Начало > Помощен център > Бизнес поща > Поща > cMailPro - управление на имейл псевдоними (Alias)

cMailPro - управление на имейл псевдоними (Alias)

Помощен център

cMailPro - управление на имейл псевдоними (Alias)

Функцията Псевдоним на пощенска кутия ни дава възможност да регистрираме допълнителен имейл в настройките на cMailPro пощенски акаунт и да получаваме съобщения във виртуална пощенска кутия. Ако акаунтът sales@icn-demo.com добави prodajbi@icn-demo.com като alias, тогава всички имейли към тези две пощенски кутии ще отидат при sales@icn-demo.com.

В статията ще ви покажем как да ползвате тази функционалност и в какви случаи тя може да бъде полезна.

За да активираме функцията се логваме в потребителския панел и навигираме до панела за управление на cMailPro (Табло > Бизнес Мейл > cMailPro план > cMailPro Управление). В секция Акаунти кликаме линка Управление на псевдоними:

Достъп до Управление на псевдоними от секция Акаунти

Интерфейсът на функцията може да достъпим и през таблицата с всички създадени акаунти като кликнем иконата със символ зъбно колело и етикет Настройки на акаунта срещу съответната поща:

Достъп до Управление на псевдоними от Настройки на акаунта

По подразбиране няма създадени псевдоними:

Изглед на интерфейса за управление

За да създадем псевдоним кликаме в полето Нов псевдоним, въвеждаме желаното име и кликаме бутона Добави:

Създаване на нов псевдоним

Създадените псевдоними се записват в таблица под текстовото поле Нов псевдоним. Срещу всеки запис в таблицата имаме достъп до два инструмента - Преименувай и Изтрий:

Таблица със създадените псевдоними

Преименуване на псевдоним

За да променим името на псевдоним кликаме иконата със символ молив и етикет Преименувай. В новия прозорец въвеждаме новото име в текстовото поле Псевдоним и кликаме бутона Запази:

Преименуване на псевдоним

Съобщение в долната част на екрана ни потвърждава успешната промяна на името:

Потвърждение за успешно преименуване на псевдоним

Новият псевдоним се записва в таблицата с псевдоними:

Новият псевдоним в таблицата

Изтриване на псевдоним

За да изтрием псевдоним кликаме бутона със символ кошче и етикет Изтрий. В прозореца кликаме бутона Изтрий за да потвърдим изтриването:

Интерфейс за изтриване на псевдоним

Текстово съобщение в долната част на екрана ни потвърждава успешното изтриване:

Потвърждение за успешно изтриване на псевдоним

Тест на имейл псевдоними

За да тестваме как cMailPro работи с псевдоними, изпращаме имейл от външна поща към виртуална пощенска кутия с адрес името на псевдонима и cMailPro домейна [псевдоним@домейн]. В примера създадохме псевдоним newalias@ към пощата mbox@:

Изпращане на съобщение към виртуалната поща

Писмото се получава в пощенската кутия mbox@, въпреки че е изпратено към несъществуващата (виртуалната) поща newalias@:

Писмото се получава в реалната поща

В полето To: е записан адреса на виртуалната поща:

Съдържание на полученото писмо

Логично следва въпросът: ако решим да отговорим на писмото от коя поща ще бъде изпратен отговора? Нека проверим:

Отговор на полученото съобщение

В полето From: е записан адресът на реалната поща mbox@:

Адресът за отговор е на реалната поща

Дублиране на имейл псевдоними

Какво ще се случи ако решим да създадем имейл псевдоним със същото име newalias в друг пощенски акаунт в cMailPro? Нека проверим.

Влизаме в акаунта demo@, в интерфейса Управление на псевдоними въвеждаме newalias и кликаме бутона Добави:

Дублиране на имейл псевдоним

Текстово съобщение ни информира, че cMailPro не може да регистрира този псевдоним и ни предлага да проверим дали въведеното име е коректно:

Предупреждение за невалиден псевдоним

Практическо приложение на имейл псевдонимите

Тестовете ни потвърдиха основното предимство при използване на псевдоним на пощенска кутия - подателя не знае инстинското име на пощата и изпраща съобщение към виртуална поща.

Използването на имейл псевдоними е подходящ начин за регистриране в сайтове, бюлетини и онлайн услуги, които не използват потвърждаване на контактната поща (double opt-in).

Ако решите да прекратите регистрацията си, просто изтривате псевдонима и вече не сте зависими от факта дали уебмастъра на услугата коректно отписва (unsubscribe) абонатите си.

Може да следите различни канали за комуникация като във всеки канал предоставите различен псевдоним и по този начин ще знаете от къде получавате обратна връзка.