Настройки на и работа със Spamassassin

Какво е SpamAssassin?

SpamAssassin е мейл филтър за индифициране на спам съобщения. Той е интелигентен мейл филтър който използва различен набор от инструменти и тестове за да разпознае нежалани имейли, които са ни добре познати като Spam. Тестовете се прилагат към имейл хедъра за да класифицира имейла използвайки съвременен метод за статистики. 

Основните функции, които използва са:

  • Header tests
  • Body phrase tests.
  • Bayesian filtering (BayesFaq)
  • Automatic address whitelist/blacklist (AutoWhitelist)
  • Automatic sender reputation system (TxRep)
  • Manual address whitelist/blacklist (ManualWhitelist)
  • Collaborative spam identification databases (DCC, Pyzor, Razor2);
  • DNS Blocklists, also known as "RBLs" or "Realtime Blackhole Lists".
  • Character sets and locales

 

1. Как да достъпим SpamAssasin в нашият cPanel?

За да достъпите SpamAssassin е необходимо да влезнете във Вашият контролен панел, след което в раздел "Mail" да открите приложението "SpamAssassin" или "Apache SpamAssassin™".

 

2. Как се включва и какви функции има SpamAssassin?

Включването на SpamAssassin е доста просто, необходимо е единствено да натиснете върху бутона "Enable Apache SpamAssassin™" като след това страницата ще бъде обновена и ще може да видите, че вече SpamAssassin-а работи за Вашият споделен хостинг акаунт.

 

2.1. Бутон за включване и изключване на приложението Apache Spam Assassin. Също така има и информационно поле дали приложението в момента е включено или изключено.

2.2. Spam Auto-Delete филтър, който позволява на приложението SpamAssassin да изтрива писма, които счита за спам в зависимост от зададеният score. По-подробно за score и тяхното предзначение може да прочетете в точка 3.2.

2.3. "Disable Auto-Delete Spam" изключва функцията за автоматично триене на спам съобщенията от точка 2.2.

2.4. Подробна конфигурация на SpamAssassin-а.

3. Подробна конфигурация на Apache SpamAssassin.

В първото меню може да изберете силата на защита от спам към Вашият акаунт, като тя може да варира между 1 и 10. Цифрата колко по-малка е, толкова е по-силна защитата от спам към самият акаунт. Системата по подразбиране използва средна защита - 5, като тя може да се променяна в зависимост от нуждите, които имате.

 

 

3.1. Какво е Whitelist и за какво служи?

Whitelist е списък, в който можете да въведете определени имейл адреси и/или да въведете домейн, от който винаги да получавате имейли и да не бъдат прихващани от Apache SpamAssassin.

За да позволите на системата винаги да получава имейли от определен домейн е необходимо да въведете само "*@domain.com", след което да запазите настройките които сте избрали.

 

3.2. Какво означава score и какво е неговото действие?

Score е система за точки, която използва Apache SpamAssassin за да прави проверка на имейлите и да ги класифицира в зависимост от subject-а, текста в писмото и дори от кого е изпратено. Системата автоматично има зададени вече филтри като прибавя точки в зависимост от самият имейл. В дадената ситуация SpamAssassin е включен и е настроен да маркика имейлите, които събират повече 5 точки (score), маркирането се случва като добавя към съответните писма, които преминават зададеният лимит с точки в subject-а на съобщението с ***SPAM*** за да могат бързо да бъдат разпознати.

Повече информация за правилата, които използва Apache SpamAssassin може да прочетете на следният линк

 

 

 

3.3. Какво е Blacklist и за какво служи?

Blacklist е списък, в който можете да въведете определени имейл адреси и/или да въведете домейн, от който съобщенията винаги да се маркират като спам от Apache SpamAssassin.

За да маркира системата имейлите винаги като спам от определен домейн е необходимо да въведете само "*@domain.com", след което да запазите настройките които сте избрали.

 

 

 

За допълнителна информация и съдействие може по всяко време да се свържете със спeциалист от поддръжка на ICN.Bg, необходимо е да пишете на support@icn.bg или да се свържете на един от следните телефони:

0700 30070 / (02)491 8877 / 0888 738338

Публикувано на

В случай, че имате нужда от техническа помощ или по-детайлна информация свързана с темата от помощната статия, молим да изпратите запитване.

Пусни запитване

Нашият Friendly Geeks техничеки екип с радост ще Ви съдейства денонощно и на:

  • Национален телефон: 0700 300 70 (на цената на един градски разговор)
  • Тел.: +359 2 491 8877