Pronto уебмейл - изпращане и получаване на съобщения

Помощен център

Pronto уебмейл - изпращане и получаване на съобщения

Ако сте прочели статията Pronto уебмейл – управление на контакти ще забележите, че Pronto използва много от познатите вече интерфейси и в панела за работа със съобщения.

Както в посочената статия първо ще разгледаме главните функции на интерфейса преди да преминем към работата със съобщенията. За целта трябва да се логнете в Pronto през URL адрес https://pronto.cmailpro.net/ с коректни данни за влизане - по подразбиране се зарежда първата икона Mail в главното меню:

pronto webmail messages

Панел пощенски папки (mailboxes)

Първият панел съдържа две икони за достъп до допълнителни функции, поле за търсене и списък с директории.

При кликане на иконата знак плюс имате достъп до два бутона - Create Folder и Folder Subscription:

pronto webmail messages

През бутона Create Folder вие може да създадете нова папка с име по ваше желание и да изберете мястото на папката във файловата структура - дали да бъде на едно ниво с Inbox или да бъде подпапка на съществуваща папка както в примера - нашата папка Лични е подпапка на Inbox:

pronto webmail messages

pronto webmail messages

Бутонът Folder Subscription е част от механизъм за даване на достъп на друг потребител до папка в нашата мейл структура - в примера ние имаме достъп до папка user1 в мейл акаунта user1@icn-demo.com:

pronto webmail messages

pronto webmail messages

При кликане на иконата зъбно колело се отваря панел за редактиране на съществуващите папки:

pronto webmail messages

В секция Folder location може да редактирате името и местоположението на папката - в примера преименувахме папка Лични на Запазени и я преместихме от поддиректория на Inbox едно ниво по-нагоре:

pronto webmail messages

pronto webmail messages

В секция Access Control List (ACL) дефинираме права на потребител ако сме дали достъп до наша директория. В примера user1 ни даде права до негова директория и в неговия акаунт трябва да бъдат дефинирани правата в същата секция ACL:

pronto webmail messages

Панел за съобщения

Сега нека разгледаме какви функционалности ни предлага средния панел. При кликане на лявата икона със стрелка панела се плъзга в посоката, в която сочи стрелката и съответно отваря/затваря (show/hide) панелa mailboxes:

pronto webmail messages

При кликане върху линка Inbox се отваря падащ списък, в който имаме достъп до съобщенията във всички папки в акаунта:

pronto webmail messages

Ако кликнем иконата с двете вертикални стрелки се отваря панел, в който можем да променим начина на сортиране на съобщенията в съответната папка. По подразбиране съобщенията се сортират по дата като най-новото съобщение е първо в списъка:

pronto webmail messages

Ако желаете да промените начина на подреждане на панелите (списък, колони или вертикално) може да го направите като кликнете последната икона вдясно:

pronto webmail messages

Изпращаме тестово съобщение до нашия главен акаунт Pronto от акаунта User1 за да разгледаме допълнителните опции в същия панел, пряко свързани с управлението на съобщенията.

Ако няма поставена отметка пред съобщението ще видите само следните опции:

pronto webmail messages

При кликане на иконата пощенски плик се зареждат само непрочетените съобщения, а при кликане на иконата звезда се зареждат само маркираните със звезда съобщения (ако има такива):

pronto webmail messages

pronto webmail messages

Нека маркираме полученото съобщение и да разгледаме останалите функции:

pronto webmail messages

За да изберем или да отменим избирането на всички съобщения трябва да кликнем крайната икона вляво с двете покриващи се текстови полета. Ако желаете да маркирате отделно съобщение трябва да поставите отметка в полето пред него.

При кликане върху иконата звезда маркираме или премахваме маркирането на съобщенията.

Променяме статуса прочетено/непрочетено на дадено съобщение като кликнем иконата пощенски плик.

Можете да преместите съобщението в друга папка като кликнете иконата папка със стрелка и в падащото меню кликнете желаната директория:

pronto webmail messages

Ако желаете да препратите съобщението (forward) на друг имейл адрес може да кликнете иконата стрелка - отваря се панела за създаване на съобщения Mail Composer, в който трябва да въведете новия адрес. По-късно в статията ще демонстрираме как работи панела Mail Composer.

Последната икона кошче служи за изтриване на съобщения - съобщението трябва да бъде маркирано и при кликане на иконата кошче то се премества в директория Trash, която може да бъде достъпена при отваряне на скрития панел с директории (при кликане на иконата show/hide mailboxes) или от падащото меню Inbox:

pronto webmail messages

В директорията Trash трябва да маркираме съобщенията, които желаем да бъдат окончателно изтрити от мейл сървъра и да кликнем отново иконата кошче:

pronto webmail messages

Ако със съобщението са били извършени някакви действия се появяват допълнителни информационни икони като например иконата кламер ако съобщението съдържа прикачен файл.

Ако е изпратен отговор на съобщение се появява иконата за отговор заедно с pop-up съобщение Has Reply (има отговор):

pronto webmail messages

Ако съобщението е пренасочено се появява иконата за пренасочване със съобщение Is Forwarded (пренасочено):

pronto webmail messages

Ако кликнете с десен бутон върху дадено съобщение в падащото меню имате достъп до всички налични функции за управление на това съобщение:

pronto webmail messages

Панел за управление на съобщението

В Inbox имаме съощение от User1 - нека маркираме съобщението и да видим какви функции имаме на разположение в панела Compose:

pronto webmail messages

Изтриване (Delete) - иконата кошче навсякъде има една и съща функция, която вече описахме - при маркиране на съобщение и кликане на иконата съобщението се изтрива от текущата папка и се премества в папка Trash, откъдето по желание може да се изтрие окончателно или да се премести в друга директория.

Отговор (Reply) - при кликане върху иконата единична заоблена стрелка се отваря съобщението в Mail Composer, където записваме нашият отговор и изпращаме съобщението. Функциите в панела Mail Composer ще разгледаме подробно по-късно в статията.

Отговор до всички (Reply to All) - когато потребител (User1) изпрати писмо до няколко контакта или цяла контактна група, всеки потребител може да изпрати отговор до всички получатели на оригиналното писмо като кликне иконата двойна заоблена стрелка - както при отговор на единично писмо записваме отговора в Mail Composer и кликаме бутона Send:

pronto webmail messages

Отговорът е получен в акаунтите User1 и Friend1:

pronto webmail messages

pronto webmail messages

Пренасочване (Forward) - при получаване на единично съобщение може да го пренасочим към друг акаунт като добавим собствено съобщение или коментар към оригиналното писмо:

pronto webmail messages

pronto webmail messages

More - последната икона във формата на три хоризонтални кръга предлага достъп както до нови, така и до познати вече функции:

pronto webmail messages

Redirect to... - пренасочва съобщение директно без възможност за добавяне на информация или коментар към оригиналното съобщение:

pronto webmail messages

Undecoded Message - показва в нов прозорец на браузера цялото съдържание на писмото заедно с хедърите в текстов формат:

pronto webmail messages

Print - зарежда съдържанието на писмото във формат за принтиране:

pronto webmail messages

Последните три функции са точно копие на описаните по-рано функции, достъпни в средния панел за съобщения:

Move into... - зарежда познатият интерфейс за преместване на съобщение в друга папка:

pronto webmail messages

Toggle Flagged Status - добавя или премахва маркиране със звезда на дадено съобщение:

pronto webmail messages

Toggle Read Status - променя статуса на съобщение между съостоянията прочетено/непрочетено:

pronto webmail messages

Панел за създаване на съобщения Mail Composer

При кликане на бутона Compose се отваря панела Mail Composer:

pronto webmail messages

При кликане на бутона Minimize съобщението се свива в долния десен ъгъл на панела и се създава копие на писмото в папка Drafts.

Прикачване на файлове

За да прикачите файл към съобщение трябва да кликнете иконата кламер и ще се отвори панела Attach options с няколко опции:

pronto webmail messages

Прикачване на имейл съобщения

За да прикачите имейл съобщение трябва преди това да го маркирате в средния панел за съобщения:

pronto webmail messages

Ще се появи информация в pop-up прозорец, което обяснява как да прикачите съобщението:

pronto webmail messages

Маркирате съобщенията, след това кликате иконата кламер в горното хоризонтално меню, в панела Attach options кликате бутона E-mail и в дъното на панела кликате иконата кламер:

pronto webmail messages

Двете маркирани съобщения са прикачени към писмото.

Прикачване на файлове

За да прикачите локален файл трябва в панела Attach options да кликнете бутона Local file и в диалоговия прозорец да изберете файла (man.png), който ще бъде прикачен в писмото.

Ако желаете локалният файл да бъде добавен като линк в съдържанието на писмото трябва в панела Attach options да кликнете бутона As link срещу Local file и да изберете файла в диалоговия прозорец (businesswoman.png) - файлът ще се добави като линк в съдържанието на писмото.

Тъй като cMailPro предоставя функцията споделяне на файлове вие имате възможност да прикачите в писмото файлове от вашият масив за съхранение като кликнете бутона Storage file и в новия панел изберете файла (profile.vcf):

pronto webmail messages

Както и при прикачване на файлове от локалния компютър можете да добавите файлът от масива за съхранение като линк ако кликнете бутона As link срещу Storage file.

На изображението по-долу виждате двете имейл съобщения, двата файла и двата линка към файловете, които прикачихме по описаните по-горе начини:

pronto webmail messages

Получаване на автоматично известяване (notifications)

Ако кликнете иконата камбана ще се отвори панел, в който може да активирате получаване на известяване при доставяне на писмото и/или при отварянето от получателя:

pronto webmail messages

При успешно доставяне на писмото в Inbox ще получите следното съобщениe:

pronto webmail messages

Когато получателя отвори писмото ще получите ново съобщение:

pronto webmail messages

Опцията може да бъде изключително полезна като доказателство в ситуации когато получателя опитва да се оправдае, че не е получил вашето писмо.

Добавяне на Cc, Bcc и From

При кликане върху иконата знак плюс имате възможност да добавите често използваните хедъри за изпращане на копие (видимо Cc и невидимо Bcc) на писмото, също и поле за подател (From) като кликнете съответния бутон:

pronto webmail messages

При посочване на полето се появява иконата силует, от която може да изберете един контакт, няколко контакта или приятели (buddies):

pronto webmail messages

Ако искате да премахнете получател трябва да кликнете бутончето Х в етикета с получателя. За да премахмете цялото поле (в примера Сс) трябва отново да кликнете иконата знак плюс и втори път да кликнете съответния бутон (Сс):

pronto webmail messages

По абсолютно същия начин може да управлявате полетата Всс и From.

Маркиране на важните писма (important)

Ако желаете да привлечете вниманието на получателя към вашето писмо може да го маркирате като кликнете иконата внимание:

pronto webmail messages

Писмото ще бъде маркирано със същата икона внимание в списъка със съобщения в акаунта на получателя:

pronto webmail messages

Ако желаете да премахнете иконата внимание трябва да я кликнете отново.

Форматиране на съобщения

По подразбиране Mail Composer се зарежда в текстов формат. Ако кликнете бутона Rich formatting се зареждат най-често използваните в текстови редактори функции, чрез които може да форматирате писмото в HTML формат с цветове, изображения, заглавия, таблици, връзки, списъци и пр.:

pronto webmail messages

За да се върнете в обикновен текстов режим трябва да кликнете бутона Plain Text:

pronto webmail messages

Ако желаете да промените реда на писане (от дясно наляво) трябва да кликнете бутона Change Direction:

pronto webmail messages

pronto webmail messages

За да се върнете в режим от ляво на дясно кликнете отново същия бутон:

pronto webmail messages

Запазване на чернова

За да запазите съобщение за допълнително редактиране може да кликнете бутона Save. Съобщението ще бъде запазено в папка Drafts.

За да продължите редактирането на съобщението трябва да отворите папка Drafts, да кликнете върху съобщението и да кликнете бутона Edit Draft:

pronto webmail messages

Затваряне на съобщение

При кликане на знака Х в горния ляв ъгъл имате следните опции в зависимост дали желаете да затворите ново съобщение или чернова:

pronto webmail messages

  • Save - запазва текущото състояние на съобщението в Drafts.
  • Close - затваря съобщението без да запазва последните промени.
  • Discard - изтрива съобщението (ако е ново) и копието в Drafts.