могат да изберат коя услуга да използват за тяхната доставка.

Най-използваните услуги са Икономична, Експресна, Градски куриер -- 2 дни и Спиди поща.

Поле за избор на видове услуги

Ако имате само една настроена услуга, например Икономична, а Ваш клиент зададе адрес за доставка, за който Спиди използва услуга Градски куриер -- 2 дни, при финализиране на поръчката клиента ще получи съобщение Не е намерена услуга на Спиди, която да обслужи вашата доставка.

5. В следващата стъпка трябва да изберете тип на услугата от падащото меню:

Избор на тип услуга от меню

Спиди калкулатор - автоматично изчислява всяка доставка спрямо условията за ценообразуване на Спиди.

Спиди калкулатор + такса за обработка - автоматично изчислява всяка доставка спрямо условията за ценообразуване на Спиди и автоматично добавя такса за обработка, определена от вас в празното поле. Клиентите ще виждат сбора от двете суми като цена за доставка.

Тип услуга Спиди калкулатор + такса за обработка

Спиди калкулатор + безплатна доставка - автоматично изчислява всяка доставка спрямо условията за ценообразуване на Спиди и автоматично ще маркира безплатна доставка над определената от вас в празното поле сума на поръчка.

В полето Безплатен градски куриер трябва да посочите чрез коя услуга на Спиди искате да се извършват градските доставки, които ще са безплатни за клиентите. В полето Безплатен междуградски куриер трябва да посочите чрез коя услуга на Спиди искате да се извършват междуградските доставки, които ще са безплатни за клиентите. В примера по-долу, всички поръчки над 150лв. ще бъдат безплатни за клиентите и ще се извършват с Икономична услуга за доставка на Спиди.

Пример с активиране на Икономична услуга

Фиксирана стойност по цена без Спиди калкулатор - избирайки този тип услуга, трябва да попълните ръчно каква стойност на доставката желаете клиентите ви да получат спрямо цената на поръчката, която финализират. В примера по-долу всички поръчки с цена до 150лв. ще са с фиксирана доставка 5лв., а всички поръчки над 150лв. ще са с безплатна доставка. В този случай калкулатора на Спиди за изчисление на доставката няма да се взима предвид за образуването на цена за доставка към клиентите ви.

Настройване на услуга Фиксирана стойност по цена без Спиди калкулатор

Фиксирана стойност по тегло без Спиди калкулатор - избирайки този тип услуга, трябва да попълните ръчно каква стойност на доставката желаете клиентите ви да получат спрямо теглото на поръчката, която финализират. В примера по-долу доставката за клиентите ви ще бъде с фиксирана доставка 5лв. за всички поръчки, които тежат до 10кг. и с цена 15лв. за всички поръчки, които са с тегло между 10кг. и 50кг.

Настройване на услуга Фиксирана стойност по тегло без Спиди калкулатор

Фиксирана стойност по цена и тегло без Спиди калкулатор - този тип услуга е съвкупност от предишните две:

Настройване на услуга Фиксирана стойност по цена и тегло без Спиди калкулатор

Fallback цена за доставка

Тази опция представлява резервна цена за доставка. Чрез нея вие позволявате вашите поръчки да бъдат завършвани, дори калкулаторът на доставчика да не функционира коректно. При активиране на тази опция, вие трябва да зададете Fallback цена на доставката, която ще се активира при нужда.

Въвеждане на Fallback цена за доставка

6. В следващата секция Настройки за получаване на пратка е необходимо да активирате всички опции, които искате да се използват за автоматичното изчисление на доставките. Всички отбелязани детайли ще се визуализират в товарителницата на всяка поръчка.

Секция Настройки за получаване на пратка

Специалните изисквания при доставка - това са опции, които може да добавите от вашият акаунт в Спиди при конкретна нужда.

Опции преди плащане - от падащото меню може да изберете дали позволявате тест или отваряне на пратката преди плащане. В примера по-горе се разрешава тестване преди плащане.

При отказ на пратка след преглед: връщането е за моя сметка - тази отметка позволява връщането да е за сметка на Търговеца.

Тегло по подразбиране за един продукт - ако не сте добавили тегло на някой от продуктите си, Спиди ще вземе предвид теглото, което запишете в това поле, за да може да калкулира цена за доставка.

Широчина, Височина и Дълбочина по подразбиране за един продукт - тези опции са важни ако продуктите ви са с голям обем, защото цената на доставката ще поскъпне поради величината на параметрите.

Вид пакет по подразбиране - информацията служи за изписване в товарителницата. Например: Плик или Кашон. Може да посочите и брой пакети или кашони. Например: 1бр.

Кутии за доставка - тук може да изредите кутии, ако имате специфични такива.

Страна платец по подразбиране - тук избирате дали Получателя, Изпращача или Трета страна ще платят доставката. Тези параметри ще се вземат в предвид, само ако няма други зададени от вашия магазин.

Ако параметрите на доставката излизат извън конкретно зададените, цената за доставка ще се промени на зададената по подразбиране от Доставчика.

Секция с допълнителни настройки

Активирай доставка до адрес - включете тази опция, ако желаете клиентите да имат възможност да посочат личен адрес за доставка на поръчката си.

Активирай доставка до офис на куриер - включете тази опция, ако желаете клиентите да имат възможност да посочат конкретен офис на Спиди, в който да получат поръчката си.

Разреши наложен платеж - с тази опция активирате опцията Наложен Платеж.

Заявка за обратни документи - включете опцията, ако очаквате документ за потвърждение на получена пратка от клиентите.

Заявка за обратна разписка - включете опцията, ако очаквате обратна разписка от клиентите.

Притежавам принтер от Спиди - включете опцията, ако имате предоставено от Спиди устройство.

Активирай опция „Обявена стойност" - включете тази опция, ако желаете продуктите, които изпращате, да са застраховани по време на доставката. Това ще увеличи цената за доставката съгласно условията на Спиди.

Пратките съдържат само документи - включете опцията ако пратките ще съдържат само документи.

Цената за доставка участва във фактурата - настройката определя дали куриерската услуга за сметка на получателя се добавя като стойност в стоковата разписка (фактура) или се визуализира със стойност в името на артикула и нулева цена.

Цената за доставка участва във фактурата - ако включите тази опция, цената за доставка ще се включва в цената на фактурата, която издавате към клиента.

Автоматично маркиране като платена на поръчката - включете тази опция, ако искате поръчката автоматично да бъде маркирана като платена, когато в платформата на Спиди има обратна информация за доставката с наложен платеж.

Кликнете Запази. Приложението е коректно настроено и вашия CloudCart магазин е свързан с базата данни на Спиди.

Важно: Ако при генериране на товарителницата получите следното съобщение:

DAILY_ADDRESS_LIMIT_REACHED

това означава, че е достигнат дневният лимит от доставчика. Съветваме ви да се свържете със Спиди или да изчакате 24 часа преди да генерирате товарителницата.