WordPress 5.7 – с улеснено преминаване от HTTP към HTTPS

Новата версия на WordPress 5.7 е тук. Кръстена е на музиканта Esperanza Spalding.

WordPress 5.7 идва с много подобрения и новости, като потребителите ще видят отложено зареждане на вмъкнатите елементи в съдържанието, улеснена миграция от HTTP към HTTPS, интересни новости в блок-редактора и други.

Освен за потребителите, новата версия на WordPress ще зарадва и разработчиците с подобрения по експорт/импорт функционалността, стандартизирани цветови палитри за администрацията, подобрения в robots мета тага и много други.

Блок-редакторът

В WordPress 5.7 са включени новостите и подобренията от 7 версии на блок-редактора.

Някои от тях са:

  • Подобрения по блока Бутони. Вече има допълнителни настройки за хоризонтално/вертикално подравняване и може да се задава ширината на бутон с проценти.
  • Блоковете и блок-шаблоните може да се добавят в съдържанието с drag&drop от панела с блокове.
  • За блоковете Лист и Код може да се задава размер на шрифта.
  • И много други подобрения от версиите: 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 9.8, и 9.9.
Към настройките за блока Бутони са добавени опциите за широчина и подравняване.
Към настройките за блока Бутони са добавени опциите за широчина и подравняване.
Широчината се задава за всеки отделен бутон, а подравняването е за целия блок.
Широчината се задава за всеки отделен бутон, а подравняването е за целия блок.
Избор на размера на социалните икони в блок Социални икони.
Избор на размера на социалните икони в блок Социални икони.

И още в WordPress 5.7

Превключване от HTTP към HTTPS

Преминаването от несигурна (HTTP) към сигурна връзка (HTTPS) за сайта се извършва с промяна на адреса му в настройките на WordPress – Address (URL) и Site Address (URL). Като преди това е нужно да има инсталиран SSL сертификат за домейна.

Адрес на сайта в настройките.
Адрес на сайта в настройките.

След промяната на адреса в настройките обаче, HTTP уеб адресите, които са поставени ръчно в съдържанието на сайта (което се съхранява в базата данни), трябва да се коригират допълнително. Това се извършва например с wp-cli инструмента или със специален плъгин. За обикновените потребители този процес е сложен и труден. И ако не се извърши както трябва, и в съдържанието на сайта останат HTTP адреси, браузърите показват предупредителни съобщения на посетителите (и блокират зареждането на тези ресурси).

Припомняме, че активирането на сигурната връзка за WordPress може да се извърши през WordPress Manager » SSL (https://). А коригирането на HTTP адресите в базата данни с опцията „Проверка за HTTP ресурси (на HTTPS сайт)“.

В WordPress 5.7 е добавена нова функционалност, чрез която потребителите могат да активират сигурната връзка на сайта, без да се налага да извършват промени по базата данни.

Опцията за превключването от HTTP към HTTPS се намира в Tools » Site Health (инструментът за диагностика на състоянието на сайта).

Site Health прави проверка дали сайтът използва сигурната връзка, или не, и ако е възможно да използва такава, показва бутон за активиране на HTTPS (Update your site to use HTTPS).

Бутон за активиране на HTTPS за сайта в Site Health.
Бутон за активиране на HTTPS за сайта в Site Health.

При активирането на HTTPS от тази опция, записите в базата данни не се коригират. Вместо това WordPress подменя на момента http в уеб адреса с https. Администраторите на сайтовете могат, ако пожелаят да коригират HTTP адресите в базата данни.

Ако не е възможно активирането на HTTPS, трябва да се направи проверка дали има инсталиран SSL сертификат за домейна.

Lazy-loading на iframes

В WordPress 5.5 беше добавено автоматичното отложено зареждане за картинките в съдържанието. По същия начин в WordPress 5.7 е добавено отложено зареждане и за вмъкнатите елементи (iframes).

Вмъкнати (iframe) елементи се генерират при добавяне на съдържание от външни източници като например клипчетата от YouTube.

След като клипчето се постави в съдържанието, WordPress автоматично го поставя в iframe елемент и му задава атрибута loading="lazy".

Вмъкнато съдържание (YouTube клипче) с добавен атрибут за отложено зареждане.
Вмъкнато съдържание (YouTube клипче) с добавен атрибут за отложено зареждане.

Подобрения при експорт/импорт

Има две новости, които засягат вградената функционалност на WordPress за експорт на съдържание.

Заглавието на статията

Първата е за коректно извличане на заглавието на статията (post_title). Досега заглавието се взимаше от трансформиран негов вид (HTML кодиран). Например ако заглавието е „Нови дизайни в Shopiko – Luxury & Boutique“, в експорт-файла вместо символа "&" е "&":

<title>Нови дизайни в Shopiko - Luxury &amp; Boutique</title>

Това кодиране на специалните символи може да създаде дубликати на статиите при импорт.

Сега при експорт заглавието в xml експорт-файла е точно такова, каквото е записано в базата данни:

<title><![CDATA[Нови дизайни в Shopiko – Luxury & Boutique]]></title>

Датата на модификацията на статията

Второто подобрение е за извличане и на датата на модификацията на статията (post_modified, post_modified_gmt). Досега само датата на публикуването на статията се извличаше при експорт и при последвал импорт се губеше датата на модификацията на статиите.

Допълнителни данни в експорт-файла за дата на промяна на статията.
Допълнителни данни в експорт-файла за дата на промяна на статията.

Изпращане на линк за ресет на паролата

В WordPress 5.7 е добавена нова опция при управлението на потребителите – изпращане на мейл с линк за ресет на паролата.

Изпращане на мейл с линк за ресет на паролата.
Изпращане на мейл с линк за ресет на паролата.

Имейлът за ресет на паролата може да се изпрати при редакция на профила или от списъка с потребители.

Въвеждане на нова парола за потребителя.
Въвеждане на нова парола за потребителя.

Директива max-image-preview:large в Robots мета тага

Мета тагът robots указва как страницата да се индексира, от което зависи и как ще се покаже след това в списъка с резултати.

WordPress автоматично ще добавя към robots тага атрибута max-image-preview:large.

<head>
   <meta name="robots" content="max-image-preview:large" />
</head>

Стойността large указва на търсачките да показват голяма картинка за превю на сайта в резултатите. Директивата ще се добавя за всички сайтове, които са активирали индексирането от търсещите машини.

Разработчиците на плъгини, които управляват генерирането на този таг, ще могат да деактивират автоматичното му генериране.


Интересно: Друг проект, анонсиран декември миналата година, част от основните цели в плана на WordPress, е Learn WordPress. Този проект има за цел обучение и подобряване на уменията за работа и управление на WordPress сайтовете, като предоставя помощни материали, работилници (workshops), дискусионни групи, курсове и планове за уроци (ако искате да преподавате WordPress). Материалите се генерират от членовете на WordPress общността.

С подходящата хостинг услуга за сайта, нуждата от задълбочени познания по WordPress е по-малка. Например ще можете лесно и бързо да управлявате WordPress сайта си с инструменти, които ще Ви пестят време и усилия. Вижте и останалите възможности на супер бързия и защитен WordPress хостинг!

Интересните новости в други версии на WordPress: 5.9, 5.8, 5.7 5.6, 5.5.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи за най-интересните новости в новите версии на WordPress.

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

1 Коментар
Inline Feedbacks
View all comments
3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие

3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие [Аудио]

2
Под „органично присъствие“ имаме предвид всички начини, чрез които потребителите могат да разберат за Вашия бизнес, без да плащате за позициониране (реклама).

Black Friday: 10 съвета за успешна подготовка на Вашия Shopiko магазин

1
Впуснете се в лудото шопинг приключение подготвени, за да вземете максимума от него. Вижте какво Ви е нужно за успешна Black Friday кампания.
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!