Начало > Помощен център > E-Store > Плащания > Настройки и активиране на vPOS от Paysera

Настройки и активиране на vPOS от Paysera

Помощен център

Настройки и активиране на vPOS от Paysera

Настройки и активиране на vPOS от Paysera

Ако искате да предоставите възможност на клиенти си да плащат в онлайн магазинa чрез множество платежни методи, а вие директно да получавате парите в сметката си, Cloudcart ви предлага опция за бърза и лесна интеграция на виртуален POS (VPOS) от Paysera.

Paysera е международна система, която би позволила на вашият електронен магазин да приема онлайн плащания от клиенти чрез банкови карти, иницииране на плащане (PIS), банков трансфер, Paysera потребители, QR код и други международни платежни системи с минимални комисионни.

Повече информация може да намерите на сайта https://www.paysera.bg. Информация за цени на услугата и комисионни при транзакции ще откриете на тази страница https://www.paysera.bg/v2/bg-BG/taksi/portal-za-plashtania-s-karti-taksi.

Искане за издаване на виртуален POS терминал

За да интегрирате този метод на разплащане в своя онлайн магазин е необходимо първо да се регистрирате като търговец: https://bank.paysera.com/bg/registration#/registration. Стъпките по регистрация изискват откриване на безплатна сметка и изпълняване на конкретна процедура по идентификация.

За да получите виртуален терминал, трябва да имате валиден домейн, инсталиран SSL сертификат на домейна, както и да имате качени продукти в сайта, които отговарят на изискванията на международната разплащателна система.

Съветваме ви също така да подготвите страница Общи условия за магазина в секция Маркетинг > Целеви страници в контролния панел и да регистрирате фирмата си като Администратор на лични данни. За повече информация как да създавате целеви страници, прочетете тази статия.

Настройки

След като вече сте направили регистрацията си като търговец, може да създадете своя проект за интеграция на платежни методи. От Paysera ще ви изпратят Project ID и парола на проект, които ще са ви необходими за техническата интеграция с CloudCart.

1. Влезте в контролния панел и изберете Настройки > Плащания.

2. От списъка с разплащателни методи изберете Paysera > Конфигурирай.

Конфигуриране на модул Paysera

3. В полето Наименование на услугата може да въведете текст, който да подсказва на вашите клиенти, че избирайки този метод ще могат да платят със своите дебитни/кредитни карти, банков трансфер и др., например: "Плащане с кредитна/дебитна карта".

4. В полето Лого на услугата имате възможност да качите персонализирана снимка/лого.

5. В следващата секция Тестова среда бутонът Реална среда трябва да бъде деактивиран, ако искате да използвате Paysera в тестова среда, в която да симулирате извършване на транзакции и да изпробвате връзката.

Веднага щом активирате бутона ще може да приемате плащания през Paysera от всички ваши клиенти, които са избрали да използват този разплащателен метод.

Панел за превключване между тестова и реална среда

6. В секция Настройки въведете предоставените ви от Paysera Project ID и Password, както и Website verify META.

Полета за въвеждане на данни за аутентикация

Website verify META кода може да намерите в акаунта, който сте си създали в сайта на Paysera от меню Projects and Activities > My projects. От списъка с проекти може да копирате необходимия код, който да поставите в съответното поле в контролния панел.

Достъп до настройки в профила в Paysera

7. В следващия раздел Приемане на плащания по сума на поръчката може да зададете минимална и максимална сума на поръчката, при която този метод на плащане да бъде активен и видим от клиента, когато той избере този метод на плащане.

8. В последния раздел Отстъпка при плащане с Paysera може да дадете някаква отстъпка (конкретна сума или процент) на вашите клиенти, за да ги стимулирате да използват този начин на плащане.

Поле за въвеждане на отстъпка при плащане с Paysera

Онлайн плащанията намаляват риска от връщане или анулиране на поръчката, когато клиентът избере наложен платеж при получаване на стоката. Затова ви препоръчаме чрез малка отстъпка да насърчавате клиентите си да избират картови плащания.

Статус на плащанията

От основното меню в секция Поръчки може да проследите статуса на всяко едно плащане.

1. От списъка с направените поръчки във вашия магазин изберете тази, чийто статус на плащане искате да проследите. От бутона виж още може да видите отговора на Paysera за конкретното плащане.

Проверка статуса на плащане в Paysera

2. Ако имате отказана поръчка и се налага да възстановите платената сума на клиента, може да го направите от вашия акаунт в Paysera.

При проблеми препоръчаме да се свържете с екипа на Paysera на телефон +359 2 4949770 или като изпратите запитване чрез контактната форма https://www.paysera.bg/v2/bg-BG/napisite-sobsenie, публикувана на техния уебсайт.