Начало > Помощен център > E-Store > Допълнителни модули > Конфигуриране на MailChimp в CloudCart

Конфигуриране на MailChimp в CloudCart

Помощен център

Конфигуриране на MailChimp в CloudCart

Накратко за MailChimp

MailChimp е една от най-добрите платформи за автоматизация на имейл маркетинг. Приложението предлага десетки функции и възможност за създаване на професионално изглеждащи шаблони, които лесно може да персонализирате. CloudCart ви позволява да интегрирате Mailchimp във вашия онлайн магазин, за да бъде вашите имейл маркетинг кампании успешни и ефективни.

В статията ще намерите информация по следните теми:

  • Как да свържете MailChimp с вашия онлайн магазин?
  • Как да създадете MailChimp акаунт?
  • Къде да намерите вашия API ключ?
  • Как да създадете мейлинг листи?
  • Как да настроите модула MailChimp в CloudCart?

Едни от основните предимства на Mailchimp са:

  1. Автоматична синхронизация на клиентите в магазина, както и поръчаните от тях продукти. Чрез тази информация могат да се правят стотици различни стратегии за имейл маркетинг.

  2. Безплатният план на MailChimp е идеален за нови фирми или такива, които сега започват да се занимават с имейл маркетинг. Имате възможност да създавате списък с до 2000 абоната и месечен лимит от 12000 имейл съобщения и то напълно безплатно.

  3. MailChimp е удобен и гъвкав за потребителите - платформата е удобна за ползване дори от търговци без технически опит, така че всеки може да изпраща професионално изглеждащи имейли, без да се нуждае от маркетинг обучение.

  4. Платформата е пълна с полезни функции, които улесняват максимално вашата дейност - графици, сегментиране на списъци, доклади, интеграция.

  5. Превъзходен съпорт - клиентското обслужване на MailChimp е на изключително високо ниво. Може да се свържете с тях с всякакви запитвания и да очаквате фантастичен, бърз и приятелски отговор. Вместо да предлага безплатни акаунти без опции за поддръжка като начин да накара хората да се абонират за платените си услуги, MailChimp действително прави безплатния старт freemium ключова част от своя бизнес модела.

Ако приложението бъде инсталирано след старта на магазина, всички настоящи регистрирани клиенти ще бъдат синхронизирани и добавени в Mailchimp.

Как да свържете MailChimp с вашия онлайн магазина?

1. Инсталирайте приложението от Вашият контролен панел Приложения > MailChimp.

След като инсталирате приложението, влезте в него, за да настроите модула за интеграция:

Настройване на модул за интеграция

За успешна интеграция на платформата е необходимо да имате (или да си създадете нов) акаунт в MailChimp, ако нямате такъв. За ваше улеснение сме поставили директни линкове (обозначени със червени стрелки на снимката по-долу), към страницата за регистрация, както и към страницата на Mailchimp с инструкции как да създадете списък с клиенти за вашите имейл кампании.

Линкове за регистрация в MailChimp

2. Ако нямате създаден профил в MailChimp, натиснете бутона Sign up Free и ще бъдете пренасочени към официалния сайт, за да се регистрирате:

Бутон за създаване на безплатен акаунт в MailChimp

Създаване на MailChimp акаунт

На следващите изображения виждате стъпка по стъпка необходимите действия за създаване на акаунт:

1. Добре дошли в Mailchimp:

Добре дошли в Mailchimp

2. Проверете вашия имейл:

Проверете вашия имейл акаунт

3. Активирайте акаунта:

Активиране на акаунт в Mailchimp

4. Изберете план, който отговаря на нуждите на вашия бизнес.

Избиране на план в Mailchimp

След създаването на акаунта трябва да попълните следните полета:

1. Настройване на MailChimp акаунта:

Настройване на MailChimp акаунт

2. Въведете вашия адрес:

Формуляр за въвеждане на адрес

3. Информация за налични имейл контакти:

Формуляр за налични имейл контакти

4. Информация за вашите продукти (тази стъпка не е задължителна):

Формуляр за описание на вашите продукти

5. Може да се абонирате за някои от бюлетините на MailChimp (по желание).

Формуляр за абониране за бюлетин на MailChimp

Къде да откриете вашия API ключ?

След като вече сте създали своя акаунт е необходимо да вземете API ключ, който да поставите във вашия CloudCart магазин в MailChimp приложението, за да е успешна интеграцията.

1. Това може да стане като отидете в секция Account в долния ляв ъгъл от лентата с менютата в MailChimp профила.

Изглед на MailChimp профил

2. В менюто изберете Extras и от падащото меню API keys:

Линк API keys в панела Extras

3. Кликнете бутона Create А Key за да генерирате необходимия ключ:

Изглед на бутон Create А Key

4. Копирайте създадения API ключ и го поставете в MailChimp приложението на вашия CloudCart магазин:

В MailChimp:

Поле за въвеждане на API ключ в MailChimp

В CloudCart магазина:

Поле за въвеждане на API ключ в CloudCart

Създаване на мейлинг листи

1. След активация на приложението е нужно да създадете списъци (lists) с клиенти в профила си в MailChimp - един за всички клиенти, които вече имат поръчки и един за всички, които са се абонирали за получаване на бюлетин.

MailChimp списък:

Панел за създаване на MailChimp списък

2. След това в MailChimp приложението на вашия CloudCart магазин, където копирахте API ключа, в полетата Списък за клиенти и Списък за абонаменти изберете съответните групи от падащите менюта, които ще се покажат автоматично и натиснете първо бутона Запази и след това Активирай.

Активиране на мейлинг списъци в CloudCart

Сега имате активирано приложение и клиентска база данни, която е вградена в MailChimp акаунта. Вече може да започнете да работите по нейното разрастване като активирате модула Бюлетин (MailChimp) от контролния панел на магазина си. Чрез този модул вие контролирате вида на бюлетина си и начина, по който ще насочите потребителите си да се запишат за получаване на новини от вашия магазин под формата на имейл бюлетин (Newsletter).

Как да настроите модула MailChimp?

От Магазин > Модули > Потребител > Бюлетин (MailChimp) може да контролирате визията на формата, в която потребителите ще записват имейлите си.

Интерфейс за настройване на MailChimp модул в CloudCart

На тази страница може да:

Активирате обикновена форма за бюлетин, която ще се вижда в долната част (footer) на страницата и трябва само да:

  • Запишете името;
  • Описанието (препоръчаме да е кратко изречение), което ще се вижда от клиентите точно до празното поле, в което те ще въвеждат своите имейли;
  • Направете активна отметката "Този модул ви позволява да правите настройки за pop-up (изскачащ прозорец) за събиране на имейли";

Активирате форма за записване в изскачащ прозорец:

  • Запишете името;
  • Въведете описанието (препоръчаме да е кратко изречение), което ще се вижда от клиентите в изскачащия прозорец;
  • Изберете и запишете броя на секундите, след които този прозорец ще изскача на страница на магазина Ви и ще приканва потребителите да се абонират за Вашия бюлетин;
  • Направете активна отметката Автоматично показване;

Препоръчаме да използвате и активирате и двете форми, защото така увеличавате шанса да съберете повече имейли от повече потребители.

Кликнете бутона Запази разширението, за да започнете да събирате още повече информация за своята клиентска база и ефективно да използвате MailChimp за създаване на успешни маркетингови кампании.

Ако активирате формата за автоматично показване на бюлетина в магазина чрез изскачащ прозорец (popup), имайте предвид, че всеки потребител, посетил магазина Ви няколко пъти през деня, ще види прозореца само веднъж. Повторното показване на тази форма зависи от бисквитките и кеша в браузърите на потребителите.