Начало > ICN.Bg Блог > WordPress > Google с нов WordPress плъгин за стори формат

Google с нов WordPress плъгин за стори формат

Google с нов WordPress плъгин за стори формат

WordPress

Google се похвали с бета версия на най-новия си плъгин за сторита, обвързан с най-използваната CMS платформа в света - WordPress. Готовата и пълна версия на Google Web Stories плъгина ще бъде финализирана и активна в края на лятото на 2020 г.

Плъгинът е предназначен за увеличаване трафика на WordPress сайтове с мобилна версия. Това решение е абсолютно логично поради факта, че през 2020 г. близо 51 % от населението в цял свят използва мобилна версия за информиране и сърфиране в интернет.

Със сторитата ще можете много по-лесно значително да увеличите трафика на вашия сайт, защото те са достатъчно атрактивни и лесни за възприемане от широката публика. Директно потапят потребителя да съпреживее историята, която му поднасяте на екрана с кратко послание и силна визия.

Интеграцията на сторитата на Google с AMP технологията (Accelerated Mobile Page е технология за ускорена мобилна страница) дава възможността съдържанието да се доставя на мобилните устройства със светкавична скорост. От гиганта отбелязват, че през следващата година промените в алгоритъма на търсачката включват като огромен фактор бързината в зареждането на ангажиращо съдържание за потребителя. В последните години видео форматът категорично измести всички визуални средства за комуникация. Според последни проучвания видео рекламите в интернет се покачват с 20 % всяка година, благодарение на лесното възприятие на видео стори форматите.

Силни страни на стори формата:

  1. Бързо създавате красиво съдържание, ангажиращо вниманието на потребителя, в няколко лесни стъпки. Не е нужно да имате задълбочени дизайнерски, технически или програмистки познания, за да направите атрактивно стори;

  2. Имате свободата да покажете своята креативност с помощта на полезните и достъпни инструменти за редактиране, красиви и „гъвкави“ темплейти, различни шрифтове и набор от още много други функции;

  3. Разполагате със стандартизиран UI контрол панел (бутони и визуални елементи, които ви помагат да работите със софтуера);

  4. Можете да споделяте съдържанието си с помощта на линкове, които препращат към друго ваше съдържание или страница;

  5. Статистиката е основен инструмент за измерване на успеха на стори формата. За всяка публикация ще можете да вадите изводи за нейното представяне и да сравнявате с изминали периоди;

  6. Разказване на история – основната цел на стори формата. Това е модерен начин за взаимодействие с вашите потребители.

  7. Сторитата са силен инструмент за реклама - Разполагате със стабилен набор от възможности за рекламиране на рекламодатели. Хубавата новина за всички бизнеси е, че могат да си осигуряват приходи със своите стори формати от Google благодарение на Google Ad Manager и Google DV360 (Beta).

Wеb сторитата са предназначени основно за забързаното ежедневие на хората, които буквално „хвърлят по един поглед“ в интернет, докато обядват или пътуват за работа в градския транспорт. Плъгинът е на свободен достъп и е абсолютно безплатен за сваляне.

Съвети за оптимизиране на сторитата:

  • Google Web Stories могат да съдържат максимум 200 знака (символа)

  • Препоръчителната продължителност на сторитата е между 4 и 30 страници

  • Видео съдържанието не трябва да бъде повече от 15 секунди, защото след това време губите вниманието на потребителя

  • Включвайте субтитри в своето видео, защото така посланието ви ще достигне до повече потребители. Не винаги звукът на видеото е пуснат, което означава, че вашето послание може въобще да не бъде чуто. Представете си, че потребителят е на публично място и иска да чуе вашето видео, но не е удобно да го пусне силно. Тогава на помощ идват субтитрите, които безпроблемно предават посланието ви и то достига до човека зад екрана.

  • Google препоръчва да използвате видеа в размер 16:9, които са снимани в “Portrait” (портретен) режим, а не “landscape” (пейзажен) режим, защото така видеата ще се виждат на пълен екран, когато се гледат от мобилни устройства.

  • Задължително се съобразете с големината на шрифта във вашите сторита. Съветваме ви той да бъде с големина на буквите поне 24 кегела. Шрифтове, които не се виждат добре, могат да откажат човека отсреща въобще да прочете вашия материал.

  • Прикаченият линк към сторито, който води към конкретна статия, е страхотен инструмент да привлечете вниманието на потребителя към съдържанието, което е ценно за вас. В стори формата можете да загатнете за какво става въпрос с продължение в предоставения линк.

Как да инсталирате Google Web Stories плъгин на своя WordPress сайт?

Стъпка 1:

От официалната страница можете да свалите плъгина, като кликнете върху бутона „Download Beta” в горния десен ъгъл, който сме оградили в червено. Ще ви се свали Zip файл, който ще ви е необходим при следващата стъпка.

google web stories plugin

Стъпка 2:

Влезте във вашия WordPress сайт и в секцията „Plugins” прикачете файла, натиснете бутона „Choose file” и след това прикачете файла. След това натиснете бутона “Install now”, за да инсталирате плъгина на сайта си.

how to install google web stories plugin

Стъпка 3

След това ще ви излезе страница с бутон „Activate Plugin”. Kликнете върху него, за да го активирате.

how to activate google web stories

Стъпка 4

За да създадете новo web story, трябва да отидете на секцията „Stories“ от контрол панела на WordPress. Когато кликнете на секцията, ще ви се покаже бутон „Create New Story”. Кликнете върху него, за да създадете вашето първо стори.

how to create new story

Стъпка 5

Справяте се чудесно. Вече трябва да се намирате в панела с функции за обработка на самото стори. Вляво може да видите всички функционалности, с които разполагате. В полето в средата ще се отразяват всички промени, които правите по вашето стори. Можете да разгледате текущия резултат от направените промени от бутона “Preview”. Когато сте готови, кликнете бутона „Publish”, за да публикувате направеното от вас стори.

function panel of google web stories

Виж кои са най-добрите 20+ WordPress плъгина за 2020г.

Имайте предвид, че бета версията може да даде някои бъгове, затова всички ще очакваме най-доброто от Google Web Stories към края на лятото тази година. Дотогава се наслаждавайте на достъпния панел и дайте най-доброто от себе си за вашите сторита. Желаем ви успех!

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе