Имейл статус и грешки - типове и обяснение

В статията ще ви запознаем с типовете статуси и грешки, които можете да получите при опит да изпратите имейл към конкретен получател. Типовете статуси и грешки за всеки мейл сървър са еднакви, но всеки мейл сървър може да използва различно обяснение(текст) за тях.

101(Can not open connection) - Най-вероятно мейл сървърът или мейл програмата не могат да осъществят SMTP сесия. Възможно грешки са "SMTP Error 101", "Error opening connection" или "SMTP Error 101, cannot open SMTP stream". Най-вероятно има грешка в името на сървъра, грешен IP адрес или грешен порт в мейл клиента, който използвате.

111(Connection refused) - Проява се, когато мейл клиентът не може да се свърже с мейл сървъра на получателя и най-възможна причина за това е грешно конфигурирана защитна стена или грешно домейн име. Типично съобщение в този случай е следното: "Connection refused, 111 Can’t open SMTP stream".

211(System Status message or System Help Reply) - Използва се предимно мейл сървъра, за да се предостави помощна информация/команди, които позволява да се изпълняват.

214(Help Reply message) - Подобно на 211(System Status message or System Help Reply) се показва информация най-често при подаване на командата HELP към мейл сървъра.

220(<ServerName> service is running) - Информира, че мейл сървърът работи коректно. Имплементацията на някой от тях може да ви предостави информационно съобщение, че сте готови да използвате мейл сървъра, към който сте се свързали.

221(The domain service is closing the transmission channel) - Информационен статус, който споделя, че мейл сървърът е обработил заявките, които са му подадени и затваря връзката между двете страни, докато не получи нова заявка за комуникация. Често срещано съобщение е "221 Goodbye"  или "221 Closing connection", както и "221 Thank you for your business" или "221 All messages processed successfully in this session".

250(Requested mail action OK completed) - Информационен статус, който споделя, че съобщението е получено и обработено.

251(User not local will forward) - Информира, че съобщение ще бъде препратено към нужния отдалечен мейл сървър.

252(Cannot VRFY(verify) the user – the server will accept the messageand attempt to deliver it) - Получава се в доста частен случай, в който мейл сървърът е разделен на отделнил компоненти, които са на различни физически сървъри.

354(Start mail input end with <CRLF>.<CRLF>,or, as a less cryptic description–“FROM and TO information received,  now please provide message body and mark its end with <CRLF>.<CRLF>” ) - Мейл сървърът информира, че е получил информация от кой и за кой е самия имейл, но му е нужен и самия текст към имейл, за да може да го обработи.

420(Timeout communication problem encountered during transmission) - Много рядка грешка, която в повече случаи означава, че има физически проблем с Интернет свързаността.

421( <Servername>Service not available – the sending email program should try again later) - Най-честата причина за подобна грешка е рестарт на мейл сървъра или огромно му натоварване от огромна мейл комуникация. Типично съобщение е този случай е "421 Too many concurrent SMTP connections from this IPaddress ;please try again later".

422(The recipient’s mailbox is over its storage limit) - Тази грешка показва, че пощенската кутия или самият домейн е надвишил квотата, която му е разрешена. Нужно е квотата да се увеличи или да се изтрият излишни файлове/имейли.

431(The recipient’s mails erver is experiencing a Disk Full condition) - Тази грешка информира, че мейл сървърът или няма свободно дисково пространство или RAM паметта е изчерпана.

432(The recipient’s Exchange Server incoming mail queue has been stopped) - Тази грешка е единстевено за Microsoft Exchange Server и показва, че мейл сървъра е временно спрян от администратора, най-вероятно за отстраняването на друг проблем.

441(The recipient’s server is not responding) - Грешката показва, че вашият мейл сървър не може да достъпи отсрещния мейл сървър. Той ще се опитва да се свърже с него, докато изпрати вашия имейл.

442(The connection was dropped during transmission) - Вашият имейл е бил стартиран за изпращане, но самият процес не е могъл да приключи успешно. Най-вероятна причина за това е мрежови проблем.

446(The maximum hop count was exceeded for the message) - Най-вероятната причина е мрежови проблем, който 'върти' вашия имейл в кръг и не може да достигне до нужната дестинация.

447(Your outgoing message timed out) - Отсрещният сървър не приема вашия имейл и най-честата причина е множеството получатели, които сте посочили.

449(Routing error) - Грешка единствено за Microsoft Exchange Server. В повечето случаи това е следствие на мрежови проблем.

450(Requested action not taken – The mailbox was unavailable at the remote end) - Отсрещният сървър не приема вашия имейл. Вероятни причини за това могат да бъдат: сървърът е спрян, отсрещната пощенска кутия има проблем или мейл сървърът не приема имейла, защото изпращача е в черен списъл. Примерно съобщение "450 Please try again later"

451(Requested action delayed – Local problem) - Получава се ако вашият интернет провайдър или някой от мейл сървърите изпитва натоварване на услугата. Типични грешки "SMTP error 451 Unable to complete command", "DNS not available or timedout" или "451 Temporary local problem - please try later".

452(Requested action not taken – Insufficient storage) - Грешка, която показва, че дисковото пространство на мейл сървъра е към своя край. Възможно съобщение: "452 Out of memory".

471(Please try again later)  - Най-често тази грешка се получава заради анти-вирусния или анти-спам филтър на мейл сървъра.

500(Syntax error commandn ot recognized) - Мейл клиентът, който използвате, най-вероятно подава грешни SMTP команди към мейл сървъра и той не може да ги обработи. Възможно съобщение: "500 unrecognized command".

501(Syntax error in parameters or arguments) - Мейл клиентът е подал коректна команда към мейл сървъра, но параметрите са грешни. Примерно съобщение: "501 5.5.4 Invalid Address".

502(Command not implemented) - Мейл клиентът ви подава на мейл сървъра команда, която той няма имплементирана.

503(This mail server requires authentication) - Командите, които мейл клиентът е подал на мейл сървъра са в грешен ред и не са по SMTP спецификацията.

504(Command parameter not implemented) - Мейл клиентът е подал коректна команда към мейл сървъра, но параметрите са грешни.

510/511(Bad Email Address) - Най-вероятна причина е грешно изписан имейл получател.

512(The host server for the recipient’s domain name cannot be found (DNS error)) - Грешка, която информираме, че мейл сървъра не може да разпознае(resolve) коректно домейна, до който се получава или от който се изпраща имейла.

513(Relaying denied or Authentication required) - Типично се използва ако в мейл клиента не е изписан правилно получателят, най-често ако е ограден в кавички. Типично съобщение: "553 5.1.3 User address required!"  или "SMTP error 501 5.1.3 Bad recipient address syntax".

523(The Recipient’s mailbox cannot receive messages this big) - Грешката се проявява ако имейлът и прикачените файлове към него надвишават позволения размер на един мейл на сървъра. Типично съобщение: "SMTP Error 552 5.2.3 Message exceeds maximum fixed size".

530(Your server has been blacklisted by the recipient’s server) - Една от най-честите грешки, които можете да получите, тъй като се използва предимно ако мейл сървърът е попаднал в черен списък.

541(Recipient Address Rejected – Access denied) - Пълен еквивалент на грешка 530(Your server has been blacklisted by the recipient’s server). Типично съобщение: "SMTP error from remote mail server – 550 5.4.1  Recipient address rejected".

550(Requested actions not taken as the mailbox is unavailable) - Причините за грешката са две: или защитната стена на мейл сървъра, който изпраща имейла, го блокира или няма такава пощенска кутия. Типично съобщение: "550 No such user here".

552(Size of the incoming message exceeds the incoming size limit) - Потребителят е достигнал определен лимит на мейл сървъра и не му се позволява да изпраща повече имейл съобщения.

553(Requested action not taken – Mailbox name invalid) - Грешката може да се прояви, ако имейлът на получатела е изписан погрешно или PTR(reverse DNS) записът на мейл сървъра е сгрешен.

554(Transaction failed) - Грешката може да се прояви по множество причини, но най-разпространената е попадане в черен списък на изпращача.

В случай че срещате затруднение с някой от статусите на грешките, може да се свържете с нашата техническа поддръжка на имейл адрес:support@icn.bg или телефон 02 491 8877 и +359 888 738338

Публикувано на

В случай, че имате нужда от техническа помощ или по-детайлна информация свързана с темата от помощната статия, молим да изпратите запитване.

Пусни запитване

Нашият Friendly Geeks техничеки екип с радост ще Ви съдейства денонощно и на:

  • Национален телефон: 0700 300 70 (на цената на един градски разговор)
  • Тел.: +359 2 491 8877