Какво представляват инфографиките и защо са полезни за Вашия сайт?

Инфографиките стават все по-популярен и предпочитан маркетинг инструмент за поднасяне на информация. Това е така, защото потребителите предпочитат изображения пред текст. Поглеждайки инфографиката, те получават много достъпна, лесносмилаема и обстойна информация за секунди. По този начин всеки един потребител спестява не само усилия, а и време.

Доказано е, че човешкият мозък възприема изображенията 60 000 пъти по-бързо, отколкото текст. Изключително лесни са за споделяне в мрежата, което със сигурност би осигурило висок трафик към Вашия сайт. Във Ваш плюс е да използвате различни видове инфографики за информиране на потребителите на сайта Ви.

В тази статия ще разгледаме какво точно представляват инфографиките, лесни ли са за разпространение в социалните мрежи и защо са полезни за Вашата SEO оптимизация. Също така ще научите и какви основни видове инфографики има и това какви са най-важните елементи за направата на една хубава и подробна инфографика.

Какво представлява инфографиката?

Преди дори да се опитаме да Ви убедим колко са полезни инфографиките за Вашия сайт, нека разгадаем какво всъщност представляват те.

Инфографиките са визуално представяне на конкретна информация или данни. Те илюстрират интересно поднесена информация с помощта на изображения, знаци, графики с минимален текст. Привлекателни са за човешкото око, защото в повечето случаи са много цветни и информацията, която поднасят, е добре структурирана и читателите я усвояват много бързо и лесно.

Осигуряват бърз преглед на всяка една тема, могат да поднесат по подходящ начин систематизирана информация от изследвания и данни от проучвания. Можете да се натъкнете на инфографики на сайтове от различни сфери – от бизнес сайтове, през информационни сайтове, до развлекателни такива.

Лесни ли са за разпространение в мрежата?

Инфографиките са много лесни за споделяне в социалните мрежи. За това говори и фактът, че са в пъти по-предпочитани от потребителите в сравнение с изцяло текстово поднесената информация.

Понякога е много трудно да предвидите каква точно информация би се харесала на потребителите на Вашия сайт. Първо трябва да си изясните каква информация би била подходяща за Вас и Вашия бизнес и след това да се фокусирате върху визуализацията и това как да я представите кратко, точно и ясно на потребителите.

Когато хората споделят Вашата инфографика в социалните мрежи, това води до трафик към Вашия сайт. Това автоматично ще доведе и до нови почитатели на сайта или бранда. Нека обясним този момент така – инфографиката е кукичката, за която потребителите ще се закачат, за да разберат за Вас, Вашия сайт и Вашия бизнес. Оттук насетне от самите Вас зависи дали и как ще задържите вниманието на потребителя за по-дълго време.

Инфографика и SEO оптимизация

Google „обожава“ инфографиките, защото генерират изключително голям трафик и споделяния. За да излизате на горни позиции в търсачките, е необходимо информационният Ви материал да бъде достатъчно посещаем. Когато Вашата инфографика е качена в интернет и някой сайт иска да я използва, заради ценното ѝ съдържание, то тогава сайтът използва изображението, но слага и линк, който да препрати към Вас, като източник на това изображение. Това също Ви генерира трафик и ще се отрази добре на Вашата SEO оптимизация. Изцяло във Ваша полза е да направите всичко възможно да имате най-добрата оптимизация.

Какви са елементите на хубавата инфографика?

Нека бъдем реалисти. Не всяка една инфографика е подходяща и привлича погледите на потребителите. Добрата инфографика, която ще привлече много потребители, има няколко основни елемента: уникална история и достоверна статистика. Не е достатъчно просто да направите някаква инфографика. Трябва да се уверите, че информацията, която поднасяте в нея, е в синхрон с Вас и Вашия бизнес. Необходимо е да сте наясно какво послание искате да предадете и да го направите по най-атрактивния начин.

Ако искате да използвате впечатляваща инфографика за Вашия сайт, следвайте следните правила:

Направете уникална инфографика – Недейте да се опитвате да имитирате чужда инфографика. Опитайте се да направите чисто ново изображение по свой дизайн и усмотрение. Това ще Ви отличи от всички останали. Имате варианти да използвате готови темплейти, но не Ви съветваме да използвате всякакви темплейти, защото можете да попаднете на такива, които не са толкова красиви, колкото може би ще Ви се иска. В такъв случай и сайтовете ще избягват да използват Вашата инфографика, защото не е достатъчно привлекателна за потребителите. Ако имате възможност, заложете на добър дизайнер, който да свърши работата вместо Вас.

Използвайте семпъл дизайн – Опитайте се да направите запомняща се, но все пак семпла визия. Ако прекалите с изображенията, има вероятност потребителите да загубят фокус и да не получат посланието, което всъщност искате да им предадете чрез инфографиката. Включете достоверна и проверена от различни източници статистика. Човек обича да се позовава на данни, когато се интересува от конкретна тема. Затова трябва да сте сигурни, че не ги подвеждате с неточни данни и факти.

Бъдете креативни – Необходимо е да създадете такава визия, която да привлече погледа на всеки един читател, докоснал се до Вашата инфографика. Трябва погледът да се закове директно в информацията, която поднасяте. За тази цел трябва да имате наистина много добър дизайнер под ръка. Не залагайте на случайни дизайнери, а се опитайте да намерите своя дизайнер, който най-добре ще знае какво искате, дори още преди да сте му казали. Тогава работата ще върви много по-добре, отколкото сте предполагали.

Чуйте кои са най-често срещаните грешки в дизайна на един уебсайт, както и няколко съвета, ако искате да работите с дизайнер: Значението на дизайна за твоя уебсайт – Част 2 | Blog

Използвайте минимален текст и повече изображения – Идеята на този тип изображения е именно да се използва колкото се може по-малко текст. Хубаво е да включите проверени от няколко източника статистически данни, които да кореспондират добре с визията Ви и да носят съдържание. Много е важно да сложите добре изглеждащи изображения особено когато използвате числа или проценти, като измерител.

Направете Вашата статия разпространяема – Чудите се какво означава това? За да може хората да разпространяват Вашата инфографика, е необходимо Вие да им дадете възможността или опциите те да направят това. Когато създадете един хубав материал, го споделете във всички Ваши възможни социални канали, от където потребителите Ви ще могат да се докоснат до инфографиката и ще имат вече възможността да споделят съдържанието със своите последователи.

Направете така, че да сложите линк към Вашата инфографика, за да може всички сайтове, които я използват, да линкват към Вашия сайт, където се намира тя.

Изберете подходящи цветове – Преди да направите едно изображение, трябва да сте абсолютно наясно какво чувство искате да предизвикате в човека зад монитора. Тук на Ваша помощ идва именно психологията на цветовете. Необходимо е да знаете кой цвят каква асоциация предизвиква в нас хората. Можем да Ви дадем примери за това какво трябва да знаете за всеки един от тях:

  • Червен – Грабва моментално потребителското внимание и стимулира апетита.
  • Оранжев – Топъл цвят, който събужда усещането за дружелюбност.
  • Жълт – Стимулира креативност и усещането за щастие.
  • Зелен – Свързва се с природата, свежест и здраве.
  • Син – Често е възприеман като символ на стабилност, сигурност, лоялност.
  • Лилав – Асоциира се с изисканост.
  • Черен – Може да се свърже както с изисканост, така и с драматичност.
  • Бял – Потребителите го свързват с чистота, невинност и сигурност.

Вижте повече: Какви послания носят цветовете във Вашия уебсайт? | Blog

Сложете легенда с източници – Не забравяйте да включите всички източници, които използвате, за да черпите информация за Вашата инфографика, независимо колко на брой са те. Не се притеснявайте, това Ваше решение няма да загрози по никакъв начин Вашата инфографика. Даже напротив, ще ѝ придаде тежест, че сте се позовали на много източници и ще даде усещане у потребителите, че сте проучили темата в дълбочина.

Стъпки за планиране на дизайн за инфографика

Стъпка 1: Определете каква е Вашата таргет аудитория.

Стъпка 2: Определете какви са Вашите цели (goals) и какво ще Ви донесе постигането им. Изяснете си дали искате Вашата инфографика да образова, да развлича, или да показва резултати от някакво проучване.

Стъпка 3: Изберете си актуална тема.

Стъпка 4: Съберете достатъчно голямо количество информация. Проверете я в няколко източника, за да сте сигурни, че няма да подведете своите потребители.

Стъпка 5: Запаметете в един файл всички линкове на сайтове, които ползвате за Вашата инфографика.

Стъпка 6: Определете какъв искате да бъде „тонът“ на Вашата инфографика – например сериозен или по-скоро развлекателен.

Стъпка 7: Задължително използвайте чернова, на която да запишете цялото съдържание, което бихте искали да ползвате по-късно за Вашата инфографика.

Стъпка 8: Направете визуална схема за това кое как си представяте да бъде разположено.

Видове инфографики

Хронология – Разказва история с развитие във времето. Най-често се визуализира с малко текст и числа, които изобразяват месеци или години по хронологичен ред, така читателите пътуват, заедно с Вас във времето.

Визуализация на факти – Това сякаш са най-предпочитаните инфографики. В тяхната основа е използването на атрактивни и цветни графики за изобразяване на интересни и достъпни данни в картинка. Отново бихме Ви посъветвали да се опитате да направите ефективна визуализация, но с по-семпъл дизайн.

Представяне на данни – Скучните данни могат да бъдат поднесени по интересен начин с помощта на впечатляващи изображения. По принцип този тип инфографики са една идея по-изчистени.

Визуализирана статия – В този случай разполагате със значително по-подробна текстова информация в сравнение с останалите видове, които изброихме по-горе. Подходяща е за голям по обем съдържание.

Инфографика „Срещу“ – Името ѝ подсказва, че този тип инфографики представляват две огледални и противоположни по съдържание изображения. Този тип дизайн е изключително подходящ за визуализиране на сравнения – например, ако правите инфографика за видове здравословни храни и видовете нездравословни храни. Всичко зависи от изображенията, които ще използвате. Бъдете сигурни, че цветовете, картинките и текстът също ще допринесат за емоцията, която ще изпитат потребителите зад монитора.

Видео инфографика – Всеки маркетолог знае, че през 2021 г. видеото е предпочитаният елемент пред всички останали, защото привлича в пъти повече последователи от която и да е картинка. 1.5 млрд. потребители гледат 1 милиард часа видео всеки ден! Можете ли да си представите какво количество от информация преминава през погледа ни?

Как можете да си направите инфографика сами?

Ако все пак сте решили да се опитате да сътворите своя инфографика, ще Ви дадем няколко добри опции. Ето няколко сайта, които бихте могли да ползвате за тази цел. Тук ще можете да намерите инфографики за всеки вкус. Разгледайте ги добре. Сигурни сме, че ще намерите нещо, което наистина да Ви допадне.

https://piktochart.com – Притежават над 400 темплейта и 4,000 икони за ползване.

https://www.easel.ly – В този сайт можете не само да се превъплътите в дизайнер на първата си инфографика, а Ви предоставя и поле за изява, защото притежава платформа, в която можете да споделите творението си с други хора, които имат интерес също да правят инфографики, като Вас.

https://venngage.com – Представлява сайт с Drag and drop функции, които Ви дават възможност да направите инфографика, като намествате различни изображения и променяте дизайна изцяло по свой вкус.

https://blog.hubspot.com – Предоставя безплатни темплейти за инфографики. Като можете да се възползвате от подробния им гайд за това как точно се прави една инфографика. В него всичко е обяснено кратко, точно, ясно и достъпно за потребителите.

Къде бихте могли да намерите примерни интересни инфографики?

Сигурни сме, че с малко по-задълбочено търсене бихте могли да попаднете на много интересни инфографики в интернет. Споделяме с Вас няколко сайта, които според нас заслужават вниманието Ви. В тях бихте могли да намерите от всички видове инфографики на всякаква тематика. Нека това да бъде Вашата отправна точка, за да си дадете ясна сметка за това каква инфографика бихте искате да направите за себе си.

Hongkiat – 50 Informative and Well-Designed Infographics

Infographic Journal – All the Best Infographics in One Place

The SmartBug Blog – Anatomy of a Landing Page

Надяваме се, че сме Ви били полезни и сме събудили интереса Ви към инфографиките.

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт?

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!
Каква е разликата между домейн и уебсайт?

Каква е разликата между домейн и уебсайт? [Аудио]

2
Въпросът „Каква е разликата между домейн и уебсайт?” със сигурност влиза в топ 10 най-често срещани въпроси, когато решите да имате собствен сайт.
6 причини за съобщение Internal Server Error 500

6 причини за съобщение Internal Server Error 500 [Аудио]

11
Причините за генерирането на това съобщение може да са най-различни - некоректно изпълняващ се скрипт в сайта, некоректни права на файлове и директории и други