SEO 2018: Най-добрите практики за оптимизация на вашия сайт

SEO 2018: Най-добрите практики за оптимизация на вашия сайт

И през тази година SEO ще е един от най-важните маркетингови инструменти за всеки бизнес, без значение от вида и размера, и това не изглежда да се промени скоро. Но ранкинг факторите, които определят къде ще се класира вашият уеб сайт в търсачките, се променят всяка година. Затова е добре да сте запознати с тези промени, за да може да адаптирате SEO стратегията си, така че да извлечете максимум ползи за бизнеса ви. В тази статия сме включили практиките, които ще са актуални през тази година, но също така и онези, без които никоя SEO стратегия не би била успешна.

Има основни неща във всяка SEO стратегия, които са работили през 2017 и ще продължават да работят и през тази година, а най-вероятно и занапред, тези техники ще носят успех на много бизнеси.

  • Ново и Качествено съдържание

Скоро от Google потвърдиха, че редовното публикуване на качествено и релевантно съдържание е един от най-важните ранкинг фактори в техния алгоритъм.

Разбира се, това не е нищо ново. Редовното публикуване показва на търсачките, че сайтът ви е актуален. Също така писането на статии богати на ключови думи и обсъждащи теми релевантни за индустрията ви е голям плюс. Но без значение колко често публикувате и на каква тема, то би било безсмислено ако съдържанието ви не е качествено.

Качественото съдържание генерира споделяния и линкове, които водят към него, а това стои в основата за по-горното ви класиране в търсачките. SEO не е единствената причина да създавате качествено съдържание, но със сигурност е добра причина да продължавате. Използването на content marketing (маркетинг на съдържанието) e добра практика, не само за вашата SEO стратегия, но и за бизнеса ви като цяло.

  • Линкове водещи към сайта ви (Link Building)

Присъствието на линкове, които водят към сайта ви, си остава една от най-добрите практики за постигане на висок рейтинг и през тази година. Едно нещо, което трябва да запомните, когато имплементирате link building стратегията е, че качеството на линковете, които водят към сайта ви, е по-важно от броя. Имайки това предвид, вашият link building план трябва да се фокусира над сайтове, които имат авторитет в очите на Google.

Има различни SEO инструменти, които ще ви помогнат за намирането на авторитетни сайтове, които са релевантни за вашия бизнес. Също така може да вземете и нещата в свои ръце като предложите да напишете постове в други сайтове, да изградите връзки със собственици на сайтове във вашата индустрия, или да организирате събитие, което си струва да бъде отразено.

  • Добро клиентско преживяване на всички устройства

Може да публикувате често, да имате най-доброто съдържание, авторитетни сайтове да водят към вашия уеб сайт, но ако посетителите ви не се задържат, алогиритъмът ще го засече. Основна цел на търсачките е да препращат хората към качествени страници, които отговарят на търсенията им. Фактори като колко време прекарва даден потребител на сайта ви и дали посещава повече от една страница, дават нужната информация на търсачките дали посетителите са останали доволни от преживяването.

Голяма заслуга за реда, по който се показват уебсайтовете, има RankBrain. Това е “machine learning system”, която измерва взаимодействието на потребителите с резултатите в търсачката. Двата най-важни фактора за RankBrain са колко време прекарва даден посетител на сайта (Dwell Time) и процента хора, които кликват на вашия резултат (Click Through Rate). Затова въпреки качественото и релевантно съдържание, което предлагате, често лошото клиентско преживяване (User experience) може да накара хората да напуснат сайта ви след няколко секунди.

Когато взимaте мерки да подобрите клиентското преживяване на сайта ви, не трябва да забравяте и за потребителите, които взаимодействат с него през мобилни устройства, чийто процент нараства с всяка изминалата година. Поради тази причина изграждането на сайт с responsive дизайн трябва да е в топ приоритети ви.

Какво ново през 2018?

1.Гласово търсене

В статията ни от миналата година, за най-добрите SEO стратегии, ви загатнахме за ролятa, която ще играе т.нар. Voice Search през следващите години. Истината е, че начините, по които потребителите търсят нещо в Интернет, бързо се променят. Ако досега сте мислели, че намирането на информация през телефон или таблет е нещо впечатляващо и бързо, то ще е добре да се адаптирате към предстоящите промени, защо гласовото търсене навлиза със светкавични темпове.

Планирайки SEO стратегията си за предстоящата година ще добре да помислите над това как потребителите използват гласовото търсене. Това може да означава да промените подхода си, като наблегнете не толкова на дадени ключови думи (въпреки че те си остават изключително важни), а на цели фрази. Замислете се какви въпроси задават потребителите на своите асистенти (Alexa, Google Home, Siri) и създайте съдържанието си около тях.

2.Rich Snippets и други богати резултати

Вероятно сте забелязали, че когато търсите нещо в Google, освен десетте линка, които излизат като най-добри резултати, също така присъстват и т.нар. Rich Results (богати резултати), които включват реклами, изображения, карта с локации, текстови полета и др. В някои случаи, за да стигнете до органичните резултати, трябва да скролнете доста надолу. Това, разбира се, не е във ваша полза, защото често тези резултати разсейват потребителите от това, което в действителност са търсели и е възможно да не достигнат до вашия уеб сайт. Но не се притеснявайте, може да оптимизирате сайт си да се показва като Rich Result, ето как:

  • Старайте се да отговаряте на въпроси - По този начин отговорите ще излязат в текстово поле (rich result). От една страна, ако отговорът, който потребителят търси се съдържа в полето, то те няма да кликнат и да се прехвърлят на сайта ви. От друга, ако решат да преминат към някой сайт, вероятността да е вашия е доста голяма.

  • Използвайте микроданни (schema markup) - Микроданните позволяват на Google по-точно да определи съдържанието на сайта ви и по този начин да подобри ранкинга ви. Те се намират точно под линка на сайта ви и там може да включите важна информация, която да е достъпна до потребителя, без да му се налага да отваря сайта ви.

  • Ако сте местен бизнес, постарайте се да се показвате на картата - За всеки местен бизнес трябва да е приоритет да бъде един от трите резултата, които се показват на картата най-отгоре в търсачката. Това означава да оптимизирате сайта си, така че да съдържа информация за държава, населено място и адрес.

3.Латентно семантично индексиране (Latent Semantic Indexing - LSI)

Може и да ви звучи страшно, но методът, по който работи Латентно семантичният индекс е много прост. LSI търси връзката между различните думи, които са използвани на страницата ви. По този начин той добива представа за темата на съдържанието ви, а не за отделните ключови думи. Това е от огромно значение, защото ако се фокусира над дадена ключва дума, то е възможно да се покажат нерелевантни резултати на вашето търсене, тъй като има думи, които имат различен смисъсл в зависимост от контекста, в който са поставени.

LSI ви позволява да се фокусирате над това да създадете уникално съдържание за вашите потребители, без да се притеснявате за дадена ключова дума. Но ако все пак искате да оптимизирате вашето съдържание за латентно семантичния индекс, можете да проучите кои са ключовите думи, които са най-релевантни за темата ви, чрез двата инструмента Google’s Keyword Planner и LSI Keyword Generator. Ако успеете да включите предложените ключови думи в съдържанието си, това ще помогне на Google да разбере още по-добре за какво е дадения пост и при какви търсения да го показва.

4.Сайт оптимизиран за мобилни устройства (Mobile-first index)

От Google отдавна заявиха, че в бъдеще сайтовете, които имат мобилна версия ще се показват с приоритет. През 2018 тази практика е по-валидна от всякога, тъй като поддържането на сайт с responsive дизайн ще едно от първите неща, които алгоритъмът ще взима под внимание, когато определя реда на показване.

Ако поддържате сайт от дълго време, вероятно това не е нещо ново за вас и вече сте се погрижили сайтът ви да е достъпен и през мобилни устройства. В противен случай това трябва да заема приоритетно място в SEO стратегията ви. Имайте предвид, че мобилната версия на сайта ви трябва да съдържа абсолютно същото съдържание, което се показа и при десктоп версията. По този начин може да сте сигурни, че доброто преживяване на потребителите ви няма да се загуби, когато преглеждат сайта ви през мобилно устройство, и ще сте спокойни за класирането ви в търсачките.

Създаването на качествено съдържание и предлагането на отлично клиентско преживяване ще останат практики, които Google ще приоритизира и занапред. Ваша работа е обаче да се информирате за новите тенденции, за да може бизнесът ви да изпъква в търсачките. Ние от ICN.Bg ще ви помогнем в това начинание, като може да очаквате още по темата SEO оптимизация. В следващите статии ще засегнем темите за това как да оптимизирате изображенията на сайта си и ще ви дадем още по-детайлна информация за някои от практиките, които споменахме сега.

Етикети: #seo #seo-optimization #website #hosting #voice-search #keywords #rich-snippets #link-building #mobile-friendly #оптимизация #ranking #serp