Начало > Помощен център > E-Store > Плащания > Настройки и активиране на vPOS от Банка ДСК

Настройки и активиране на vPOS от Банка ДСК

Помощен център

Настройки и активиране на vPOS от Банка ДСК

Настройки и активиране на vPOS от Банка ДСК

Ако желаете вашите клиенти да могат да плащат във вашия онлайн магазин с кредитни и/или дебитни карти, а вие директно да получавате парите по сметката си, Cloudcart ви предлага възможност за лесна и бърза интеграция на виртуален ПОС терминал (vPOS) от Банка ДСК.

Чрез терминала на ДСК може да получавате плащания в лева осъществени с местни или международни карти. Ако искате да приемате плащания в различни валути, то за всяка валута трябва да имате отделен виртуален ПОС терминал.

Искане за издаване на виртуален POS терминал

За да интегрирате този разплащателен метод е необходимо първо да сключите договор с банката за издаване на виртуален POS терминал.

За да получите виртуален терминал, трябва да имате валиден домейн, инсталиран SSL сертификат на домейна, както и да имате качени продукти в сайта, които отговарят на изискванията на банката.

Препоръчаме също така да подготвите страница Общи условия за магазина в секция Маркетинг > Целеви страници и да регистрирате фирмата си като Администратор на лични данни.

Настройки

След като вече сте сключили договор, от ДСК ще ви изпратят потребителско име и парола за реална и тестова среда, които е необходимо да въведете в съответните полета.

1. Влезте в контролния панел на магазина и изберете Настройки > Плащания.

2. От списъка с разплащателни методи изберете DSK Bank - Конфигурирай:

Достъп до бутон DSK Bank - Конфигурирай

3. В полето Наименование на услугата може да въведете произволен текст, който да подсказва на вашите клиенти, че избирайки този метод ще могат да платят с дебитна или кредитна карта, например: "Плащане с кредитна/дебитна карта".

4. В полето Лого на услугата имате възможност да качите снимка/лого.

5. В следващата секция Тестова среда, бутона Реална среда трябва да бъде деактивиран, ако искате да използвате DSK Bank в тестова среда, в която симулирате извършване на транзакции. Веднага щом активирате бутона ще започнете да приемате плащания през DSK от всички ваши клиенти, които са избрали да използват този разплащателен метод.

Бутон за превключване между тестова и реална среда

6. В секция Настройки въведете предоставените ви от банката потребителско име и парола, както и валутата на вашата сметка от падащото меню.

7. В следващия раздел Приемане на плащания по сума на поръчката може да зададете минимална и максимална сума на поръчката, при която този метод на плащане да бъде активен и видим от клиента, когато той избере този метод на плащане.

Ако ще ползвате DSK Bank в тестова среда може да свалите Install DSK Bank Root CA в Trusted Root Certification Authorities.

Минималната сума за обработка на транзакция чрез Банка ДСК е една единица (BGN 1).

8. В последния раздел Отстъпка при плащане с DSK Bank може да дадете някаква отстъпка (конкретна сума или процент) на вашите клиенти, за да ги стимулирате да използват този начин на плащане.

Поле за въвеждане на отстъпка при плащане с DSK Bank

Плащанията с карти намаляват риска от връщане или анулиране на поръчката, което се случва понякога, когато клиентът избере наложен платеж. Освен това, трябва да се вземе предвид и вероятността от повреда на стоките по време на транспортиране. Затова препоръчваме чрез малка отстъпка да насърчавате клиентите си да избират картови плащания.

Статус на плащанията

От основното меню в секция Поръчки може да проследите статуса на всяко едно плащане.

1. От списъка с направените поръчки във вашия магазин изберете тази, чийто статус на плащане искате да проследите. От бутона виж още може да видите отговора на банка ДСК за конкретното плащане.

Информация за плащане през DSK Bank

2. Системата поддържа и сторниране на картовите операции при необходимост, което разрешава потенциални проблеми с отказани поръчки. Чрез Бутона Възстанови сумата се изпраща автоматично искане към банката за възстановяване на сумата на клиента и статуса на поръчката се променя на Възстановена.

3. Синхронизирай плащането - може да използвате опцията, ако статуса на поръчката е Изчакващ, за да синхронизирате системите, ако има някакво забавяне.

При възникнали въпроси или проблеми с терминала може да се свържете с банката на следния имейл адрес: .