Начало > Помощен център > Други > Оптимизиране на рекламни кампании с Facebook Pixel

Оптимизиране на рекламни кампании с Facebook Pixel

Помощен център

Оптимизиране на рекламни кампании с Facebook Pixel

Ако имате Facebook акаунт но все още не рекламирате бизнеса си в социалната мрежа или ако рекламирате във Facebook, но не използвате Facebook Pixel, вие пропускате много мощен инструмент, който може многократно да увеличи ефективността на вашия бизнес.

В статията ще прочетете какво точно е Facebook Pixel и как това приложение може да бъде полезно за вашия бизнес.

Facebook Pixel е малък код, който може да вградите във вашия уебсайт на една или повече страници и когато посетителите последват линк в реклама към вашия уеб сайт, Facebook Pixel ще регистрира техните действия във вашия уебсайт.

Копиране на Facebook Pixel код

Не се притеснявайте относно работата с този код - Facebook го генерира автоматично във вашия акаунт и просто го копирате оттам и го поставяте във вашия сайт. Много популярни платформи за създаване на сайтове като Wix, WordPress, Shopify... улесняват инсталирането на Facebook Pixel чрез собствени приложения или такива на трети страни (плъгини).

Facebook Pixel може да бъде изключително полезен, когато не само се опитвате да оптимизирате рекламите си или да проследявате трафика към вашия уебсайт, но и когато създавате персонализирани или приличащи аудитории.

Как работи Facebook Pixel?

Когато някой посети вашия уебсайт и предприеме действие (например закупуване на продукт или услуга), Facebook Pixel се задейства и регистрира това действие.

По този начин в статистиката на приложението може да разберете кога клиент е предприел действие, след като е видял вашата реклама във Facebook. Също така вие може отново да достигнете до този клиент, като създадете персонализирана аудитория.

Когато на вашия уебсайт се случват все повече и повече реализации, Facebook, благодарение на алгоритмите за самообучение, става по-добър в предоставянето на вашите реклами на хора, които са по-склонни да предприемат определени действия. Това се нарича оптимизация на конверсиите (продажбите).

Проследяване на реализации

Може да използвате Facebook Pixel, за да проследявате действията на посетителите на вашия уебсайт. Това се нарича проследяване на реализациите. Проследените реализации се появяват в Facebook Ads Manager и таблото за управление на Facebook Analytics, където могат да се използват за анализ на ефективността на вашата фуния за реализация и за изчисляване на възвръщаемостта на рекламните инвестиции.

Може също да използвате проследяване на реализации, за да дефинирате персонализирани аудитории за оптимизиране на реклами и динамични рекламни кампании. След като дефинирате персонализирани аудитории, може да ги използвате, за да идентифицирате други Facebook потребители с подобни характеристики, на които Facebook да покаже вашите реклами.

Има три начина за проследяване на реализации с Facebook Pixel:

  • стандартни събития (standard events) - действия на посетителите, които сте дефинирали и които отчитате чрез извикване функциите на Facebook Pixel;
  • персонализирани събития (custom events) - действия на посетителите, които сте определили и които отчитате чрез извикване функциите на Facebook Pixel;
  • персонализирани реализации (custom conversions) - действия на посетителите, които се проследяват автоматично чрез анализиране на референтните URL адреси на вашия уебсайт;

Основният код на Facebook Pixel трябва вече да е инсталиран на всяка страница, където желаете да проследявате реализациите.

Ремаркетинг

С помощта на Facebook Pixel може да ремаркетирате към един и същ потребител. Въпреки че Facebook не предоставя имейл или телефонен номер или каквато и да е контактна информация за действителния потребител, техните алгоритми създават уникален идентификатор за всеки потребител и поради тази способност могат да ремаркетират отново и отново както същия потребител, така и близка до неговия профил аудитория.

Ремаркетинг по същество означава повторно показване реклама на продукт, който същия потребител е добавил в пазарната количка на вашия сайт, но поради някаква причина не е завършил поръчката.

Facebook Pixel записва тази информация и в профила на потребителя показва същата реклама за да му напомни за интереса към вашия продукт или услуга с надеждата, че тя/той ще се върне да направи тази покупка.

Ремаркетингът е изключително мощен инструмент и Facebook Pixel ви позволява да го прилагате много успешно.

Персонализирани Аудитории (Custom Audiences)

Персонализирана аудитория е тази, която ви позволява да показвате реклами на хора, които вече са взаимодействали с вашия бизнес. Може би те са отговорили на публикациите във вашата Facebook страница, закупили са продукти от вашия уебсайт, изтеглили са вашето мобилно приложение или са посетили вашия онлайн магазин...

Персонализирана аудитория, направена от списък с клиенти, е тип аудитория, която вие може да създадете. Съставен е от информация - наречена 'идентификатори' - която сте събрали за клиентите си (като имейл, телефонен номер и адрес) и сте предоставили на Facebook.

След това Facebook използва процес, наречен съвпадение, за да съчетае хешираната информация от идентификаторите с профили във Facebook, за да може да рекламирате на своите клиенти във Facebook, Instagram и Audience Network. Колкото повече информация предоставите, толкова по-висока е степента на съвпадение.

Може да използвате източници като списъци с клиенти, трафик от сайтове или приложения, или ангажираност във Facebook, за да създадете персонализирани аудитории от хора, които вече познават вашия бизнес.

Може да създадете до 500 персонализирани аудитории за един рекламен акаунт.

Когато сте готови да разширите бизнеса си, можете да използвате вашата персонализирана аудитория за да създадете Приличаща Аудитория.

Приличащи Аудитории (Lookalike Audiences)

Използването на инструмента Приличаща Аудитория (Lookalike Audience) е начин да достигнете до нови хора, които вероятно ще се интересуват от вашия бизнес, защото профилите им съдържат подобни характеристики на тези, на вашите най-добри съществуващи клиенти.

Когато създавате Приличаща Аудитория, първо трябва да изберете аудитория източник (персонализирана аудитория, създадена с информация, извлечена от Facebook Pixel, мобилно приложение или фенове на вашата страница). Facebook идентифицира общите характеристики на хората в него (като демографска информация или интереси) и след това доставя вашата реклама на аудитория от хора, които приличат на тях.

Може да изберете размера на подобна на Приличащата Аудитория по време на процеса на създаване. По-малката аудитория по-точно съответства на аудиторията източник. Създаването на по-голяма аудитория увеличава потенциалния обхват, но намалява нивото на сходство между приличащата и изходната аудитория.

Ако изходната аудитория се състои от най-добрите ви клиенти, а не от всички ваши клиенти, това може да доведе до по-добри резултати. От Facebook препоръчат броя потребители в изходната аудитория да е между 1000 и 50 000 души.

Допълнителна информация, която трябва да вземете предвид при създаването на Приличащи Аудитории:

  • Вашата Приличаща Аудитория ще включва само хора от държавите, които сте избрали по време на създаването.
  • Аудиторията източник трябва да съдържа поне 100 души от една държава, за да може Facebook да я използва като основа за Приличаща Аудитория.
  • Може да създадете до 500 Приличащи Аудитории от една аудитория източник.
  • Потребителите от вашата аудитория източник ще бъдат изключени от вашата Приличаща Аудитория, освен ако не използвате Facebook Pixel като своя аудитория източник.

Може да използвате множество Приличащи Аудитории едновременно за един набор от реклами. Наборът от реклами ще насочи вашите реклами към хора, които са в някоя от избраните Приличащи Аудитории.

Стандартни и персонализирани събития

Когато се случи действие на вашия уебсайт (например, когато някой добави продукт в пазарната количка), вашият Facebook Pixel се задейства и го регистрира като събитие. Събитията се провеждат или в резултат на реклами във Facebook (платени) или органичен обхват (неплатени). Има две категории събития: стандартни и персонализирани.

Стандартните събития (Standard events) са предварително определени действия, които разпознавате и поддържате в рекламните продукти. Когато ги добавите към програмния код на Facebook Pixel, може да регистрирате тези стандартни събития, да оптимизирате за реализации и да изградите аудитории.

Примери за стандартни събития са, например, разглеждане съдържанието на сайта, използване на функцията за търсене, добавяне на продукт в пазарната количка, действия в процеса на плащане (checkout), регистрация за бюлетин и т.н.

Персонализираните събития (Custom events) са действия, които не попадат в обхвата на вашите стандартни събития и може да им дадете уникално име, което да представя действието, което се извършва. Можете да използвате персонализирани събития за изграждане на персонализирани аудитории, т.е. да укажете на Facebook кои реклами на коя аудитория да бъдат показвани.

Посетете Facebook за разработчици, за да научите повече за настройването на стандартни и персонализирани събития.

Обобщение

Facebook Pixel е инструмент за анализ, който позволява да измервате ефективността на вашата реклама, като разбирате действията, които хората предприемат във вашия уебсайт.

Можете да използвате Facebook Pixel за:

  • Показване рекламите на правилните хора - намерете нови клиенти или хора, които са посетили конкретна страница или са предприели желано действие на вашия уебсайт.
  • Стимулиране на повече продажби - настройте автоматично офериране, за да достигнете до хора, които са по-склонни да предприемат действие, което ви интересува, като например извършване на покупка.
  • Измерване резултатите от реклама - разберете въздействието на рекламите си, като измервате какво се случва, когато хората ги видят.

След като настроите Facebook Pixel, функцията ще се задейства, когато някой предприеме действие във вашия уебсайт. Примерите за действия включват добавяне на артикул към пазарската количка или извършване на покупка. Facebook Pixel получава тези действия или събития, записва ги и може да ги видите в Events Manager.