Начало > Помощен център > Апликации > WordPress > WooCommerce - Типове продукти

WooCommerce - Типове продукти

Помощен център

WooCommerce - Типове продукти

Удобен начин за управление на продуктите в WooCommerce магазин е класифицирането им като различни типове продукти. Докато създаваме нов продукт, може да изберем опцията за типа продукт, което води до съответна промяна на настройките.

По подразбиране WooCommerce предлага набор от типове продукти, които може да създадем в магазина. В статията правим бърз преглед към стандартните типове продукти на WooCommerce.

Обикновен продукт (Simple product)

Обикновен продукт (Simple product) е най-разпространеният и лесно разбираем тип продукт в WooCommerce. Обикновеният продукт е уникален, самостоятелен, физически продукт, който изпращаме на клиента. Като начало избираме Обикновен продукт от падащото меню, задаваме цена и SKU (Stock Keeping Unit - складова единица за продукт) за продукта, и започваме да продаваме - например, книги.

Настройки за Обикновен продукт (Simple product)

При избиране на Обикновен продукт в менюто Данни за продукт имаме две допълнителни опции - Виртуален и За изтегляне:

Обикновен виртуален продукт (Simple Product Virtual) - продукт, който не изисква доставка. Например услуга почасово консултиране. Активирането на опцията деактивира всички полета, свързани с доставката. Виртуалният продукт също така няма да задейства калкулатора за доставка в пазарната количката и касата:

Настройки за Обикновен виртуален продукт (Simple Product Virtual)

Обикновен продукт за изтегляне (Simple Product Downloadable) - активира допълнителни полета, където може да предоставим файл за изтегляне. След успешна покупка, клиентите получават файл за изтегляне като връзка в имейла за известие за поръчка. Това е подходящо например за дигитален албум, PDF списание или снимка:

Настройки за Обикновен продукт за изтегляне (Simple Product Downloadable)

Групиран продукт (Grouped product)

Групиран продукт (Grouped product) – колекция от свързани продукти, които могат да бъдат закупени поотделно и се състоят само от обикновени продукти. Например различни модели iMac от Apple.

Когато създаваме групиран продукт, забелязваме, че разделът Основни (General) вече не съществува:

Настройки за Групиран продукт (Grouped product)

Това е така, защото създаваме група от обикновени продукти, които посетителя може да разгледа в една обща продуктова страница, а не единичен продукт за закупуване. На общата страница в каталога линковете към групирани продукти се различават по бутона Преглед на продукти:

Линк на Групиран продукт (Grouped product) в каталог

Изглед на продуктова страница на групиран продукт Hoodies:

Продуктова страница за Групиран продукт (Grouped product)

Тук посетителят може да кликне името на единичен продукт (напр. Hoodie with Pocket) и да разгледа неговата продуктова страница или може да избере количество продукти чрез брояча и при кликане на бутона Купи продуктите ще бъдат добавени в пазарната количка.

Външен/съдружнически (affiliate) продукт (External/Affiliate Product)

Външен/съдружнически (affiliate) продукт (External/Affiliate Product) - продукт, който добавяме и представяме в нашия магазин, но който клиентите закупуват от друг сайт. URL адреса, който съдържа нашият affiliate код въвеждаме в полето URL на продукта. При успешна продажба ние получаваме процент от цената като комисиона:

Настройки за Външен/съдружнически (affiliate) продукт (External/Affiliate Product)

Продукт с вариации (Variable product)

Продуктите с вариации (Variable product) са малко по-сложни от обикновените (simple) продукти. Тяхната сложност варира в зависимост от продуктите, които продаваме. За разлика от обикновените продукти, страниците с продукти с вариации могат да продават множество видове складови елементи чрез използването на атрибути и вариации.

Ако нашият уебсайт продава дрехи и предлагаме продукт 'тениска', купувачите може да изберат желаната тениска според размера и цвета. Размерът и цветът представляват атрибутите на продукта, а опциите 'Small' и 'Черен' са вариации в рамките на съответните атрибути Размер и Цвят. Всяка комбинация от вариации може да има своя цена и SKU:

Настройки за Продукт с вариации (Variable product)

Допълнителни типове продукти

Допълнителни типове продукти обикновено се добавят от разширения. Например, разширението WooCommerce Subscriptions добавя нов вид продукт WooCommerce Bookings (Резервации).