Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Каква е разликата между уеб мейл и имейл клиент?

Каква е разликата между уеб мейл и имейл клиент?

Каква е разликата между уеб мейл и имейл клиент?

(Обновена: ) | Полезно

В днешно време благодарение на Интернет можем да изпратим имейл от една точка на света до друга само с един клик и то за секунди.

Писането и четенето на имейли е неразделна част от нашето ежедневие и съществуват много устройства, които можем да използваме за тази цел – настолни компютри, лаптопи, таблети, мобилни телефони.

Освен това има много различни платформи, които ни позволяват да създаваме профили и да обменяме електронни писма. Независимо дали използвате Gmail, Abv.bg или друг доставчик на имейл услуга, преди да направите своя акаунт трябва да знаете какво представляват уеб мейлите и имейл клиентите и каква е разликата между тях.

Да започваме!

КАКВО Е МЕЙЛ СЪРВЪР (MAIL SERVER)?

Да започнем с това как едно имейл съобщение успява да стигне от подателя до получателя. Отговорът на този въпрос ни отвежда до нещо, наречено „мейл сървър“.

Можете да мислите за мейл сървъра като за пощенски офис, където писмата се съхраняват и сортират, преди да бъдат изпратени до крайната им дестинация. Всеки изпратен имейл преминава през поредица от мейл сървъри по пътя към получателя си.

Може да ви се струва, че достигането на имейл съобщение от подателя към получателя се случва мигновено. В действителност, за да се изпълни този процес успешно, той трябва да премине през редица трансфери между различни мейл сървъри.

Без тези трансфери, бихме могли да изпращаме съобщения единствено към хората, чиито домейн на имейла съвпада с нашия – от mydomain.com до mydomain.com.

Видове Мейл Сървъри

Имейл сървърите могат да бъдат разделени в две основни категории: сървъри за изходяща поща и сървъри за входяща поща.

Изходящите пощенски сървъри са известни като SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) сървъри. SMTP може да изпраща само текст, затова използва протокола MIME (Multi-Purpose Internet Mail Extensions) за изпращане на цифрови данни (изображения, аудио, видео ...) през TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) мрежи.

Входящите пощенски сървъри са два основни типа - POP3 и IMAP4.

Протоколът POP3 (Post Office Protocol) е създаден, когато интернет услугите са били зависими от недостатъчните за времето си ресурси като дисково пространство и невъзможността за създаване на постоянна интернет връзка поради високи разходи и липса на инфраструктура.

Поради това основната функция на POP3 клиент била (и все още си остава) да установи връзка с мейл сървър, да изтегли пощата на локалния компютър, да изтрие съобщенията от сървъра и да затвори връзката.

POP3 ограниченията и необходимостта от разширяване на функционалността са основните причини за създаването на модерен, богат на функции и лесен за използване нов протокол - IMAP (Internet Message Access Protocol).

Всички модерни пощенски сървъри без изключение поддържат IMAP протокола и до голяма степен това е протоколът по подразбиране при създаване на имейл акаунт.

Благодарение на IMAP протокола и неговите предимства днес mail клиентите, които използваме предлагат удобни функции като:

  • Достъп до пощенски акаунт от различни устройства.
  • Автоматично синхронизиране на направени промени на всички активни устройства.
  • Достъп на различни клиенти до една поща едновременно.
  • Търсене на определени съобщения директно в сървъра, вместо сваляне на цялата поща и търсене на локално ниво.
  • Селективно изтегляне на отделни части от съдържанието (само заглавие).
  • Работа с пощата в офлайн режим и отразяване на промените направени през това време, веднага щом потребителя мине онлайн.

КАКВО Е УЕБ МЕЙЛ (WEB MAIL)?

Уеб мейлът е услуга, предлагана от фирми и доставчици на Интернет, която ви дава достъп до електронната ви поща през браузър, вместо през имейл клиент (ще говорим за него след малко) като Microsoft Outlook или Thunderbird.

Тъй като услугата е достъпна независимо от това къде се намирате или от устройството, което използвате, тя е чудесно решение за потребители, които пътуват често и използват различни компютърни устройства.

В зависимост от услугата, която използвате, ще имате достъп до всички нейни функционалности - имейли, контакти, съхранение на файлове, телефония, задачи и други.

Повечето от тези възможности няма да са активни при използването на имейл клиент, към който е свързана вашата поща. Примери за услуги, които позволяват използването на множество функционалности директно през уебмейл са Gmail, Outlook, Yahoo! Mail както и добре познатите cPanel приложения Roundcube и Horde.

КАКВО Е ИМЕЙЛ КЛИЕНТ (EMAIL CLIENT)?

Имейл клиентът е компютърна програма, която ви позволява да четете, организирате и пишете имейл съобщения.

Прочети още: Имейл етикет: Как да подобрим своята бизнес имейл комуникация?

Това може да е приложение на телефона ви или десктоп приложение като Microsoft Outlook.

Работата на имейл клиентът е да проверява имейл сървъра за нови съобщения и да ги съхранява, за да можете след това да ги прочетете и да осигури интерфейс за писане и изпращане на съобщения.

В зависимост от уеб мейла/имейл клиента, който използвате, ще имате достъп до различни възможности на услугата - папки, с които да сортирате писмата си, търсачки, чрез които да намирате определени съобщения (по тема на писмото, подател, дата и т.н.), както и възможност да прикачвате файлове (например изображения, документи и др.).

КАК ДА НАСТРОИТЕ И УПРАВЛЯВАТЕ СВОЯ ИМЕЙЛ КЛИЕНТ?

Едно от основните неща, които трябва да знаете, когато управлявате имейл клиента си, е как да настроите акаунтите, които искате да отваряте през него.

Първоначално настройването може да изглежда сложно, но когато научите основните ключови стъпки, можете да настройвате почти всеки mail клиент.

Най-лесният начин да започнете е като погледнете в настройките на програмата. Там можете да добавяте различни имейл акаунти, като за всеки един от тях ще са необходими име, парола, сървър и информация за протокола, който се използва.

Повече за това как да настроите имейл клиент към мейл сървърите на ICN.Bg можете да получите като посетите статията, в която нашият Friendly Geeks екип е описал как да настроите своя имейл клиент!

Добър вариант за вашия бизнес е да изнесете бизнес имейла си изцяло към доставчик на имейл услуги, като използвате домейн името на вашия сайт. Освен това допринася за разпознаваемостта и популяризирането на бранда ви.

Още по темата: Защо да използваме професионален мейл за своя бизнес?

Друго голямо предимство на този вид имейл услуги е по-голямата сигурност, която носят за фирмената ви комуникация, както и фактът, че редуцират спам съобщенията, които получавате.

Виж повече: Обикновена имейл услуга vs. cMailPro: По какво се различават?

Като пример за този тип услуги можем да дадем корпоративното имейл решение cMailPro от ICN.Bg. Тя обединява множество полезни функции, които да улеснят максимално вашата фирмена комуникация - бизнес имейл, управление на контакти, корпоративен чат, календар и др. Получавате достъп до всички функции на услугата, независимо дали използвате уеб мейл, приложение или просто имейл клиент.

Абонирай се и вземи веднага 15% отстъпка

Получаваш винаги специални оферти, само за абонати и най-полезната и актуална информация за твоя онлайн бизнес.

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе