Как да проверя дали определен порт е отворен?

В тази статия ще Ви запознаем как да проверите дали определен порт е отворен и защо е нужна тази проверка.

Терминът "отворен порт", означава че TCP или UDP порт е конфигуриран да приема пакети, аналогично когато отказва връзка или игнорира всички пакети означава, че портът е "затворен". Тази проверка може да се направи, както и на компютъра който ползвате, така и на отдалечен такъв. Най-честите случаи да се проверява дали конкретен порт е отворен е тъй като не можете да се свържете към отдалечен сървър, който предлага конкретна услуга.
Пример: Не можете да се свържете към изходящия сървър на вашия мейл сървър.

Има множество програми, които Ви позволяват да направите тази проверка. Списък с подобен можете да намерите в Google.com като напишете port scanner.

Но ние от ICN.BG ще ви обясним как без допълнителен софтуер да проверите дали определен порт е отворен. Това става в telnet клиент, който го има инсталиран на вашия Windows.

За да стартирате вашия telnet клиент натиснете Windows бутона + R, напишете cmd и ще ви се отвори Command Prompt(черен прозорец). Ако искате да проверите 25 порт на вашия компютър трябва да напишете следния ред:
telnet <вашето IP> <номер на порт>
Пример:
telnet 77.70.55.121 25

Пояснение: Ако сте с операционна система Windows XP вашия telnet клиент е пуснат, но ако сте с Windows Vista, 7 или 8 трябва да го стартирате(Преминете през следните менюта Start меню -> Control Panel -> Programs And Features -> Turn Windows features on or off -> Маркирайте Telnet Client -> Натиснете OK).

След като напишете командата и натиснете Enter на вашата клавиатура, telnet клиента има два начина да Ви отговори. Ако изписва следния ред:
Connecting To 77.70.55.121...Could not open connection to the host, on port 25:Connect failed
Означава, че порт 25 на IP адрес 77.70.55.121 е затворен.


Ако конкретния порт на даден IP адрес е отворен, ще направите моментално връзка. Ако портът на IP-то с което искате се свържете не му е зададено да отговаря, когато има свързаност към него ще ви отвори напълно черен екран(Command Prompt), ако му е зададено ще ви отговори:

Тази проверка можете да я направите и с няколко инструмента в Интернет пространството: port check, open port check tool или port scanner.

Важно пояснение: Портове Ви може да бъдат затворени от вашата антивирусна, защитна стена или рутер!

Ако все още имате проблем с проверката на портовете можете да се свържете с нашата техническа поддръжка на имейл адрес: support@icn.bg или телефон 02 491 8877 и +359 888 738338

Публикувано на

В случай, че имате нужда от техническа помощ или по-детайлна информация свързана с темата от помощната статия, молим да изпратите запитване.

Пусни запитване

Нашият Friendly Geeks техничеки екип с радост ще Ви съдейства денонощно и на:

  • Национален телефон: 0700 300 70 (на цената на един градски разговор)
  • Тел.: +359 2 491 8877