MailChimp - създаване на безплатен акаунт
В поредица от статии ще ви покажем как може да използвате услугите на една от най-популярните компании за имейл маркетинг MailChimp. Статията е предназначена за уебмастери, които правят първите си стъпки в усвояването на имейл маркетинга като бизнес инструмент.
Защо препоръчваме Mailchimp на уебмастери, които започват работа с имейл бюлетин?
Mailchimp е:
- безплатен до 2000 абонати и 10000 писма на месец;
- една от най-лесните за работа системи за електронна поща;
- изключително популярен и се интегрира безпроблемно с много (над триста) софтуерни продукти;
Mailchimp предоставя:
- интуитивни дизайн инструменти;
- готови шаблони и сегменти;
- автоматизация с един клик;
- вградени статистики и анализи за отчитане на резултатите от кампаниите в реално време;
- инструменти за защита както на вашия профил, така и на данните на вашите клиенти;
- компетентна техническа поддръжка;
- подробна документация;
Регистриране на безплатен акаунт в MailChimp
В началната страница https://mailchimp.com/
кликнете бутона Sign Up Free в горния десен ъгъл и в новия екран попълнете вашия имейл, потребителско име и парола:
Има изисквания за сигурността на паролата, които системата автоматично проверява и посочва кое от тях не е изпълнено. Когато въведената парола е достатъчно сигурна се появява ново съобщение:
Трябва да влезете в посочената поща и да потвърдите, че имате достъп до нея като кликнете бутона Activate Account:
На следващия екран трябва да попълните reCaptcha проверка против автоматични регистрации:
Маркирайте безплатния план Free $0 и кликнете бутона Complete:
MailChimp има вградени алгоритми за съдействие на потребителите на по-късен етап при изграждане на кампании и анализиране на резултатите, поради което се стреми да събере допълнителна информация за потребителя и неговия бизнес.
Въведете вашите име и фамилия:
Попълнете името на бюлетина, който ще изпращате и уеб адреса на сайта:
Mailchimp е американска компания и нейната платформа за електронна поща изпълнява изискванията на закона CAN-SPAM, който регулира търговските и маркетинговите имейли (повече информация https://mailchimp.com/help/anti-spam-requirements-for-email/
). Едно от тези изисквания е имейл съобщенията да съдържат физически адрес на подателя или адрес на пощенска кутия:
Колко абонати имате във вашия имейл списък:
Оттук може да свържете вашите акаунти в социалните мрежи с MailChimp (това може да бъде направено по-късно, затова в примера кликаме бутона Continue):
Ако кликнете бутона ОК... системата ще ви зададе още няколко маркетингови въпроса. По-късно в статията ще се върнем на тях, засега кликнете линка Not right now:
Акаунта е готов (Ready, Fredie е шегичка). Може да маркирате двете полета ако се интересувате каква информация се публикува в тези бюлетини:
В следващите четири стъпки MailChimp се старае да ви съдейства за създаване на първия имейл, импортиране на съществуващ списък с абонати и изпращане на съобщението. Пропускаме тези инструменти и кликаме линка I'll do this later или маркирания в изображенията бутон:
Отново системата ви напомня за маркетинговите въпроси, които желае да ви зададе. Ако и сега не желаете да предоставяте тази информация може да затворите страницата като кликнете знака (Х) в горния десен ъгъл.
За да имате представа какви са тези въпроси, преминахме през тези стъпки:
Желаете ли клиентите да разговарят с ваш служител по телефона?
Печелите ли от съдържанието на вашия сайт?
Клиентите контактуват ли с бизнеса ви основно през софтуерни приложения?
Продавате ли продукти онлайн?
Продавате ли абонаменти, продукти с отстъпка или резервации онлайн? Кой от изброените начини описва най-точно целите на вашия бизнес и източниците на печалба?
Тук MailChimp споделя защо събира тази информация: 'Сега след като знаем повече за вашия бизнес ще можем да ви препоръчаме най-добрите маркетинг решения в бъдеще'.
Сега вече всички стъпки по регистрацията са завършени и се зарежда началната страница на вашия акаунт:
В следващата статия ще ви покажем как да импортирате списък с абонати в MailChimp и как да поставите форма за регистрация на нови абонати на вашия сайт.