Начало > Помощен център > Бизнес поща > Поща > Outgoing mail - Обучаване на имейл филтъра

Outgoing mail - Обучаване на имейл филтъра

Помощен център

Outgoing mail - Обучаване на имейл филтъра

Обикновено спам имейлите имат много очевидни флагове като писане с главни букви, символи за валута, използване на специфични ключови думи и много други, които ги правят лесни за идентифициране.

Обучаване на Outgoing mail да разпознава спам съобщения

Има обаче имейли, които успяват да преминат през спам филтрите. Outgoing mail ни позволява да тренираме и обучим филтъра, така че да може да идентифицира тези имейл съобщения.

Инструкциите в статията ни показват как да обучим Outgoing mail да прави разлика между спам и не-спам съобщения.

Важно: За обучението на Outgoing mail, ще ни трябва копие на имейл съобщения във формат .eml или .msg.

Влизаме в потребителския панел в ICN.Bg и кликаме в менюто Бизнес Мейл > cMailPro акаунт > cMailPro управление > Мейл филтър.

В менюто избираме General > Train spam:

Линк Train spam в главното меню на Outgoing mail

Панелът Train spam съдържа интерфейс за качване на спам съобщения във формат .eml и .msg, чрез които обучаваме филтъра да разпознава подобни съобщения като спам.

Припомняме, че става въпрос за спам имейли, които са преминали през филтъра, не са поставени под карантина и са доставени в нашия INBOX.

Само за примера ще покажем как се конвертира имейл съобщение от поща в Thunderbird в .eml формат.

Кликаме с десен бутон върху съобщението и в менюто избираме Save as:

Линк Save as в Thunderbird

Форматът по подразбиране е .eml, но може да запазим съобщението и като .msg файл.

След това в интерфейса Train spam кликаме бутона Browse и навигираме до запазения файл. Кликаме бутона Upload за да качим файла:

Интерфейс за upload на имейл съобщение

Системата ни връща два отговора:

Съобщението с червените букви ни информира, че този имейл не е преминал през системата за защита на Outgoing mail и това е самата истина - за примера използвахме съобщение от безплатна публична поща, а не от нашия cMailPro акаунт.

Съобщението със зелените букви ни потвърждава, че удостоверяването на .eml имейла е успешно.

Служебни съобщения в Train spam

По този начин обучаваме филтъра да идентифицира коректно подобни съобщения като спам и да не допуска доставянето им в INBOX.

Обучаване на Outgoing mail да разпознава не-спам съобщения

В тази секция нещата са диаметрално противоположни - мейл филтъра поставя под карантина съобщения, които не са спам и ние трябва да го обучим да доставя тези и подобни на тях съобщения в INBOX.

Системата за обучение на филтъра за разпознаване на не-спам имейли работи по абсолютно същия начин с логичните разлики:

Влизаме в интерфейса Train not spam през линка General > Train not spam:

Линк Train not spam в главното меню на Outgoing mail

През системата за Upload качваме копие на не-спам съобщение, което филтъра е задържал, отново в .eml или .msg формат.

Интерфейс за upload на имейл съобщение

Тъй като съобщенията са задържани под карантина в Outgoing mail, ние имаме достъп до тях през интерфейса Incoming > Spam quarantine:

Линк Spam quarantine в главното меню на Outgoing mail

Зарежда се интерфейса Incoming > Logs, но с логически настройки за избор на съобщенията в карантина:

Общ изглед на интерфейса Logs

Ако желаем да използваме само едно съобщение за обучение на филтъра може да го направим два начина.

Маркираме съобщението, кликаме линка със символ стрелка и в менюто избираме опцията Download quarantined message:

Меню с опции за отделно имейл съобщение

Файлът .eml се записва като .zip архив в директорията по подразбиране в нашия компютър.

Сега се връщаме през главното меню в интерфейса General > Train not spam и качваме .eml файла, който междувременно сме разархивирали, като кликаме бутона Browse, навигираме до файла и кликаме бутона Upload. Тъй като файлът съдържа имейл съобщение от нашия cMailPro акаунт, системата само потвърждава успешния ъплоуд:

отвърждение за успешен ъплоуд

Съобщението се поставя в директория Not Spam в нашия IMAP акаунт за да се използва за обучаване на мейл филтъра.

Друг начин да предоставим имейл съобщение за обучение на системата е като маркираме съобщението и в менюто изберем опцията Release and train from quarantine:

Опция Release and train from quarantine в меню

Трябва да потвърдим посоченото действие в новия прозорец:

Потвърждение за посоченото действие

Системата ни потвърждава със съобщения, че процесът се изпълнява:

Потвърждение от системата

Ако желаем да използваме по-голям брой съобщения за обучение на филтъра може да използваме възможностите на опцията масови действия в интерфейса Incoming > Spam quarantine:

Опция за масови действия с много съобщения

Маркираме съобщенията и кликаме в менюто Apply to selected, където избираме опцията Release and train from quarantine, след което кликаме бутона Apply.

Потвърждаваме избора на действие в новия прозорец като кликаме бутона Confirm:

Потвърждение за извършване на избраното действие

Ново съобщение ни потвърждава, че съобщенията се обработват и процесът може да отнеме известно време в зависимост от натоварването на сървъра:

Потвърждение от системата