cMailPro - препращане на имейл съобщения
Съдържание
За да пренасочим входящо съобщение към пощенска кутия в cMailPro към друга пощенска кутия/и, може да използваме функцията Препращания.
За да достъпим управлението на тази функция трябва да се логнем в нашия потребителски панел в my.icn.bg с потребителско име и парола, да кликнем линка Табло в горния ляв ъгъл на главния панел:
и в менюто да кликнем линка Бизнес Мейл:
От таблицата с cMailPro акаунти избираме този, за който ще създадем препращания:
и в панела на акаунта кликаме линка cMailPro управление в горното хоризонтално меню:
В таблицата с допълнителни функции кликаме линка Препращания:
Панелът Препращания ни предоставя два раздела, през които може да създаваме препращания:
- Копирай всички писма в адрес - класическо препращане според RFC (официалната имейл документация);
- Препращане на несъществуващи имейл адреси - препраща съобщения с грешно изписани имейл адреси в коректния имейл акаунт;
В статията ще разгледаме подробно с примери как да ползваме и двата вида препращане.
Създаване на препращане
В разделът Копирай всички писма в адрес (зарежда се по подразбиране), в първото текстово поле въвеждаме само името на пощенския акаунт (@domain се добавя автоматично), чиито входящи писма желаем да препращаме.
Във второто текстово поле въвеждаме един или повече имейл адреси, разделени със запетая, в които желаем да се копират изпратените към основния имейл (demobox в примера) писма.
За да запазим въведената информация кликаме бутона Запази.
Препращането се запазва в таблица Списък с пренасочвания под интерфейса за въвеждане на данни:
Срещу всяко записано препращане в таблицата имаме достъп до следните две функции - редактиране и изтриване.
Редактиране на препращане
За да редактираме пощите, в които препращаме съобщенията, кликаме бутона Редактирай:
В изскачащият прозорец редактираме имената на пощите и запазваме промените като кликнем бутона Запази. За да откажем промяната кликаме бутона Отказване:
Изтриване на препращане
За да изтрием съществуващо препращане кликаме бутона Изтрий в таблицата с препращания, като внимаваме да не изтрием грешен запис:
В изскачащият прозорец потвърждаваме или отказваме изтриването на препращането като кликнем съответния бутон Изтрий или Отказване:
Тест на имейл препращане в cMailPro
Накрая нека проверим как на практика работи препращането на съобщения в cMailPro.
Нека припомним, че създадохме запис, чрез който мейл сървъра трябва да копира изпратените до пощата demobox@demo-icn.com
съобщения в пощенските акаунти forward@demo-icn.com
и news@xdomain.com
:
Виждаме, че при изпращане на писмо до акаунта Demobox, копие от съобщението беше запазено и в другите две пощи Forward и News, точно според настройките на препращането:
Обърнете внимание, че пощите, към които може да препращаме съобщенията не е задължително да са само от cMailPro акаунта на потребителя, а може да са произволни пощи от публични мейл доставчици като Gmail, Yahoo, ABV и т.н.
Препращане на писма с грешно изписани имейл адреси
През разделът Препращане на несъществуващи имейл адреси може да създаваме разновидност на класическото препращане, описано по-горе. Ако не получаваме писма в определена поща и при проверка се окаже, че често подателите допускат една и съща грешка при изписване на имейл адреса, може да създадем препращане само за писмата с тази грешка към коректната поща.
Например, имаме създадена пощенска кутия allmail@demo-icn.com, чиито адрес често се бърка с адреса olmail@demo-icn.com. В този случай в първото тестово поле въвеждаме грешно изписания адрес, в следващото текстово поле въвеждаме коректния адрес и кликаме бутона Добави:
Текстово съобщение в долния край на екрана ще ни потвърди, че препращането е създадено, но то няма да бъде записано в таблицата с класическия тип препращания:
Препращането olmail беше създадено.
Сега нека изпратим писмо към несъществуващата поща olmail@demo-icn.com:
След няколко секунди получаваме писмото в пощенската кутия allmail@demo-icn.com:
За всяка отделна пощенска кутия може да създавате неограничен брой препращaния в зависимост от броят на често допусканите грешки в имейл адреса на реалната поща: olmail@, oldmail@, onmail@, omail@ ...