Кога да освежите уеб сайта си и кога да го изградите наново?

Кога да освежите уеб сайта си и кога да го изградите наново?

Едно от възможните места за среща на бизнеса с клиентите е уеб сайта. Често тази среща е първа и „връзката“ продължава изцяло в уеб, когато тя е пълноценна, удовлетворяваща и сигурна и за двете страни.

Дългосрочните отношения в уеб зависят от качествето на продуктите и услугите, които предлага сайта, от доброто потребителско взаимодействие, както твърдят колегите от Лукрат, и не на последно място, добре изграден, сигурен и надежден уеб сайт, за което сме отговори ние, ICN.Bg. Тези фактори градят репутацията на оналйн присъствието на бизнеса и бранда и парелелно с това карат потребителите отново и отново да ползват този сайт, защото си вършат работата с лекота и удоволствие.

Съществуват различни причини, които налагат освежаване на сайта или създаването на нов. Подходящият момент е въпрос на избор и време, според стратегията и целите на бизнеса, растежа, а също така и нужда да се предложи по-модерен дизайн и функционалности, от които клиентите вече имат нужда дори без самите те да осъзнават.

Кога да освежите сайта си?

Уеб сайтът е онлайн витрината на бизнеса и бранда. Ако брандинг стратегията налага промяна в наименованието, логото или цветовете, с които клиентите са свикнали, те задължително трябва да заместят предходните в дизайна на уеб сайта, постепенно и ненатрапчиво, според Лукрат, за да не подразнят потребителите и да не им се сторят агресивни. Добър подход е да се включат и самите потребители в изграждането на новите тенденции за дизайн, лого, наименование на продукти и услуги, като се направят потребителски проучавния и се поиска тяхната обратна връзка и идеи за развитие на сайта. Такъв подход изгражда допълнително доверие и лоялност към бранда, според опита на Лукрат.

С времето сайта може да добавя или маха продукти и услуги, това е естетсвен и желан процес, за да не омръзва на клиентите, а и да задоволява нуждите им, които се развиват заедно с развитието на сайта. Не на последно място потребителите трябва да усещат, че сайтът предлага актуални услуги, в крак с тенденциите. Тази промяна в портфолиото трябва да бъде отразена и на сайта. Добра възможност е паралелно да се освежи вида и функционалността на целия сайт или определени страници от него, отново вмъкваме постепенно, без резки промени, които ще бъдат отречени от потребителите. За още по-добър ефект и резултат, включете ги, коментирайте намеренията си в социалните мрежи, искайте обратна връзка и разбиране от тях. Няма да научите нещо ново, ако ви кажем, че трябва да сложите препратки към профила на компанията в социални медии, за да се свързвате по-лесно с вашите клиенти.

Кога да създадете нов сайт?

Времето, растежа и новите устройства, през които се ползват онлайн услуги, са основни мотиватори за създаването на нов сайт. Факт е, че 80% от онлайн потребителите разполагат с мобилни устройства, и искат да намерят и ползват през тях услугите, от които се интересуват. Мобилната версия на сайта е ключова и определяща за бизнеса и всеки сайт.

Добре е да се обърне внимание дали уеб сайтът съдържа анимации, графики или видео, създадени с Flash технология. Съдържанието често се адаптира и показва на всички устройства, но Adobe обяви, че спира развитието и разпространението на Flash до края на 2020г. Това е разумна причина да се обмисли създаването на нов сайт, с по-удовлетворяваща функционалност, скорост, надеждност и сигурност, изключително важни, за да получи доверието и кредитните данни на потребителите.

От Google признават, че скоростта на зареждане на уеб страниците и сайтовете е част от алгоритъма, който подрежда резултатите при търсене, и е важна за SEO оптимизацията. Ние в ICN.Bg знаем това и непрекъснато работим, за да предоставим най-ефективните решения за ускоряване на сайтовете на нашите клиенти. Вижте част от инструментите, които вече успешно внедрихме в нашите сървъри и използваме за усъвършенстване на нашите услуги.

Следващият фактор, за да бъдат задържани потребителите, след като вече са на сайта, е ползваемостта. Според Лукрат, потребителите остават, ползват и препоръчват само удовлетворяващи ги продукти и услуги. Когато се създава нов сайт, най-добрият, ефективен и евтин подход е да се тества с потребители преди, по време и след редизайн. Така се мери доколко идеята за дизайн, функционалностите и съдържанието отговарят на нуждите на потребителите, доколко те са разбираеми, интуитивни и удовлетворяващи за тях. Съветът на Лукрат е, че бизнесът трябва да расте заедно с клиентите си, като ги покани да бъдат част от този процес. Това е най-сигурният начин, че те ще бъдат удовлетворени, лоялни и съпричастни на сайта и бранда в добри и лоши времена.

Най-важният и критичен фактор при изграждането на нов сайт и за бизнеса, и за клиентите е сигурността и надеждността, особено когато се предоставя лична информация и кредитни данни. С това ICN.Bg може да се похвали и гордее, като компания, която прави най-доброто за партньорите и клиентите, с които работи, а именно да осигури на всеки уеб сайт сигурност, надеждност, достъпност по всяко време и място и много положителна енергия, която всеки един член на екипа е готов да сподели онлайн и офлайн, в името на добрия сървис и съпорт за всеки един клиент.

При необходимост от създаване на изцяло нов сайт ще е нужно да отделите и достатъчно време за планиране на съдържанието и структурата, съобразявайки се с наличния бюджет. Поставянето на ясни и изпълними цели е ключова предпоставка за успех. Вижте повече за това как ефективно да планирате новия си уеб сайт.