Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият ви онлайн проект ще бъде много по-ясен, ако се движите по предварително изготвен план – как ефективно да създадете такъв, прочетете в статията ни.

Започнете като си зададете въпросите „Какво очакват посетителите на сайта – вашите потенциални клиенти?“ и „По какъв начин уебсайтът трябва да отговаря на бизнеса ви?“. Обсъдете тези важни въпроси с отговорниците на проекта и хората, на които вече сте определили роли и задачи за изпълнение. В съответствие ли е уебсайтът с маркетинговия ви план и каква е думата на маркетолозите ви – какво биха променили те в съответствие с тяхната дигитална стратегия?

Бюджетиране

След като сте обсъдили проекта с всички участници, е време да му зададете и бюджет. Средствата, които се предвиждат за повечето онлайн проекти, са за уеб дизайн, хостинг, защита и качествено програмиране. Съберете мнения, сравнете цените и се доверявайте на хора с опит и професионализъм. Ако е нужно направете списък с офертите, които са ви предложени с техните плюсове и минуси и изберете най-добрата. При избирането на хостинг план е важно предварително да помислите от какви хостинг ресурси ще има нужда онлайн проекта ви, но в случай че с напредване на времето тези ресурси не ви стигат, ще имате възможността да преминете към по-висок споделен хостинг план или друг вид хостинг. Не забравяйте да заделите част от средствата си за онлайн маркетинга, който ще ви е нужен, за да промотирате бизнеса си в интернет.

Планиране на съдържанието

Важно е да съставите и стратегия за съдържанието, което ще публикувате. Тази стратегия може да представлява месечен график от блог постове, видео, полезни white paper-и и инфографики. Важно е те да са полезни и информативни за потребителите, за да им носи стойност, а това не е лесна задача - за това и някои компании инвестират в наемане на freelancer-и и copywriter-и. Ако решите да направите точно това, то тези специалисти най-вероятно ще знаят основните правила на съдържанието. Но ако решите да се справите с тази задача сами, ето някои съвети:

  • определете своята основна аудитория, която ще съставлява сайта ви. Намирайки отговор на този въпрос рано, ще ви помогне да разберете каква информация да публикувате и какъв език на писане да използвате
  • не забравяйте, че чрез съдържанието си на първо място комуникирате с хора. Колкото и да е важно доброто SEO, не трябва текстът ви да изглежда лишен от логика просто, за да добавите възможно най-много и на често ключовите думи за търсене на вашия бизнес
  • изтъкнете предимствата на бизнеса си като покажете доказателства от клиенти, които вече са останали доволни от вас. Когато представите конкретни проблеми, които можете да решите, бъдещите ви клиенти могат да се идентифицират в тях и да ви се доверят. Обяснете продукта или услугата си като решение на конкретни проблеми и го покажете чрез секция „Клиентите за нас
  • използвайте call-to-action призиви и ангажирайте аудиторията си да предприемат действия към един по-персонален подход – директни имейли, телефонно обаждане или просто регистрация за newsletter
  • визуалното представяне също не е за подценяване – малка част от потребителите ви ще са готови да прочетат цял текст, който не е отделен чрез параграфи и не е оформен по един приятен за окото начин. Естетически издържаните картинки и илюстрации също са много важни за правилното представяне на информация.
  • мнението на вашите колеги за съдържанието, което сте приготвили, ще ви даде друга гледна точка, която ще ви е от полза преди да го качите на сайта. Питайте ги за искрено мнение дали съдържанието ви е достатъчно добро, за вашите клиенти.

Mock-up

Решението за структурата на уебсайта - с менютата, които ще има и цялостната навигация - е изключително важно. Структурирането и направата на един mock-up ще ви даде по-ясна представа за визуалната репрезентация и за това какви ще са страниците на уебсайта ви. Лесната навигация и правилните менюта допринасят за позитивния user experience, когато нов посетител намира бързо и без излишни затруднения информацията, която търси. Страниците, които ще съставляват уеб сайта, трябва да имат цел и да отговарят на бизнес нуждите ви, а добавянето на излишни такива по-скоро биха навредили. Mock-up представлява схематично изложение на дизайна на уебсайта. Целта му е да даде цялостна визия и идея на всички участници в проекта, без да навлиза в детайли. Решението какви ще са страниците и менютата обикновено се взима от ръководителите на проекта, а схематичното представяне се изготвя от графичния дизайнер, на програма като Photoshop, Sketch или Illustrator.

От изключителна важност е сайта ви да е responsive към популярните браузъри като Chrome, Firefox, Safari и Internet Explorer, както и към мобилни устройства. Responsive design-а на уебсайта ви ще позволява адаптирането към размерите на екрана, на който бива зареждан самият сайт. Важно е също така страницата ви да се зарежда бързо, така че поддържайте сайта си и използвайте инструменти като ActiveCache, които драстично улесняват работата ви.

Имайте в предвид, че колкото и да е внимателно планирането, след стартиране на проекта е неизбежно да се зародят нови идеи, така че бъдете гъвкави и не се страхувайте да променяте. Пожелаваме ви успех!

Етикети: #online-security #content-marketing #planning #online-business #web-design #responsive-design #mock-up #business-project #digital-marketing #уеб-дизайн #хостинг #hosting