Начало > Помощен център > Бизнес поща > Поща > cMailPro - управление на пощенски акаунти

cMailPro - управление на пощенски акаунти

Помощен център

cMailPro - управление на пощенски акаунти

В статията ще ви покажем как може да управлявате вашите пощенски акаунти в cMailPro. Вече знаете как да достъпите интерфейса за управление в потребителския панел, затова само ще припомним стъпките накратко:

  • Логваме се в потребителския панел от адрес https://my.icn.bg с потребителско име и парола;
  • Кликаме линка Табло в потребителския панел;
  • Кликаме линка Бизнес Мейл в главното меню;
  • В таблицата с cMailPro планове избираме коректния план, ако сте закупили повече от един;

Поздравления, вече сте в интерфейса за управление на cMailPro. Създаването и управлението на пощенските кутии започва от секция Акаунти:

Секция Акаунти

Създаване на нов акаунт

Кликаме бутона Добави нов акаунт за да създадем нова пощенска кутия. В прозореца въвеждаме името на пощата, по желание въвеждаме истинско име, въвеждаме и потвърждаваме паролата на пощата.

Интерфейс за създаване на нов пощенски акаунт

Има изисквания по подразбиране за сигурността на паролата и cMailPro няма да ни позволи да създадем пощенски акаунт ако тези изисквания не са изпълнени. Паролата трябва да съдържа:

  • поне 8 символа;
  • поне една главна буква;
  • поне една цифра;
  • поне един специален символ;

Когато някое от изискванията не е изпълнено, системата показва предупреждение с червен цвят:

Предупреждение за дължината на паролата

Предупреждение за символите на паролата

При въвеждане и потвърждаване на коректна парола, кликаме бутона Запази и новият акаунт се добавя в таблицата със съществуващите акаунти:

Новата поща се добавя в списъка с акаунти

Ако кликнем иконата със символ три хоризонтални точки и етикет Повече се отваря меню, от което може да изберем конкретна настройка, например Промяна на парола:

Меню за бърз достъп до настройки

Името на пощенската кутия също е линк и ако го кликнем ще влезем в панел с всички настройки на пощата, който ще ви покажем малко по-късно.

Настройки и управление на пощенски акаунт

Ако искаме да видим всички наши пощенски акаунти, подредени в таблица с достъп до всички налични настройки за управление, трябва да кликнем линка Управлявай акаунтите:

Таблица с пощенски акаунти и достъп до настройки

Функция за търсене

cMailPro е комуникационно приложение от висок клас, предназначено основно към корпоративни потребители и обикновено те имат стотици пощенски акаунти в един план. За бърз достъп до настройките на отделна пощенска кутия е по-удобно да ползваме функцията за търсене в горния десен ъгъл на панела:

Функция за търсене на акаунт

За да се върнем в основната таблица кликаме символа Х в десния край на полето за търсене.

Навигационна лента

Удобен инструмент за навигация имаме на разположение в долния десен край под таблицата, в който лесно може да навигираме между първа, предишна, следваща и последна страница с акаунти:

Навигационна лента за страници с акаунти

Добавяне на нов акаунт

Ако желаем да създадем нова пощенска кутия не трябва да се връщаме в началния панел, а трябва да кликнем оранжевата икона със символ знак плюс в долния десен ъгъл на екрана и етикет Добави нов акаунт:

Икона за добавяне на нов акаунт

Зарежда се познатият изскачащ прозорец, в който въвеждаме име, инстинско име (по желание) и парола на новия акаунт.

Срещу всеки пощенски акаунт имаме набор от инструменти за управление във формата на икони.

Кликаме иконата със символ зъбно колело (при посочването й се зарежда етикет Настройки на акаунта):

Икона с етикет Настройки на акаунта

Отваря се панел, който съдържа всички настройки на съответния пощенски акаунт. По подразбиране се зарежда раздела Детайли за акаунта. В него може да променим класа на услугата от падащото меню (Basic или Premium), може да променим истинското име на пощата и да въведем имейл адрес за възстановяване. Запазваме промените като кликнем бутона Запази:

Панел с всички настройки на акаунта

Ако имате въпроси относно разликата между Basic и Premium клас акаунти, прочетете статията Кога да използвам Basic и кога Premium cMailPro акаунт?

Всички налични настройки от този панел ще бъдат разгледани в отделни статии.

За да се върнем в таблицата с акаунтите трябва да кликнем линка Акаунти в горното хоризонтално меню:

Меню за навигация

Спиране на акаунт

Следващата настройка е спиране на акаунт и се достъпва през икона със символ пауза, като при посочване се зарежда етикет Спри акаунт:

Икона Спри акаунт

При кликане на иконата се променя статуса на акаунта от активен на прекратен и символът пауза се променя в символ, познат от аудио/видео софтуер като play (при посочване на новата икона се зарежда нов етикет Възстанови акаунт):

Индикиране на акаунт с прекратен статус

За да възстановим активния статус на акаунта, кликаме иконата със символ play:

Икона play за възстановяване на активен статус

Изтриване на акаунт

За да изтрием акаунт, кликаме иконата със символ кошче и етикет Изтрий акаунта:

Икона Изтрий акаунта

Зарежда се допълнителен прозорец, в който потвърждаваме изтриването като кликаме бутона Изтрий:

Потвърждаване на изтриването

Текстово съобщение в долния край на екрана потвърждава успешното изтриване:

Потвърждение за успешно изтриване

Управление на квота

Управлението на квотата (разрешеното дисково пространство за всеки пощенски акаунт) се прави от раздела Управление на пощенската кутия в панела с общи настройки.

Напомняме, че може да достигнем до този панел или от панела Акаунти (вижте началото на статията), или като кликнем иконата със символ зъбно колело срещу съответния акаунт в таблицата с акаунти.

Може да избираме между две опции - неограничена и фиксирана квота.

За да активираме неограчена квота трябва да активираме бутона Неограничена квота както е показано на изображението. В този случай настройките в секция Съхранение на пощеска кутия са неактивни:

Активиране на неограчена квота

За да зададем фиксирана квота изключваме бутона Неограничена квота и в секция Съхранение на пощеска кутия въвеждаме стойност за дисковото пространство. От падащия списък имаме възможност да избираме формата (MB или GB) затова трябва да внимаваме при избора на формат за да не въведем квота 112 GB:

Активиране на фиксирана квота