cMailPro - управление на пароли
Съдържание
Един от най-важните ключове за сигурността на имейл комуникацията е паролата на пощенския акаунт. В статията ще ви покажем как да създавате акаунти със сигурни пароли в cMailPro и как може да променяте и да възстановявате паролата на пощата.
Парола на нов cMailPro акаунт
За да създадем нов акаунт в cMailPro трябва да се логнем в потребителския панел в ICN.Bg и да навигираме до панела за управление на cMailPro (Табло > Бизнес Мейл > cMailPro план > cMailPro Управление). В секция Акаунти кликаме бутона Добави нов акаунт:
В новия интерфейс започваме да въвеждаме паролата:
cMailPro интерактивно (в момента на въвеждане) следи дали паролата отговаря на критерии за сложност, зададени по подразбиране. Всяка парола трябва да съдържа:
- поне 8 символа;
- поне една главна буква;
- поне една цифра;
- поне един специален символ;
Когато cMailPro установи разминаване между въведените символи и шаблона, ни показва съответно предупреждение с червен текст:
Когато всички изисквания за сигурност на паролата са изпълнени може да създадем пощенската кутия като кликнем бутона Запази:
Промяна на парола в cMailPro
Новият пощенски акаунт се добавя в таблицата със съществуващи акаунти. През иконата със символ три хоризонтални точки и етикет Повече имаме достъп до множество насройки на пощата и една от тях е Промяна на парола:
Кликаме линка Промяна на парола и влизаме в интерфейса за промяна. Въвеждаме за тест само цифрите 1234 и установяваме, че сега не се зареждат познатите предупреждения за слаба парола и на практика cMailPro ни позволява да сменим сигурната парола, въведена при създаването на пощата, с изключително слаба парола:
Логиката зад този начин на работа е, че системата вече е показала на потребителя препоръчителните изисквания за сигурност на паролата, но потребителя съзнателно ги пренебрегва.
Възстановяване на парола в cMailPro
За да видим как действа системата за възстановяване на парола в cMailPro, нека се логнем в уебмейл клиента Pronto от адрес pronto.cmailpro.net. Въвеждаме само имейл адреса на акаунта и кликаме линка Forgotten Password Recovery:
Новият интерфейс ни предоставя достъп до бутон за възстановяване E-mail me my Password, който кликаме.
Текстово съобщение под бутона ни информира, че функцията възстановяване на парола по имейл е деактивирана:
За да активираме възстановяването на парола по имейл трябва да влезем в настройките на домейна в главния панел за управление на cMailPro, в раздела Сигурност да включим опцията Позволи възстановяване на паролата и да запазим промяната като кликнем бутона Запази:
В браузъра отново кликаме бутона за възстановяване на паролата E-mail me my Password и получаваме ново предупреждение с червен текст под бутона - не е посочен имейл за възстановяване на парола:
За да посочим имейл адрес за възстановяване паролата на акаунта, трябва да влезем в настройките на самия пощенски акаунт (където по-рано сменихме паролата), в раздела Детайли за акаунта да въведем имейл адрес в полето Имейл адрес за възстановяване и да запазим промяната като кликнем бутона Запази:
Отново се връщаме в браузъра и кликаме бутона за възстановяване на паролата. Този път информацията е със зелен цвят и ни потвърждава, че паролата е изпратена в пощата за възстановяване. Влизаме в пощата за възстановяване и отваряме писмото от MAILER-DAEMON, в което e записана текущата парола на пощата:
Разбира се, 1234 е недопустимо слаба парола, която използвахме само за тест, и която незабавно сменяме със сигурна парола, съдържаща 12 символа малки и главни букви, цифри и специални символи.