Начало > Помощен център > Апликации > WordPress > WooCommerce - Настройки на профили и поверителност

WooCommerce - Настройки на профили и поверителност

Помощен център

WooCommerce - Настройки на профили и поверителност

В раздел WooCommerce > Настройки > Профили и поверителност избираме опциите за управление на клиентските акаунти и настройките за управление на поверителност и лични данни:

Настройки в раздел Профили и поверителност

Профили и поверителност

Поръчка като гост

Чрез настройките в тази секция определяме дали клиентите може да правят поръчки без да създават акаунт и дали може да се логват при плащане в съществуващ акаунт.

  • Позволяване на клиентите да правят поръчка без регистрация - маркирането на опцията позволява на клиентите да закупят продукт/и от нашия магазин и тези поръчките няма да бъдат обвързани с потребителски акаунт в WordPress.
  • Позволяване на клиентите да влязат в съществуващ профил в процеса на поръчка - маркирането на опццията показва формуляра за вход (логване) и подкана на страницата за плащане, ако клиента не е логнат.

Логичният подход е да разрешим и двете опции като поставим отметка в двете полета за да улесним максимално процеса на купуване от нашия магазин.

Създаване на профил

В следващата секция с настройки избираме опциите за създаване на потребителски профил:

  • Позволяване на клиентите да си създадат профил в процеса на поръчка;
  • Позволяване на клиентите да създадат профил на страницата Моят профил;
  • Когато правите регистрация, автоматично да се генерира потребителско име за клиента въз основа на името, фамилията или имейла - ако опцията е деактивирана, ще се зарежда допълнително поле за въвеждане на потребителско име.
  • При създаване на профил, автоматично да се генерира и парола за профила ако опцията е деактивирана, ще се зарежда допълнително поле, в което потребителя да създаде своя собствена парола.

Маркирането на всички настройки в тази секция ще помогне на клиента по-лесно да създаде свой профил с автоматично създаване на уникално потребителско име и сигурна парола, което е предпоставка клиента периодично да се връща и купува нови продукти от нашия магазин.

Заявки за изтриване на профили

Двете настройки в тази секция определят как обработваме заявките за изтриване на акаунт от нашия магазин.

  • Премахване на лични данни от поръчките при заявка - WordPress позволява да премахваме лични данни при поискване. При активиране на тази опция, потребителските данни на потребителя ще бъдат премахнати от поръчките.
  • Премахване на достъпа до изтегляния при заявка - при активиране на тази опция данните за изтегляне на дигитален продукт също ще бъдат премахнати, ако принадлежат на същия потребител, който вече няма да има достъп до закупените дигитални продукти.

Последното нещо, което желаем е, поради отказ за изтриване на лични данни и профил, да амбицираме потребителя да публикува негативна информация относно нашия магазин в социални мрежи и да изпраща имейли до регулаторни институции.

Премахване на лични данни

Маркирането на опцията Разрешава премахването на лични данни от поръчките наведнъж добавя ново групово действие за премахване на лични данни на страница Поръчки. Опцията е полезна в случаите когато трябва ръчно да анонимизираме голям брой поръчки.

Политика за поверителност

Настройките в тази секция ни позволяват да посочим страница за своята политика за поверителност и да показваме фрагменти от политиката за поверителност в акаунта си и на страниците за плащане:

Настройки в секция Политика за поверителност

  • Политика за поверителност - от списъка със страниците в сайта избираме страница, на която показваме нашата политика за поверителност (по подразбиране WordPress създава страница Privacy Policy, но ние може да изберем друга страница/име). Използването на маркера [privacy_policy] прави връзка към тази страница. Някои теми използват същата опция, за да се свържат към страницата с политиката за поверителност на други места в сайта, например в footer секцията.
  • Политика за поверителност при регистрацията - текста в полето се показва във формуляра за регистрация на страницата Моят акаунт. Добра практика е да поставим линк към страницата с политиката за поверителност за повече информация, препоръчително е да ползваме собствен текст.
  • Вижте нашите правила за поверителност - текста в полето се показва във формуляра за плащане. Добре е да поставим линк към страницата с политиката за поверителност за повече информация и е добре да не ползваме текста в шаблона.

Съхраняване на лични данни

Настройките в тази секция ни позволяват да изберем колко дълго ще съхраняваме личните данни , когато вече не са необходими за обработка на поръчки. Тази информация трябва да присъства в политиката за поверителност и да съответства на изискванията на GDPR.

Настройки в секция Съхраняване на лични данни

За всяка опция въвеждаме цифра и избираме продължителност от дни, седмици, месеци или години. Оставянето на опциите празни ги деактивира и периода се превръща в неограничен.

  • Запазване на неактивни профили - неактивни са акаунти, чиито титуляри не са влизали в системата, нито са правили поръчка за определен период. Всички техни поръчки ще се трансформират автоматично в поръчки от гости.
  • Запазване на чакащите поръчки - обикновено това са неплатени или изоставени поръчки, които ще бъдат изтрити след посочения период.
  • Запазване на неуспешните поръчки - подобно на чакащите поръчки, това са неплатени или изоставени поръчки, които ще бъдат изтрити след посочения период.
  • Запазване на отменените поръчки - става въпрос за поръчки, отменени съзнателно от администратора или клиента, или такива, при които е изтекъл периода за плащане (time-out).
  • Запазване на приключените поръчки - определяме колко дълго да се пазят данните за успешно завършените поръчки.

Експортиране на лични данни

WordPress може да експортира лични данни, свързани с имейл адрес, в HTML файл. WooCommerce добавя към генерирания експортен файл следните данни:

  • Информация за адреса/акаунта на клиента;
  • Поръчки, свързани с посочения имейл адрес;
  • Разрешения за изтегляне (download) и логове, свързани с посочения имейл адрес;

Заявка за Експортиране на лични данни

За да гарантира, че заявките за обработване на лични данни са легитимни, системата изпраща имейл за потвърждение. Процесът на проверка изглежда така:

  1. Въвеждаме имейл адрес или потребителско име;
  2. Потребителят получава имейл с връзка за потвърждение;
  3. След кликане на връзката за потвърждение в имейла от потребителя заявката се маркира като потвърдена;
  4. Втори имейл с връзка за изтегляне на личните данни се изпраща на потребителя;

Примерен файл с лични данни:

Примерен файл с лични данни