Защо не вярваме какво казва Google за новите gTLDs

Защо не вярваме какво казва Google за новите gTLDs

За пореден път през последните три години Google потвърждава, че няма да дава предимство при резултатите от търсене на домейни с нови домейн разширения. Дали обаче това е вярно? В тази статия ще ви запознаем с фактите и ще ви дадем примери, според които сами да прецените какви чувства изпита Google към новите gTLDs.

В Webmaster Central Blog, Google отговарят на въпроси свързани с това как се справят новите домейни. Три от тези въпроса са свързани с представянето на новите разширения и по-точно имена като .pizza, .microsoft и разширения за градове като .london и .berlin. Отговорът на търсачката е, че новите gTLDs по никакъв начин не превъзхождат другите имена. Защо обаче ние, и не само ние, не им вярваме?

Не сме ли чували вече това твърдение?

Да се върнем назад към април 2012. Главният изпълнителен директор на компания, използваща няколко нови домейна от първо ниво, твърди че новите gTLDs ще разтърсят търсачките и .com ще претърпи спад в позициите си. В отговор Мат Кътс, директор в Google, отрича нещо такова да се случи не само за момента, но и в бъдеще.

Въпреки това, голям брой SEO специалисти твърдят, че новите разширения всъщност дават предимство. Според немската компания Searchmetrics разширението .berlin се покачва с 1.18 позиции, когато хората, които търсят информацията, се намират в града.

За да спре домейн индустрията да разпространява информацията, че новите gTLDs имат предимство пред другите през 2012 анализаторът Джон Мюлер за втори път казва „Имам чувството, че трябва да повторим, че все още няма предимства за тези използващи новите TLDs.” Мюлер за трети път твърди същото нещо в най-новия пост в блога на компанията.

Не сме сигурни, че ви вярваме

Като за начало е логично Google да дава някакво предимство на новите домейни. Ако например търсите пица и има уебсайт, който завършва на .pizza, вероятността там да намерите информация е много по-голяма. И въпреки, че Google твърди обратното, както за нас от ICN.Bg, така и за клиентите ни изглежда разумно, компаниите и хората, които използват новите разширения, да получават предимство на база ключови думи.

Промяна в играта

Една трета от приблизително 1500 заявления за регистриране на gTLDs са направени от брандове, включително и марки като: IBM, Heinz, Lego, Ferrari и разбира се Google.

Истината е, че тези компании все още не са стартирали новите си Интернет dot-words, но се очаква това да се промени с времето и тогава Google ще бъде принудени да сменят алгоритъма си на търсене. И така, ако си представим, че съществува домейн surface.microsoft, без никакво съмнение той ще бъде притежание на Microsoft. По същият начин, ако днес компанията стартира нов продукт наречен Desk, почти сигурно е, че в бъдеще desk.microsoft ще бъде създаден и Google ще знае, че когато хората търсят такава информация, това е най-правилното решение за тях.

Втората причина за това компаниите с нови gTLDs да имат предимство се крие в това, че гигантската търсачка прекарва изключително голяма част от времето си в игра на котка и мишка със създателите на уебсайтове по отношение на SEO оптимизацията. Разработчиците откриват как работи алгоритъма, а Google от своя страна улавят модел на поведение и променят алгоритъма. А с помощта на новите различни разширенията Google ще може да разпознава автентичност на темата на сайта и насока на неговото съдържание.

И така защо все пак не вярваме на Google?

За момента Google казва истината, но това не означава, че ние трябва да вярваме на това и утре. Когато направи промяната, което според проучващите ще се случи в период между една и три години, търсачката няма да сподели това с никого. От друга страна, въпреки секретността на Google, промяната веднага ще бъде забелязана. Съветът на ICN.Bg е да продължавате да се вглеждате в детайлите и да следите многото възможности, които новите gTLDs ще ви дадат!

Етикети: #google #microsoft #optimizatsiya #gtlds #mat-cutts #seo #uebsajt #novi-domejni #new-gtlds #domejni