Механизъм за изтриване на лични данни в ICN.Bg

Помощен център

Механизъм за изтриване на лични данни в ICN.Bg

Правото на изтриване, познато също и като правото да бъдеш забравен е дефинирано в член 17 от GDPR като отделни нюанси в тълкуването или допълнителни уточнения относно прилагането му в конкретни ситуации могат да се срещнат допълнително в регламента.

Субектът на данни има право да поиска от администратора свързаните с него или нея данни да бъдат изтрити и администратора е длъжен да изтрие данните ако са приложими посочени в закона основания.

Също така администратора, който е направил данните публично достъпни е задължен да използва наличните технически и комуникационни средства да се свърже с администраторите, които обработват данните и да ги информира за желанието на субекта данните и наличните копия (ако са създадени такива), да бъдат изтрити както и всички връзки към тях.

Какъв е начинът да поискате изтриване на вашите лични данни в ICN.Bg?

Достатъчно е само да изпратите имейл от контактната поща на вашия профил в ICN.Bg до имейл адрес dpo@icn.bg, в който да заявите вашето желание.

Вашите лични данни ще бъдат изтрити ако са минали 90 дни от изтичане регистрацията на вашите услуги в ICN.Bg. Този срок не е избран случайно, а е съобразен със срока на възстановяване на домейн име:

  • 30 дни grace период, в който домейна може да се поднови на цената на закупуване;
  • 40 дни redemption период, в който домейна може да се поднови след заплащане на наказателна текса;
  • неопределен pending-delete период на изтриване (обикновено в рамките на 5 дни).

За да сме сигурни, че клиентът може да си възстанови домейна определяме срок от 90 дни, в рамките на които да преминат всички свързани със статуса на домейна периоди.

Ако след изтичане на периода от 90 дни клиента все още желае личните му данни да бъдат изтрити, това ще бъде изпълнено незабавно.

Ако клиентът не заяви писмено желание за изтриване на личните данни?

Ако след изтичане срока на регистрираните в ICN.Bg услуги, в рамките на една календарна година клиентът не закупи нова или не поднови стара услуга, цялата налична информация в профила на клиента автоматично се изтрива.