Начало > Помощен център > E-Store > Доставки > Детайли и управление на поръчките в CloudCart

Детайли и управление на поръчките в CloudCart

Помощен център

Детайли и управление на поръчките в CloudCart

В тази статия ще намерите информация за това, как да проследявате и обработвате поръчките във вашия магазин.

В секцията с поръчки в онлайн магазина имате опция да ги филтрирате и лесно да проследявате етапа на обработването им.

В детайлната страница на всяка поръчка разполагате с инструменти за редакция, изтриване и добавяне на продукти, отстъпки, адрес за доставка и други полезни опции.

Информация в списъка с поръчки

Веднага след като бъде създадена поръчка в магазина, вие получавате уведомителен имейл за това действие и може да следите прогреса и броя на получените поръчки в секция Поръчки.

След като кликнете в секция Поръчкище виждате основната информация за всяка поръчка.

Поръчка #

Това е идентификационния номер на поръчката (например Поръчка #1) и се генерира автоматично от системата. Под номера виждате и имената, които клиентът ви е въвел при финализиране на поръчката.

Адрес

Тук виждате държавата и града на адреса за доставка, посочен от клиента в съответната поръчка.

Дата

Това са точната дата и час, в които поръчката е създадена в магазина.

Изпращане

В това поле е изписан метода на доставка, чрез който клиентът е избрал да получи поръчката си. Тази информация ви помага по-бързо да филтрирате и следите поръчките си.

Получаване

В това поле ще виждате датата, на която е изпълнена поръчката. Когато е генерирана товарителница за поръчката, поръчката е изпратена, а когато маркирате поръчката като платена, тя става изпълнена и това означава, че вече е получена от клиента.

Статус на поръчката

Всяка нова поръчка получава статус на плащане Изчакваща. Статусът на поръчката може да бъде променян автоматично или ръчно (в зависимост от избрания от клиента начин на плащане).

Общо

В тази секция имате общата стойност на поръчката и начинът на плащане, избран за нея.

Може да филтрирате поръчките, които искате да разгледате чрез Филтрите в горната част на страницата.

Обработване на поръчките

Управлението и обработването на поръчките става лесно и бързо, отваряйки всяка една от тях. В зависимост от обработването на поръчките, техния статус автоматично ще се променя. В детайлната страница на всяка поръчка, ще виждате следната допълнителна информация:

Изглед на панел за Обработване на поръчките

В горната лента на детайлната страница на поръчка, виждате номера на поръчката, датата на получаване, статуса й и линкове към фактурата на поръчката или към копието за разпечатване.

Следващата информация се състои от продуктите, които са поръчани, цената и количеството им. Може да коригирате всеки от продуктите като използвате бутончето в края на всеки ред. Ако искате да добавяте още продукти или нови отстъпки към самата поръчка, изберете бутона плюс (+):

Панел с информация за всяка поръчка

Под тази информация разполагате с опции за управление на плащането и доставката на получената поръчка. В ред Плащаневиждате начинът на плащане.

Ако начинът на плащане е наложен платеж или банков трансфер, трябва да се върнете в поръчката и да я отбележите като платена с бутона Маркирай като платена веднага щом получите сумата за поръчката.

Ако начинът на плащане е онлайн с карта или профил в платформа за разплащателни методи, статусът на поръчката ще е платена и трябва само да я обработите с изпращане.

Ако поръчката е направена с онлайн плащане, но статусът е различен от платена, може да използвате бутона Виж още, за да имате референтен номер и статус на плащането. В тези случаи е най-добре да използвате и бутона за синхронизиране на плащането, за да получите статус за плащането.

Панел с информация за плащане на поръчката

В реда на доставката виждате метода за доставка, който е избран за конкретната поръчка и с бутон Подготви за изпращане започвате обработването й като в зависимост от това дали е избран ръчно добавен метод за доставка или е използвана куриерска услуга, с която сте активирали интеграция, следващите стъпки ще се различават.

Изпращане с ръчно добавен метод за доставка - става само с още един клик. Не е задължително да попълвате номера, ако нямате такива и след изпращане на поръчката, тя автоматично ще приеме статус изпратена.

Изпращане с интегрирана куриерска услуга - подготвянето за изпращане тук представлява преглед и ако се налага може да направите редакция на информацията в товарителницата, преди окончателно да генерирате товарителницата и тя да влезе в системата на доставчика.

Възстановяване на сума (Refund) за платена поръчка

Борика

Може да възстановите сумата от самата поръчка:

Секция за възстановяване на сума

След като натиснете бутона Възстанови сумата, ще получите потвърждение с което възстановявате сумата на вашият клиент.

Потвърждение за възстановяване на сума

Успешно създадена e всяка поръчка, при която клиентът е достигнал до последната стъпка при покупка и е избрал да откаже плащането или да я заплати. Всички такива поръчки можете да откриете в секция Поръчки.

Понякога клиентите, поради определени обстоятелства, не достигат до тази стъпка, но ако са попълнили данни за контакт, дори и като Гости в магазина, вие може да разгледате техните поръчки в секция Поръчки > Незавършени.

Повече информация за незавършените поръчки може да прочетете в статията Детайли и управление на незавършени поръчки.