Скритите съкровища на Google Adwords – за кои функционалности и инструменти не сте предполагали, че съществуват

Скритите съкровища на Google Adwords – за кои функционалности и инструменти не сте предполагали, че съществуват

Не веднъж сме коментирали предимствата и недостатъците на Google AdWords и възможностите, които предоставя платформата на Google за създаване на успешни рекламни кампании. Днес обаче бихме искали да хвърля поглед към “скритите съкровища” на AdWords. Несъмнено, за да сте максимално успешни в своята работа в сферата на онлайн маркетинга, ще дойде момент, в който ще се сблъскате и ще се наложи да приложите поне част от описаните по-долу функционалности на Google AdWords. Ето няколко съвета от Ивелина Манова GoogleCertifiedTrainer в AdAcademy

automated-rules 1. Automated Rules

Функция, която можете да настроите да извършва автоматично промени в състоянията на рекламите ви, бюджетите и офертите, с цел да ви спести време и да ви помогне да управлявате профила си в AdWords по-ефективно. Можете да настроите правило за автоматично изпълнение при следните примери:

  • промяна на бюджета Ви в определени дни от седмицата;
  • включване или изключване на определени реклами за специална промоция, неодобрени реклами или друго;
  • поставяне на пауза на ключови думи с ниска ефективност.

2. Scripts

Скриптовете на AdWords Ви позволяват да автоматизирате действия във вашия AdWords акаунт с добавяне на скрипт, изпълняващ се при определени и зададени от вас условия. Можете да използвате скриптове например, за да:

  • създавате, редактирате или изтривате елементи в акаунта си;
  • да генерирате отчети на дневна, седмична или месечна база;
  • да откривате продукти с изчерпано количество.

Имате предвид, че при използването на скриптове ще трябва да изпълните всеки скрипт ръчно, а промените в тях не могат да се отменят.
Съществуват готови скриптове, които можете директно да приложите като промените единствено две-три променливи, а необходимата информация след това може да откриете в ексел файл в Google Drive.

scripts-adwords

3. Bulk edits (групови редакции)

Груповото редактиране означава едновременно редактиране на повече от едно нещо във вашия AdWords акаунт. Чрез груповите редакции можете да спестите време, като едновременно актуализирате няколко елемента в една или няколко кампании.

adwords-editor 4. AdWords Editor

Един чудесен инструмент, с който можете да работите офлайн и само да качвате промените, които сте приложили към един или няколко акаунта. Интерфейсът на Editor е по лично мнение малко ограничаващ SEM специалистите, но всеки би се съгласил, че по-лесно се качват 200 реклами и 500 думи през него, отколкото онлайн. Необходимо е да инсталирате софтуера и да свалите най-новата информация от вашия акаунт. След това можете да оптимизирате от всяко място без интернет.

5. Labels (етикети)

Етикетите са чудесен начин да организирате вашия AdWords акаунт, така че да можете бързо и лесно да филтрирате и създавате отчети за данните, които са от най - голямо значение за вас и вашия бизнес. Можете да прилагате етикети към:

  • ключови думи
  • кампании
  • рекламни групи
  • рекламни карета

Това ви позволява да проследите каква е ефективността на създаваните от вас персонализирани категории – както едни спрямо други, така и спрямо обектите без етикет в профила ви.

labels-adwords

Използването на функционалностите за оптимизация и автоматизация би могло да спести излишното време за кликане по интерфейса, а да отделите повече внимание на стратегията и оптимизацията на акаунта. Необходимостта от тях се показва най-често при по-големи акаунти или при такива, които изискват ежедневни промени с големи мащаби.

Статията е любезно предоставена от Ивелина Манова http://www.adacademy.net/

Етикети: #scripts #adwords #kak-da-upravlyavam-adwords #adwords-akaunt #bulk-edits #google-adwords #adwords-editor #automated-rules #adacademy #labels #google-adwords-vaucher