Kак да инсталираме Roundcube?

Помощен център

Kак да инсталираме Roundcube?

Roundcube е уеб-базиран IMAP имейл клиент. В тази статия ще разгледаме как можете да инсталирате Roundcube без да използвате автоматичен инсталатор като Softaculous. 

1. Изтегляне на инсталационния архив

Свалете инсталацията на Roundcube от официалния сайт и проверете дали са изпълнени необходимите условия:

1.1. Използвайте линка по-долу, като изберете версията без зависимости:

Изтегляне на Roundcube

 https://roundcube.net/download/

1.2. Проверете изпълнени ли са необходимите изисквания, като ако изпитвате затруднение можете да се обърнете към техническия съпорт на ICN.Bg. Обърнете внимание на факта, че минималната поддържана версия на PHP е 5.3. Пълните изисквания можете да видите на следния линк:

http://trac.roundcube.net/wiki/Howto_Requirements

2. Качване на Roundcube архива в хостинга

Качете изтегленият архив в предварително подготвена директория на Вашия хостинг. Можете да използвате FTP или файловия мениджър във Вашия контролен панел.

3. Разархивиране на инсталационният файл

3.1. Отворете Вашия контролен панел.

3.2. В секция Files кликнете линка File Manager:

Линк към файловия мениджър в cPanel

3.3. Отворете директорията, в която сте качили архива с инсталацията на Roundcube:

Отваряне на директорията с архива

3.4. Изберете архива като кликнете върху него.

3.5. Стартирайте разархивирането, като кликнете с дясно бутон на мишката върху архива и изберете Extract.

3.6. Потвърдете операцията и изчакайте процеса да завърши.

3.7. Ако всичко е нормално, ще видите прозорец със списъка на разархивираните файлове. Затворете го от бутона Close.

3.8. Отворете новосъздадената директория с име roundcubemail-x.x.x и проверете има ли в нея директория installer.

3.9. Свалете файла с празна MySQL база данни (mysql.initial.sql) от директория SQL.

4. Създаване на база данни за Roundcube

4.1. Отворете Вашия контролен панел. 4.2. В секция Databases кликнете линка MySQL Databases:

Линк към MySQL Databases в cPanel

4.3. Създайте нова база данни по следния начин:

Създаване на нова база данни в cPanel

4.3.1. Попълнете подходящо име.

4.3.2. Създайте базата, като кликнете бутона Create Database.

4.3.3. Върнете се в панела за настройка на MySQL бази данни, като кликнете бутона Go Back.

4.4. Създайте нов потребител, като изпълните следните стъпки:

Създаване на MySQL потребител в cPanel

4.4.1. Попълнете подходящо име.

4.4.2. Попълнете парола за достъп.

4.4.3. Повторете паролата от предходната точка.

Важно: Препоръчаме винаги да използвате вградения генератор на пароли (Password Generator) за да създавате сигурни пароли.

4.4.4. Създайте потребителя, като натиснете бутона Create a User.

4.4.5. Върнете се в екрана за настройка на MySQL бази данни, като кликнете бутона Go Back.

4.5. Задайте подходящи привилегии на създадения в т. 4.4. потребител:

Даване привилегии на потребителя в базата данни

4.5.1. Изберете потребителя от т. 4.4.

4.5.2. Изберете базата създадена в т. 4.3.

4.5.3. Кликнете на бутона Add.

4.5.4. Сложете отметка на ALL PRIVILEGES:

Интерфейс за управление на привилегии Manage User Privileges

4.5.5. Потвърдете, като кликнете бутона Make Changes.

4.5.6. Върнете се в екрана за настройка на MySQL бази данни като кликнете бутона Go Back.

4.6. Ако всичко е наред, в списъка с бази данни ще видите ред, подобен на този на илюстрацията по-долу, съдържащ Вашата база данни и името на потребителя създаден в т. 4.4.:

Таблица със създадените бази данни в cPanel

4.7. Създайте структурата на базата данни с помощта на инструмента phpMyAdmin.

4.7.1. Стартирайте phpMyAdmin от секция Databases в контролния панел.

Линк към phpMyAdmin в cPanel

4.7.2. Изберете базата, която създадохте в т. 4.3. като кликнете върху името й:

Отваряне на базата данни в phpMyAdmin

4.7.3. Кликнете бутона Import.

4.7.4. Изберете файла mysql.initial.sql, който свалихте в т. 3.9. като кликнете бутона Choose File:

Импортиране на mysql архив през phpMyAdmin

4.7.5. Стартирайте импортирането на архива в базата данни от бутона Go.

4.7.6. Ако всичко е наред, отляво ще видите създадените таблици и следното съобщение:

Import has been successfully finished, 17 queries executed. (mysql.initial.sql)

4.8. Затворете phpMyAdmin и се върнете в основния екран на контролния панел.

5. Стартиране на инсталацията

Отворете нов прозорец във Вашия браузър и изпишете в адресната лента следния URL:

http://<Вашият домейн>/<Път до папка с Roundcube>/installer

Където текстът след Вашия домейн е пътя до папка installer от т. 3.8.

Адресът ще изглежда така:

http://icndemo.net/install/roundcubemail-1.2.3/installer

6. Завършване на инсталацията

Следвайте стъпките в инсталатора, за да завършите инсталацията.

6.1. Разгледайте резултата от проверките на инсталатора и кликнете бутона NEXT (долу вляво на страницата):

Проверка на параметрите на сървъра от инсталатора

6.2. Конфигуриране на програмата

6.2.1. Попълнете информацията за връзка с базата данни, която създадохте в т. 4.:

Интерфейс за въвеждане на информацията за базата данни

6.2.1.1. Попълнете името на базата (виж т. 4.3.).

6.2.1.2. Попълнете потребителското име (виж т. 4.4.).

6.2.1.3. Попълнете паролата (виж т. 4.4.).

6.2.2. Коригирайте настройките за изпращане на поща (секция SMTP Settings).

Интерфейс за конфигуриране на имейл настройки

6.2.2.1. Потвърдете, че ще използвате едни и същи име и парола при получаване и при изпращане на поща.

6.2.2.2. Изключете логовете, в случай че желаете да спестите дисково пространство.

6.2.3. Активирайте желаните от Вас екстри в секцията Plugins.

6.2.4. Запишете конфигурацията, като кликнете бутона CREATE CONFIG.

6.2.5. Кликнете бутона CONTINUE:

Създаване на конфигурационния файл на Roundcube

Поздравления! Ако сте завършили всички стъпки успешно, вече можете да влезете във Вашата пощенска кутия на адрес:

http://<Вашият домейн>/<Път до папка с Roundcube>

в примера адресът ще бъде:

 http://icndemo.net/install/roundcubemail-1.2.3/

Интерфейс за логване в Roundcube след успешна инсталация

За Ваша сигурност премахнете папката installer от т. 3.8. през файловия мениджър, тъй като в нея е записана информацията за достъп до Вашата база данни и други важни настройки за достъп до сървъра и Вашата пощенска кутия.

В случай, че вашият бизнес е обвързан с активна имейл комуникация, ICN.Bg Ви препоръчва услуга cMailPro

cMailPro - Unified Communications Solution е специaлизирана бизнес имейл услуга и изцяло Cloud базиран SaaS. Услугата cMailPro обединява в едно всички налични канали за комуникация - имейл, чат, видео, телефония, съхранение и споделяне на файлове, споделени календари. Същевременно cMailPro гарантира сигурност на данните посредством пълна криптация, интеграция на S/MIME сертификати и 2FA. Повече информация за cMailPro.