Управление на имейл правила и филтри (Email Rules and Filters) в cMailPro
Съдържание
В тази статия ще ви запознаем с инструмента Имейл Правила и Филтри (Email Rules and Filters), който можете да намерите в контролния панел към специализираната имейл услуга cMailPro.
По подразбиране всеки имейл, който вие получавате, независимо от неговия подател, се запазва в папка Inbox. Инструментът Имейл Правила и Филтри ви дава гъвкавост и възможност автоматично да управлявате и организирате своята входяща кореспонденция. Можете да заложите команди, които например автоматично да преместват определени писма в друга папка, да ги изтриват, препращат, добавят таг и много други. Целта на това меню е да автоматизира голяма част от работата ви и да спести ръчна обработка на кореспонденцията.
По-долу са описани всички налични имейл настройки.
Чрез бутона Managе Filters, който се намира срещу всеки от тях, управялавате и създавате индивидуалните правила и филтри за всеки акаунт:
След като сте избрали Manage Filters срещу желания акаунт, натиснете бутона Create a New Filter, за да създадете ново правило:
В следния пример е показано как се създава правило, обработващо входяща кореспонденция от имейл support@icn.bg. В конкретния пример всички такива входящи писма ще бъдат автоматично премествани в папка Support.
Filter Name - това поле се използва, за да зададете името на филтъра. В примера името е Move to support (премести в папка Support), което подсказва и действието на самото правило.
Опции в меню Rules
Rules - в това поле се задават самите правила. Тук има няколко параметъра с множество стойности, които ще ви помогнат да създадете максимално точен филтър.
- From - служи за правило, при което се следи за адреса на подателя и се извършват определени действия в зависимост от подателя на входящото писмо.
- Sender - подобно на From, като тук се следи името на подателя, а не неговия имейл адрес. Например: ICN Support Team.
- Return Path - следи за адреса, към който ще се изпрати съобщението при недоставяне на основното съобщение.
- To - правило, което проверява към кой адрес е изпратено съобщението.
- Cc - правило, което проверява за копия на съобщението към друг адрес.
- Any, To or Cc - тук проверява, за което и да е от двете правила по-горе.
- Each, To or Cc - тук се проверява за всяко от двете правила по отделно. За да е приложим филтъра, двете правила трябва да са изпълнени едновременно.
- Replay To - правило, при което се проверява за адреса, към който да се изпращат отговорите на полученото писмо.
- From Name - следи за името на подателя.
- Subject - проверява съдържанието на темата на писмото.
- Message ID - проверява идентификационния номер на писмото.
- Message Size - проверява размера на дадено писмо.
- Time of Day - проверява конкретен час или интервал от време за определен ден, в който бихте получили писмо.
- Current Date - следи за текущата дата.
- Current Day - следи за текущия ден.
- Preference - правило, в което се следи за определени предпочитания, свързани с мейла.
- Free/Busy - проверява статуса на заетост на отсрещната страна - зает или свободен.
- Human Generated - проверява дали писмото е създадено от човек или от автоматизирана функция.
- Header Field - проверява съдържанието на параметър от хедърите на съобщението.
- Any Recipient - правилото се изпълнява за всеки получател.
- Each Recipient - правило, проверяващо за всеки получател.
- Existing Mailbox - правило за съществуваща пощенска кутия.
- Security - правило за наличието на защита към определено писмо.
- Submit Address - правило за начина на получаване на писмото, дали е било през SMTP, POP3, Local и т.н.
Избор на логически оператор
Второто поле в секцията Rules - избор на логически оператор, се явява пряката връзка между първото и третото поле. Тук се конкретизира по какъв начин да се използват въведените в третото поле данни.
- is - търси само въведените данни.
- is not - търси всички данни с изключение на въведените данни.
- in - търси само в посоченото от нас място.
- not in - търси на всички места с изключение на посоченото място.
- greater than - търси за по-големи от посочените стойности.
- less than - търси за по-малки от посочените стойности.
Избор на действие
Actions е действието, което се изпълнява за посоченото правило. Действията са описани по-долу:
- Store in - запазва писмата в посочената директория.
- Mark - маркира писмата с определения маркер.
- Add Header - добавя хедър към писмото.
- Tag Subject - добавя таг към темата на съответното писмо.
- Reject with - отказва писмото със зададеното съобщение.
- Discard - изтрива писмото.
- Stop Processing - спира обработването.
- Remember From in - добавя From адреса към списъка с отговорените съобщения.
- Accept Request - приема искането.
- Store Encrypted in - криптира съобщенията и ги запазва в съответната директория.
- Copy Attachments into - запазва прикачените файлове от писмата в определена папка.
- Redirect to - пренасочва писмо до друг получател.
- Forward to - препраща писмо до друг получател.
- Mirror to - праща огледално копие на писмото до друг получател.
- Reply With - отговаря с посоченото съобщение.
- Reply to All with - отговаря на всички включени в кореспонденцията с посоченото съобщение.
- React with - подобно на Forward to действие, като тук се запазват From, Sender, MIME-Version и Content-Type от оригиналното писмо.
- Send IM - изпраща съобщение към посочения акаунт.
- Execute URL - отваря посочения уеб адрес.
- Store In - посочва директория за съхранение.
Инструментът Имейл Правила и Филтри (Email Rules and Filters) ни предоставя многобройни възможности, чрез които може прецизно да настроим работата на нашия акаунт и да автоматизираме голяма част от повтарящи се действия.