4 съвета за това как да създавате SEO URL адреси

4 съвета за това как да създавате SEO URL адреси

В следващата статия от поредицата за SEO оптимизацията Димитър Георгиев - Бико от IdeaMAX ще ви покаже как да създадете подходящи линкове за вашите страници. Използвайки добре оптимизирани URL адреси, освен че това ще направи браузването на потребителя на вашия сайт по-приятно и ще улесни споделянето на една връзка, ще помогне и за това страниците да се индексират по-добре в търсачките.

Днес в блога на ICN. Bg ще ви разкажем малко повече за URL адресите и как да ги формирате на SEF (Search Engine Friendly) принцип, за да помагат те за вашето по-добро класиране.

Събрали сме 4 лесни за следване препоръки, за които не е нужно да сте технически гуру.

seo-url-1

Използвайте латиница

Една от добрите практики на етап проектиране на вашия нов сайт е да стандартизирате модела, по който ще създавате своите URL адреси. Едва ли на някого би било приятно, включително и на вас, ако всеки URL в сайта или онлайн магазина ви следва различен модел – един на кирилица, друг на латиница, трети с големи букви и т.н.

Използването на шльокавица или английски език е приемливо в някои случаи, но понякога не са най-доброто решение и ще ви се наложи да адаптирате подхода си според конкретния сектор и неговата аудитория.

При използването на стандартизираните правила за транслитерация от кирилица на латиница, значително ще съкратите и дължината на URL адресите а така те ще бъдат по-подходящи за използване в социалните мрежи, при споделяне на конкретен продукт/услуга или страница от вашия уеб сайт.

Как НЕ се прави:

  • Създавате една част от URL-ите на кирилица, друга на латиница, трета на шльокавица;
  • Част от URL адресите ви са на кирилица, но с големи букви, друга част с малки;

SEO Триковете на IdeaMAX:

  • Можете да използвате шльокавица, ако имате ясна индикация, че потребителите на търсачките като Google използват именно нея, за да търсят вашите продукти/услуги;
  • Не използвайте големи букви за URL адреси, а само малки, защото това бива възприемано като две различни страници;

Още по темата: IdeaMAX: 6 масови SEO грешки в българските уеб сайтове и магазини

seo-url-2

Не удължавайте излишно URL адресите

Никой не обича сложни адреси, нито физически, нито виртуални. Логично, търсачките също обичат по-кратки, но конкретни адреси, които потребителите могат да запомнят и използват по-лесно в процеса на боравене със сайта. Колкото по-лесно потребителите работят с URL адресите ви при нужда, толкова по-добре ще бъдат възприемани от роботите, защото през 2018-та година те се учат най-добре от хората и тяхното поведение.

Как НЕ се прави:

  • Влагате много нива в адреса и той става толкова дълъг, че не можете да видите домейна, част от който е той;
  • Добавяте излишни компоненти в него като параметри;

SEO Триковете на IdeaMAX:

  • Не удължавайте излишно URL адресите, а ги дръжте в рамките на 100-110 символа;
  • Не правете URL адреси отвъд 3-4 ниво в архитектурата на уеб сайта, защото това влошава добрата вътрешна свързаност;

seo-url-3

Избягвайте нелогични URL адреси

Макар за много програмисти това да е по-лесен за реализация вариант, то той не е оптимален по отношение оптимизацията за търсачки на вашия сайт. Всеки компонент в информационната архитектура на един сайт трябва да има ясна цел, което автоматично изключва нива от архитектурата и URL адреси, които не се опитваме да класираме за нищо.

Макар в 1% от случаите това да има някаква логика, която може да се управлява, то в останалите това генерира сериозни препятствия пред по-доброто позициониране на сайта ви в Google. Не поемайте излишен риск, защото от нашите наблюдения общия брой SEO агенции, които могат да управляват ефективно това на българският пазар е едва 3.

Как НЕ се прави:

  • Използвате URL адреси, изградени само от числа;
  • Използвате адреси с параметри в тях, вместо да създадете Search Engine Friendly URL адрес;

SEO Триковете на IdeaMAX:

  • Всяко следващо ниво в URL адресите трябва да отговаря на още един въпрос на потребителя (Например: sait.com/divani/kozheni/)

seo-url-4

Забравете разширенията

Преди години бе популярно схващането, че добавянето на разширение от конкретен тип подобрява позиционирането, a най-честото сред тях бе .html. Едва ли днес има някой адекватен SEO оптимизатор, който разсъждава на този принцип, освен ако не таргетира думата „HTML“.

Много сайтове, изградени преди 5-6 години все още използват подобна „техника“, тъй като не са били променяни през този период. От друга страна понякога подобни разширения биват запазвани заради входящи връзки, което в някаква степен оправдава съществуването им, макар че рано или късно те ще трябва да се адаптират, а колкото по-рано се случи това, толкова по-добре.

Запомнете, че адреса на дадена страница от вашия сайт има за цел да подобри възприятието за него от страна на Google и търсачките като цяло. Ако даден компонент от него не го прави, то вероятността той да се окаже напълно излишен е напълно реална.

Как НЕ се прави:

  • Удължавате URL с ненужното .html или друго файлово разширение;
  • Удължавате URL с ненужни параметри;

SEO Триковете на IdeaMAX:

  • Завършвайте URL адресите си с наклонена черта (/), ако конкретното ниво не е последно в архитектурата;
  • URL адреса трябва да съдържа само информация, която би идентифицирала типа на ресурса в очите на потребителите;

"/" Обърнете специално внимание на затварящата наклонена черта, тъй като тя често е източник на вътрешни дублажи и макар Google чрез RankBrain алгоритъма да е стотици пъти по-умен, отколкото преди 2-3 години, то добра практика е да не чакате неговата субективна на този етап от развитието му преценка, а да се презастраховате.

По-горе разказахме за някои добри практики, които IdeaMAX използва в работата си, но отново искаме да подчертаем, че понякога нещата зависят силно от спецификата на проекта и неговото състояние. Макар в 99% от случаите по-горните ни съвети да са повече от успешни, то в крайна сметка, ако не адаптирате SEO стратегията си, рискувате да попаднете в онзи 1%, който е изключение от правилото.

Очаквайте още съвети за това как ефективно да оптимизирате сайта си за търсачки в следващите ни статии!

Вижте още интересни статии за SEO в нашия блог:

10 SEO грешки, които допускате

Как да оптимизираме изображенията си за търсачките през 2018?

SEO 2018: Най-добрите практики за оптимизация на вашия сайт

SEO съвети: Как да подобрите оптимизацията на сайта си за търсачки?

Домейнът като SEO фактор

Етикети: #seo #seo-optimization #IdeaMAX #seo-mistakes #seo-грешки #уеб-сайт #оптимизация-на-сайтове #оптимизация-за-търсачки #url #seo-url #url-optimization