SEO съвети: Как да подобрите оптимизацията на сайта си за търсачки?

SEO съвети: Как да подобрите оптимизацията на сайта си за търсачки?

Може би понякога ви се струва, че има безброй техники за SEO оптимизации. Всички тези ключови думи, алгоритми, оптимизации за различни части от вашият сайт наистина правят SEO пейзажа доста претрупан, но това не трябва да ви разубеждават да искате най-доброто за своя бизнес в онлайн пространството. Все пак не забравяйте, че голяма част от клиентите ви идват именно от доброто оптимизиране на вашия сайт и това как той се представя в търсачките.

В предишните няколко статии ви показахме кои ще са актуалните тенденции през настоящата година и как лесно може да ги имплементирате в стратегията си. Сега искаме да ви дадем няколко съвета, които да изпълнявате редовно, за да сте сигурни, че уеб сайтът ви е оптимизиран.

Надграждайте и актуализирайте своето съдържание

В статията за SEO тенденциите през 2018 ви споделихме, че добавянето на ново и свежо съдържанието е един от постоянните и най-основни фактори за това да имате добър ранкинг в търсачките.

Но с това непрекъснато публикуване на ново и ново съдържание, често забравяме за предишните ни публикации, смятайки ги за нерелевантни и вече нямащи влияние върху нашия ранкинг. Редовно преглеждайте стари статии, които сте публикували, тъй като е силно вероятно да има промени в дадена сфера и да се наложи да актуализирате съдържанието им.

По този начин ще покажете на читателите си, че следите новостите в дадената сфера и че искате съдържанието ви да е възможно най-качественото и в крак с промените. А както споменахме в началото новото и качествено съдържание е основен фактор за по-доброто ви показване в търсачките.

Добра практика е да добавите поле „Последно актуализирана:“ под статията ви, за да може читателите ви да видят, че въпреки началната дата на публикуване, статията е била актуализирана преди няколко дена, например.

Рекламирайте съдържанието си в социалните мрежи

Истината е, че социалните мрежи нямат голямо влияние върху вашия ранкинг в търсачките. Но това не значи, че не трябва да имате присъствие в тях.

Смисълът на социалните мрежи е да изпраща трафик към сайта ви. Също така ако добавите и брояч на споделяния под статиите, които публикувате, и имате голям брой такива, това автоматично ви дава повече авторитет в очите на вашите потребители. Разбира се, че хората ще имат повече доверие на публикация с 149 споделяни, отколкото на друга с 19. По този начин вашите потребители ще споделят съдържанието ви с техни близки и приятели и така ще достигнете до повече хора. А какво означава това? По-големият трафик, както и задържането на посетители на сайта ви, показва на алгоритъма, че хората ви вярват и по този начин вие се изкачвате в ранкинга.

Затова не пренебрегвайте социалните мрежи, а се старайте да споделяте интересно съдържание, с което потребителите ви да искат да взаимодействат.

Подобрете URLs, заглавия и мета описания

Със сигурност дългите и претрупани от безсмислени думи линкове не водят до по-добър ранкинг в търсачките. Затова се постарайте да използвате къси, релевантни към темата, и съдържащи ключови думи линкове (но не прекалявайте и с тях).

Същото се отнася и за вашите заглавия и мета описания (това е текстовия параграф, който се показва под URL-a, в резултатите на търсачката, който съдържа в себе си информация за съдържанието на сайта ви). Що се отнася до заглавията и мета описанията ви, старайте се да са атрактивни както за вашите клиенти, така и за потенциални такива. По този начин ще подобрите своя т.нар. Click-Through-Rate. Това е процента потребители, който кликва на даден линк, съпоставен с всички хора, които са видели вашия пост, статия или реклама.

Естествено, по-висок CTR ще доведе и за по-горното ви показване в търсачките. Поради тази причина се старайте да създавате възможно най-оптимизираните и атрактивни заглавия и мета описания.

Проверявайте за неработещи линкове

Ако поддържате уеб сайт от дълго време е силно вероятно линковете, които сте поставили в дадена статия да водят към вече несъществуващи сайтове. Също така е възможно да сте променили URL структурата на дадени публикации, както ви посъветвахме, и те вече да не са актуални. Имайте предвид, че попадането на даден потребител на такъв линк е силно вероятно да влоши преживяването му на вашия сайт, както и да се отрази върху вашето представяне в търсачките. Начинът, по който работят т.нар. Google Crawlers, е такъв че те минават през различните линкове и събират данни за всеки един от тях. Когато ботовете попаднат на счупен линк, те незабавно напускат дадения сайт. Поради тази причина наличието на голям брой проблемни линкове ще се се отрази на индексирането и ранкинга на вашия сайт.

Лесното решение на този проблем, ако имате WordPress сайт, е да добавите Broken Link Checker плъгина, с който бързо ще можете да проверявате дали всичко е изрядно с линковете на вашата страница. Ако сайтът ви не е на WordPress, друга алтернатива е да добавите Chromе extension, който също се казва Broken Link Checker и по този начин да правите проверки.

Каквото и да изберете, не забравяйте редовно да проверявате за неработещи линкове на вашия уеб сайт.

Анализирайте конкуренцията

Винаги е добра идея да отделяте време и да проверявате какво публикуват вашите конкуренти. Въпреки че звучи като нещо много просто, тази практика ще ви донесе както насоки за това какво работи и какво не, така и идеи за какво съдържание вие да създадете.

Използването на различни инструменти, прави проучването на конкуренцията изключително лесно. Чрез тях ще може да видите кое съдържание е най-популярно и кои ключови думи генерират най-много трафик, както и кои са хората, които са споделили дадено съдържание. Това ще ви позволи да рекламирате вашето съдържанието точно на тези хора.

Както вече споменахме, анализирането на конкуренцията изисква малко усилия, а може да ви донесе невероятни резултати.

Добър хостинг план

Изборът на хостинг услуга, която да отговаря на нуждите на сайта ви, е от изключителна важност за представянето му, което от своя страна води до по-добро класиране в търсачките.

Със споделен хостинг от ICN.Bg вие получавате различни кеширащи инструменти като PageSpeed и Site Speed-Up, които ще направят зареждането на сайта ви светкавично. В предишните ни статии за SEO оптимизация наблегнахме на фактора скорост на зареждане и какво влияние има той. По-бързото зареждане на страницата ви ще подобри потребителското преживяване на клиентите ви и те ще прекарват повече време на сайта ви, което е добър знак за алгоритъма на Google.

Да не забравяме и инструмента WordPress Management, който разработихме за нашите клиенти, и който можете да откриете във вашия cPanel контролен панел. От там бързо и лесно може да управлявате вашият WordPress сайт като с няколко кликвания на мишката ще можете да оптимизирате, защитавате и актуализирате вашата инсталация.

SSL сертификат

От юли 2018г. Всички сайтове в Chrome, които нямат инсталиран SSL сертификат, ще бъдат изобразявани от Google като Not Secure. SSL сертификатите имат огромно влияние над ранкинга на вашия уеб сайт в търсачките. Освен това, инсталирането на такъв на сайта ви ще повиши значително доверието на вашите клиенти към вашия бизнес, което от своя страна ще доведе до повече продажби. Да не забравяме и протоколa HTTP/2, който ще направи отварянето на сайта ви светкавично бързо, а както вече споменахме в предишните ни статии по темата, скоростта на вашия сайт е както определящ фактор за ранкинга ви в търсачките, така и затова потребителите ви да се задържат повече време.

Всеки клиент на ICN.Bg, може да открие своя безплатен SSL Let’s Encrypt в своя cPanel контролен панел и да го активира с няколко клика на мишката. Също така можете да се възползвате и от останалите ни SSL сертификати, които предоставят различни нива на защита за вашия сайт.

SEO оптимизацията е съвкупност от различни компоненти, които трябва да се изпълняват редовно. За съжаление, не може да очакваме, че веднъж оптимизирали сайта си това ще е достатъчно да имаме добър ранкинг за дълъг период от време. Затова изпълнявайте редовно стъпките, които ви представихме в статия, за да сте сигурни, че сайтът ви ще се радва на добро класиране.

Етикети: #seo #seo-optimization #broken-links #оптимизация #хостинг #hosting #SSL #content #съдържание #search-engines #optimization #wordpress-management