cMailPro - настройване на автоматичен отговор в пощенски акаунт
Безспорна е ползата от функцията за автоматичен отговор в пощенски акаунт, затова трудно ще откриете мейл клиент, който да не предоставя тази функционалност.
cMailPro не прави изключение и дори разширява ползата от автоматичните отговори като прави възможно тяхното използване на ниво домейн, което разгледахме в статията cMailPro – съобщение при отсъствие.
В тази статия ще покажем как се настройва автоматичен отговор (в cMailPro се наричат Съобщение при отсъствие) към пощенски акаунт в cMailPro.
Нека се логнем в потребителския панел и да навигираме до панела за управление на cMailPro (Табло > Бизнес Мейл > cMailPro план > cMailPro Управление).
Може да достъпим интерфейса за управление на Съобщение при отсъствие по два начина от секция Акаунти:
* като кликнем иконата със символ три хоризонтални точки и етикет Повече отдясно на пощенската кутия, и в падащото меню кликнем линка Съобщение при отсъствие:
* като кликнем името на пощата и в панела с настройки изберем Съобщение при отсъствие:
По подразбиране функцията е изключена. За да активираме създаването на автоматично съобщение трябва да кликнем бутона Включи за да се плъзне надясно и да промени цвета си в зелен, както е показано на изображението:
В календара избираме началната и крайната дата, в която съобщението при отсъствие ще бъде активно:
Ако опитаме да запазим настройките без да сме въвели съобщение в текстовото поле, cMailPro ще ни покаже предупреждение с червен текст:
След въвеждане текста на съобщението кликаме бутона Запази за да запазим промените:
Текстово съобщение в долната част на екрана ще ни потвърди успешното запазване на информацията:
Сега нека изпратим писмо от външна поща def#
към пощата mbox@
за да проверим как работи функцията:
Получаваме писма в двете пощи и това е правилния начин за работа на функцията:
В пощата на получателя mbox@
се запазва изпратеното писмо:
В пощата на подателя def#
cMailPro изпраща създаденото от нас Съобщение при отсъствие:
При активиране на функцията умишлено пропуснахме да попълним информация в полето Известяване на имейл адресите (което не е задължително за попълване). Въвеждаме имейл адрес (може да бъде адрес на cMailPro акаунт или на външен акаунт) pronto@
и запазваме настройката като кликаме бутона Запази:
Както в първия тест, изпращаме съобщение от def#
към mbox@
:
Получаваме обаче отговор в три пощенски акаунта. cMailPro запазва оригиналното съобщение в пощата на получателя mbox@
и изпраща съобщението при отсъствие в пощата на подателя def@
:
Но също така препраща (пренасочва, forward) оригиналното съобщение към допълнително посочената поща pronto@
:
Опцията за пренасочване е много полезна тъй като позволява информацията за спешни задачи към отсъстващ служител да бъде пренасочена своевременно към заместник, който да се заеме с решаването им.