WooCommerce - Кръстосани продажби, скъпи-продажби и свързани продукти
Съдържание
Съдейки по успеха на Amazon, системата за препоръки на продукти работи. Голяма част в ръста на продажбите (и печалбите, съответно) се дължи на начина, по който Amazon интегрира препоръки в почти всяка част от процеса на покупка.
Без съмнение, създаването на интелигентна персонализирана система за препоръки на продукти е това, от което се нуждае всеки съвременен онлайн магазин.
В статията ще разгледаме инструментите за препоръки на продукти, които ни предоставя един от лидерите в онлайн търговията - WooCommerce.
Защо се нуждаем от препоръки за свързани продукти?
- Създавайки разнообразие от допълнителни опции за клиентите, чрез предоставяне на свързани продукти, ние намаляваме шансовете клиентите да напуснат магазина без да закупят продукт.
- Продаването на повече продукти на настоящите клиенти е по-изгодно от придобиването на нови клиенти. Използвайки препоръки за продукти, може да увеличим средната стойност на поръчката (average order value, AOV) на клиент, като по този начин увеличаваме общите приходи.
- Персонализираните препоръки за продукти също ни помагат да запазим съществуващи клиенти и да увеличим процента на повтарящи се покупки, като им предлагаме продукти въз основа на техни минали поръчки.
Настройки на препоръчани продукти в WooCommerce
Вградените настройки за препоръки на продукти в WooCommerce ни позволяват да свързваме продуктите по един по следните три начина:
- Кръстосани продажби (Cross-Sells) - свързаните продукти се избират ръчно в панела за създаване на продукта;
- Скъпи-продажби (Up-Sells) - както при Cross-Sells, свързаните продукти се избират ръчно в панела за създаване на продукта [1];
- Свързани продукти (Related Products) - избират се автоматично от WooCommerce на база категории и/или маркери (тагове).
За да добавим скъпи-продажби (Up-Sells) или кръстосани продажби (Cross-Sells) към продукт изпълняваме следните стъпки:
1. Отваряме WooCommerce > Продукти и избираме продукта, на който искаме да добавим up-sells или cross-sells; 2. Скролваме надолу до панела Данни за продукт; 3. Избираме раздела Свързани в лявото меню; 4. Добавяме свързаните продукти в съответните полета По-скъпи и Свързани като кликнем в полето и въведем поне три букви от името на свързания продукт; 5. Свързаните продукти се добавят в полетата по един на ред; 6. За да запазим промените кликаме бутона Обновяване в дясната лента с инструменти на WordPress;
Кръстосани продажби (Cross-Sells)
За да създадем кръстосани продажби (Cross-Sells), трябва да отидем на страницата на всеки продукт и да изберем ръчно свързаните Cross-Sells продукти:
Кръстосаните продажби (Cross-Sells) в WooCommerce се показват само на страницата на пазарната количка, след като клиентите добавят основния продукт в количката, в секцията с етикет Може да се интересувате от ...:
Скъпи-продажби (Up-Sells)
За разлика от кръстосаните продажби (Cross-Sells), скъпите-продажби (Up-Sells) в WooCommerce се публикуват на страницата на продуктите, като алтернатива на разглеждания продукт. Добра практика е да се подберат продукти с по-високи качество и цени в сравнение с разглеждания в момента продукт.
Създаването на скъпи-продажби е идентично на създаването на кръстосани продажби:
Избраните продукти се зареждат в продуктовата страница под секцията с информация за основния продукт в секция с етикет Също може да ви хареса...:
Свързани продукти (Related Products)
Докато кръстосаните продажби (Cross-Sells) и скъпите-продажби (Up-Sells) се избират ръчно, свързаните продукти се сортират автоматично и се показват на всички продуктови страници, които споделят същите категории и/или маркери с други продукти (с изключение на разглежданите в момента, продуктите със статус невидим и изчерпаните продукти):
Заслужава да се отбележи, че показаните свързани продукти ще бъдат толкова по-близки и сходни с основния продукт, колкото по-прецизно са подбрани категориите и маркерите.
Ако не сме се постарали достатъчно в това отношение при създаването на продуктите, най-вероятно ощетяваме и клиентите, и себе си, тъй като клиента не се интересува от не-свързани продукти.
Добри думи може да кажем за работата на системата за свързани продукти, тъй като системата автоматично дава приоритет на продуктите, посочени в полето скъпи-продажби (Up-Sells) и допълва секцията Свързани продукти без да допуска повторение на продукти:
В един смисъл функцията свързани продукти може да се разглежда като резервен вариант при продуктите, за които не сме посочили ръчно продукти за скъпи-продажби (Up-Sells).
Премахване на секция Свързани продукти (Related Products)
Ако желаем да премахнем секцията свързани продукти по подразбиране на която и да е страница, трябва да добавим посочения код във файла functions.php на активната тема (или child theme):
/**
* Remove related products output
*/
remove_action( 'woocommerce_after_single_product_summary', 'woocommerce_output_related_products', 20 );
Припомняме, че при актуализиране на темата, добавения код ще бъде изтрит, затова препоръката на разработчиците е да се ползва под-темa (child theme) за инсталиране на персонален код или да се използва плъгин за добавяне на персонализирани функции.
Друг начин за скриване на секцията със свързани продукти е да добавим следния CSS код в секция Additional CSS на персонализатора (customizer):
.related.products {
display: none;
}
[1] В администрацията на WooCommerce (WooCommerce > Продукти > Свързани) терминът Up-Sells е преведен "По-скъпи". Затова в статията използваме "скъпи-продажби", като навсякъде в скоби добавяме оригиналния термин (Up-Sells) за да избегнем всяка възможност за объркване.