Начини за намаляване на процесорни минути при OpenCart

Помощен център

Начини за намаляване на процесорни минути при OpenCart

В настоящата статия ще Ви запознаем с най-популярните начини да намалите използваното процесорно време, генерирано от вашия OpenCart сайт.

Изключване/премахване на разширения (extensions) - Opencart разполага с огромна директория с платени и безплатни скриптове за разширена функционалност. Инсталирайки обаче голям брой от тях, това може да доведе до използване на голям сървърен ресурс. Прегледайте и изключете ненужните разширения.

Кеширане - Инсталирайте разширениe (extension) за кеширане, това може да оптимизира използвания ресурс.

Компресиране на изображения преди качване - Често при качване на изображение на продукт, то бива обработвано от OpenCart и се създава thumbnail. За обработването на оригиналното изображение в thumbnail се използва много процесорно време, особено ако изображението е голямо. Можете да си спестите натоварването, като просто използвате Save for web менюто на Photoshop или преработвайки изображението чрез безплатни онлайн инструменти като https://compressor.io/.

Премахване на gzip компресия - Gzip компресията е нещо полезно, когато се опитваме да подобрим скоростта на сайта. За съжаление, що се отнася за натоварване, това не е така. Използвайки този вид компресия, всяко статично съдържание се компресира - а това, както знаем, се обработва от процесора.

Изчистване на зловреден код - Често, когато сайт бива хакнат, в него се поставя зловреден код, който прави връзка с отдалечени сайтове. Освен опасно, това също може да е причина за повишено процесорно време.

SEO разширения с генератори на URL адреси - Едни от най-мощните SEO инструменти за OpenCart, разполагат с автоматичен генератор на URL адреси на продукти и техните изображения. Обикновено действията се изпълняват с крон. Често обаче това води до сериозно натоварване, особено при голям брой продукти. Изключете автоматичната функционалност и пускайте ръчно генератора веднъж в седмицата, когато натоварването е най-ниско (обикновено събота и неделя).

По-малко резултати на страница - извиквайки категория с продукти, в OpenCart се зареждат N на брой продукти с линк към втора страница с резултати. Колкото по-голям е броят, толкова по-голямо е натоварването. Ако сайтът Ви не се обновява ежедневно с десетки продукти, спокойно можете да показвате по 20 продукта на страница.

Блокирайте зловредни ботове - Ботовете в мрежата са много. Повечето от тях не носят полза за сайта. Малкото полезни ботове са тези на Google, Bing и Yahoo. Повечето от останалите са зловредни, но могат да бъдат блокирани. Ако имате много продукти във вашия OpenCart, ботовете ще имат достатъчно информация, която да обходят и това ще доведе до сериозно натоварване.