Начало > Помощен център > E-Store > Настройки > Как да управлявам SEO на CloudCart магазин?

Как да управлявам SEO на CloudCart магазин?

Помощен център

Как да управлявам SEO на CloudCart магазин?

SEO идва от Search Engine Optimization или оптимизация за търсещи машини. Както всичко друго, самите търсещи машини също еволюират, техните алгоритми се развиват и се научават да разпознават по-добре смисъла зад всяко едно търсене, не само ключовите думи, които то съдържа. Затова и оптимизацията за търсещи машини с времето претърпява метаморфоза и се превръща в оптимизация за хора.

В основата си SEO представлява процесът на подобряване видимостта на уеб сайт в търсещите машини чрез натурални или алгоритмични резултати и включва оптимизация на HTML кода, структурата и текстовете в уеб страниците. 

Рекламирането на сайта и увеличаването на вътрешните и външни връзки (backlinks) е още една от стратегиите за SEO оптимизация. Фактически, колкото по-рано (или по-напред) и по-често се появява един сайт в страницата с резултатите, толкова повече трафик от посетители е вероятно да генерира търсещата машина. Така сайтът получава присъствие в Интернет пространството. Оптимизацията може да включва различни аспекти като търсене в определена сфера или регион, както и търсене на изображения, видео или новини.

Влезте в контролния панел и отворете Маркетинг > SEO Оптимизация > Основно SEO.

Каноничен маркер (Canonical Tag)

Каноничният маркер (наричан още rel canonical) е начин да се каже на търсещите машини, че конкретен URL представлява главното копие на дадена страница. Използването на канонични маркери предотвратява проблеми, причинени от идентично или дублирано съдържание, което се зарежда с няколко URL адреса. Практически казано, каноничния етикет казва на търсещите машини коя версия на даден URL адрес искате да се показва в резултатите от търсенето.

Настройка за включване на Canonical Tag

Де-индексиране (noindex) на страници

Задайте директива noindex за всяка страница на базата на параметри, която не добавя стойност за SEO. Този маркер указва на търсещите машини да не индексират страницата. URL адресите с маркер noindex също вероятно ще бъдат обхождани по-рядко и в крайна сметка Google няма да следва връзките на страницата.

Настройка за включване/изключване на Де-индексиране (noindex)

Карта на сайта - sitemap.xml файл

Една добра XML карта на сайта действа като пътна карта, която води Google до всички важни страници на вашия сайт. XML Sitemaps може да бъде добре за SEO, тъй като те позволяват на Google бързо да намери важните страници в уебсайта.

Картата на сайта на Вашия онлайн магазин (sitemap) е автоматично генерирана в момента на създаване на магазина в системата на CloudCart. Картата на сайта се обновява автоматично всеки път когато добавяте или премахвате страници от магазина.

Поле за въвеждане URL адрес на картата на сайта

Редактиране на robots.txt файл

Може да контролирате кои части от вашия онлайн магазин да бъдат разглеждани и четени от ботовете на търсещи машини, чрез промяна на съдържанието във файла robots.txt. Този файл също се генерира автоматично при създаване на магазин в CloudCart.

Бъдете внимателни, когато променяте информацията във файла robots.txt, тъй като промените могат да доведат до забрана за индексиране от търсещите машини на страници от магазина.

Поле за въвеждане кода на robots.txt файла

Споделяне в социални мрежи

В тази секция може да управлявате бутоните за социална медия в магазина:

Панел за управление на връзки към социални мрежи

RSS Емисии (RSS Feed)

RSS означава really simple syndication, или, в зависимост от това, кого питате: rich site summary. В основата си RSS е обикновен текстов файл с основна актуализирана информация - новинарски блокове, статии, и прочее. Това изчистено съдържание обикновено се включва в това, което се нарича feed reader или интерфейс, който бързо конвертира текстовите файлове в RSS емисия от най-новите актуализации от мрежата.

RSS feeds позволява на клиенти да следят своевременно публикуването на новини в любими сайтове, в този случай - всичко публикувано от Вас във вашия онлайн магазин. Абонирането за RSS feed на магазина освобождава клиентите от грижата непрекъснато да следят за нещо ново. Вместо това, браузърът постоянно следи информацията от магазина и я предоставя на потребителите.

Тук може да:

Изберете броя на продуктите и актуализациите, които ще се показват във Вашия RSS feed. Напишете броя в празното поле в горния ляв ъгъл на страницата.

Вижте линка за RSS feed на Вашия онлайн магазин и информирайте клиентите си за него.

Вие избирате как да завършва линка като напишете думата в празното поле в горния десен ъгъл на страницата.