Outgoing mail - Обучаване на имейл филтъра
Съдържание
Обикновено спам имейлите имат много очевидни флагове като писане с главни букви, символи за валута, използване на специфични ключови думи и много други, които ги правят лесни за идентифициране.
Обучаване на Outgoing mail да разпознава спам съобщения
Има обаче имейли, които успяват да преминат през спам филтрите. Outgoing mail ни позволява да тренираме и обучим филтъра, така че да може да идентифицира тези имейл съобщения.
Инструкциите в статията ни показват как да обучим Outgoing mail да прави разлика между спам и не-спам съобщения.
Важно: За обучението на Outgoing mail, ще ни трябва копие на имейл съобщения във формат .eml
или .msg
.
Влизаме в потребителския панел в ICN.Bg и кликаме в менюто Бизнес Мейл > cMailPro акаунт > cMailPro управление > Мейл филтър.
В менюто избираме General > Train spam:
Панелът Train spam съдържа интерфейс за качване на спам съобщения във формат .eml
и .msg
, чрез които обучаваме филтъра да разпознава подобни съобщения като спам.
Припомняме, че става въпрос за спам имейли, които са преминали през филтъра, не са поставени под карантина и са доставени в нашия INBOX.
Само за примера ще покажем как се конвертира имейл съобщение от поща в Thunderbird в .eml
формат.
Кликаме с десен бутон върху съобщението и в менюто избираме Save as:
Форматът по подразбиране е .eml
, но може да запазим съобщението и като .msg
файл.
След това в интерфейса Train spam кликаме бутона Browse и навигираме до запазения файл. Кликаме бутона Upload за да качим файла:
Системата ни връща два отговора:
Съобщението с червените букви ни информира, че този имейл не е преминал през системата за защита на Outgoing mail и това е самата истина - за примера използвахме съобщение от безплатна публична поща, а не от нашия cMailPro акаунт.
Съобщението със зелените букви ни потвърждава, че удостоверяването на .eml
имейла е успешно.
По този начин обучаваме филтъра да идентифицира коректно подобни съобщения като спам и да не допуска доставянето им в INBOX.
Обучаване на Outgoing mail да разпознава не-спам съобщения
В тази секция нещата са диаметрално противоположни - мейл филтъра поставя под карантина съобщения, които не са спам и ние трябва да го обучим да доставя тези и подобни на тях съобщения в INBOX.
Системата за обучение на филтъра за разпознаване на не-спам имейли работи по абсолютно същия начин с логичните разлики:
Влизаме в интерфейса Train not spam през линка General > Train not spam:
През системата за Upload качваме копие на не-спам съобщение, което филтъра е задържал, отново в .eml
или .msg
формат.
Тъй като съобщенията са задържани под карантина в Outgoing mail, ние имаме достъп до тях през интерфейса Incoming > Spam quarantine:
Зарежда се интерфейса Incoming > Logs, но с логически настройки за избор на съобщенията в карантина:
Ако желаем да използваме само едно съобщение за обучение на филтъра може да го направим два начина.
Маркираме съобщението, кликаме линка със символ стрелка и в менюто избираме опцията Download quarantined message:
Файлът .eml
се записва като .zip
архив в директорията по подразбиране в нашия компютър.
Сега се връщаме през главното меню в интерфейса General > Train not spam и качваме .eml
файла, който междувременно сме разархивирали, като кликаме бутона Browse, навигираме до файла и кликаме бутона Upload. Тъй като файлът съдържа имейл съобщение от нашия cMailPro акаунт, системата само потвърждава успешния ъплоуд:
Съобщението се поставя в директория Not Spam в нашия IMAP акаунт за да се използва за обучаване на мейл филтъра.
Друг начин да предоставим имейл съобщение за обучение на системата е като маркираме съобщението и в менюто изберем опцията Release and train from quarantine:
Трябва да потвърдим посоченото действие в новия прозорец:
Системата ни потвърждава със съобщения, че процесът се изпълнява:
Ако желаем да използваме по-голям брой съобщения за обучение на филтъра може да използваме възможностите на опцията масови действия в интерфейса Incoming > Spam quarantine:
Маркираме съобщенията и кликаме в менюто Apply to selected, където избираме опцията Release and train from quarantine, след което кликаме бутона Apply.
Потвърждаваме избора на действие в новия прозорец като кликаме бутона Confirm:
Ново съобщение ни потвърждава, че съобщенията се обработват и процесът може да отнеме известно време в зависимост от натоварването на сървъра: