Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Popup банер – нужен или ненужен инструмент за сайта ни?

Popup банер – нужен или ненужен инструмент за сайта ни?

Popup банер – нужен или ненужен инструмент за сайта ни?

Полезно

Тежката дума дали един инструмент е нужен или не на вашия сайт има Нейно Величество – Практиката! В Световен мащаб бизнесите категорично използват изскачащите банери, като задължителен маркетинг инструмент. Това е причината постоянно да се натъкваме на такива с изкушаващи предложения.

Ако досега сте били от едната страна на барикадата – като потребител, то най-вероятно изскачащите Popup банери са допринасяли за леко смущение, докато четете интересна статия. Но за хората, отвъд барикадата - рекламодателите и собствениците на сайтове, изскачащото поле е ключов инструмент за изграждане на лоялни клиенти и най-вече печелене на доверието на нови потребители.

Най-вероятно сте забелязали, че почти не съществува сайт, който да не ви предлага „примамливи“ оферти с изскачащо поле с код за отстъпка или поле, в което ви питат дали искате да се абонирате за месечен бюлетин. Причината за това е, че попъпите са ценен инструмент и бизнесът не може да си позволи да не ги използва, като част от набора от маркетинг инструменти, с които борави.

Popup банерите се делят по няколко критерия

Кога се появяват на нашата страница? Банерът може да се повява, когато влезеш на една страница и се застоиш на нея повече от няколко секунди или когато потребителят прочете да кажем 30 % от нейното съдържание. Понякога изскачащите банери могат да се показват и непосредствено преди потребителят да натисне “X”, за да излезе от сайта.

Как се появяват банерите? Тук разполагаме с по-голямо разнообразие. Те могат да се появяват на десктопа, като се приплъзват от единия му край към другия. Също така може да се появят в горната или в долната му част. Понякога изскачат на средата на екрана. Често можете да срещнете и банер, който „превзема“ целия ви десктоп.

"Анатомия" на успешния Popup:

Нека заедно разгледаме кои са ключовите елементи, които ще превърнат вашия Pоpup банер от досаден в полезен и привлекателен за вашите потребители елемент. Ето с какво е желателно да се съобразите:

Приканващо към действие заглавие – Заглавието ви трябва да грабне на момента вашите потребители. Ако успеете да ги впечатлите в първите няколко секунди, те ще продължат да четат надолу и са по-склонни към действие.

Привлекателен текст – целта му е да накарате потребителя да се почувства специален или да усети, че му предлагате неустоима оферта, която ще му е от голяма полза.

Показване веднъж в деня – Показвайте банер веднъж на всеки отделен потребител, за да избегнете шанса да му досадите с изскачащи полета и да го разсеете от действието, което иска да предприеме на вашия сайт. Вземете решение дали ще показвате вашия банер при вход на нов потребител на вашата страница или при изход от нея.

Прозрачна визия на Popup полето – Прозрачната (transperant) визия дава възможността на хората да се ориентират по-добре и им дава усещането за сигурност, че знаят какво правят и къде се намират (в конкретния сайт).

Бутон за изход – Винаги трябва да давате възможността на вашите потребители да избират дали да продължат с попълването на своите данни или просто да затворят изскачащото поле, защото не са заинтересовани.

Снимка или изображение – Банерите със снимка или изображение имат по-голям успех от полетата само с текстови послания. Причината за това е, че снимката приковава погледа на потребителите и те са по-склонни към действие.

Стимулиращ CTA бутон за абониране – CTA бутонът е силен инструмент, който можете да използвате за въздействие върху потребителите. Най-често използваните приканващи послания са: „Абонирай се“, „Тествай“, „Опитай“, „Започни“ и др.

Научи “Всичко за CTA бутона – функция, дизайн, позициониране“

Поле за попълване на e-mail адрес – Целта на вашия PopUp може да бъде доброволното събиране на имейл база от ангажирани потребители. Затова полето описание „Въведете имейла си“ е задължителен. Обърнете сериозно внимание на функциите и визията на полето, защото те играят своята ключова роля.

  • Можете да направите полето да кореспондира с действията на потребителите и да променя цвета си, когато се извършва действие в него. Също така е опция и когато се въвежда нерелевантна информация, полето да става червено. Така привличате вниманието на вашите онлайн клиенти и им помагате да се ориентират по-добре в действията, които трябва да предприемат.

colour signafication

  • Ако потребителите ви могат да се регистрират през мобилна версия, направете така, че при изписване на личните данни и показването на клавиатурата на телефона да не скрие важен за вас бутон или информация, защото това може да обърка потребителите и да ги откаже от важната за вас и за самите тях регистрация. Това са малки, но съществени детайли за всеки онлайн бизнес.

cta източник: uxdesign.cc

Общи условия и правила за поверителност – Поради строгите правила на GDPR сте длъжни да сложите поле с отметка, което потребителят трябва да въведе ръчно, след като се запознае с всички необходими правила т.н. Общи условия! Този елемент е повече от задължителен за вас и вашите клиенти или потребители.

Друг вариант е да посочите на потребителя, че въвеждането на мейла, означава, че доброволно се съгласява с Общите условия.

Научи повече какво е GDPR и защо всеки Европейски бизнес трябва да се запознае с него.

Чудесно! Вече знаете всички ключови елементи за един успешен изскачащ банер. Следващата важна и неотложна стъпка е да определите каква е целта, която гоните с него: целите по-високи продажби или го правите, за да увеличите своята база от имейли, които може да използвате в последващи кампании. Ако вече имате отговор на този въпрос, нека заедно да разгледаме какво е необходимо, за да развиете една ефективна Popup промоция.

Не забравяйте, че всеки бизнес е специфичен и е необходимо винаги да се осланяте на факти и статистически данни, за да си вадите радикални изводи дали една кампания е успешна или не.

Прослeдете какви са вашите резултати преди да активирате вашия банер и месец след като сте го активирали. Винаги можете да пуснете анкета или някакъв вид запитване към вашите потребители дали подобен вид инструмент ги смущава или по-скоро е допълнителен стимул за тях, защото предлагате атрактивни промоции.

Как да развием Popup промоция?

Изберете позиция за вашия банер

Първото нещо, което трябва да направите е да позиционирате вашия банер на страници, които кореспондират с продукта или отстъпката, която предлагате за конкретен продукт. Нека ви дадем пример:

Ако желаете вашият банер да е текст с генериран код от 15 % отстъпкa, то тогава сложете банера си на ключовите за бизнеса ви страници, като: продуктовите си страници, на страницата с цени на конкретната услуга или директно с линк към страницата с количка.

Изберете атрактивно послание

Използвайте кратко, точно, ясно и привлекателно послание. Направете обръщението си към клиента такова, че да не може да му устои и на секундата да се възползва от офертата, която стои пред него.

Определете кога ще се появява Popup банерът.

Трето нещо, което никак не е за пренебрегване, е да дадете въздух на вашите потребители. Дайте им време да разгледате сайта ви преди да им показвате каквото и да било рекламно послание. Оптималното време е между 20 и 30 секунди престой на клиент, преди да му изскочи Popup поле с неустоима оферта под формата на отстъпка, безплатна доставка, малък подарък или нещо друго, което смятате, че би било привлекателно за тях.

Според изледване на Nielsen Norman Group’s research findings първите 10 секунди от посещението на потребителя на всеки сайт са най-критични. Именно тогава трябва да направите всичко възможно да задържите вниманието му. Причината за това е, че всеки ден потребителите се сблъскват с редица сайтове и не желаят да губят времето си в излишно сърфиране и обикаляне по страници.

research

От диаграмата става ясно, че ако задържите вниманието на потребителя след десетата секунда с всяка следващата секунда се намалява шансът той да излезе от вашия сайт. Към 20-тата секунда престой на сайта потребителите вече са се ориентирали във вашия сайт, като винаги разбира се, има вероятността те да напуснат по всяко време. Както виждате на графиката към 30-тата секунда потребителите отново напускат сайта, но с много по-бавна скорост и кривата почти става хоризонтална.

Затова е удачно вашият Popup да се появява именно някъде между 20-тата и 30-тата секунда, когато посетителите на вашия сайт са по-склонни да прочетат информацията, която им предлагате пред погледа.

Проследете досегашните си статистики – колко време потребителя чете дадена страница, какъв е пътя му от първа страница (дали отива в друга ваша страница или излиза от нея). Тези статистики ще ви дадат по-ясна представа кога и къде трябва да поставите вашия Popup.

Погрижете се за изоставен продукт в количка

Ако клиентът е изоставил продукт в своята количка за сравнително по-дълго време, то това е перфектният момент да му изскочите с привлекателна оферта, която не просто ще задържи вниманието му на вашия сайт за по-дълго, а и ще го подтикне да направи покупка, непосредствено преди да излезе.

Таймер за отброяване на оферта

Ако офертата ви е временна, съветваме ви да помислите за добавяне на таймер за обратно отброяване. Това действие от ваша страна ще придаде усещането за неотложно вземане на решение за покупка в потребителите. Тази тактика е страхотен инструмент за сайтове с артикули, които са с ограничени бройки.

Предложение с добавена стойност

Ексклузивната оферта, която предлагате на вашите клиенти не винаги се измерва в процент отстъпка или стойност за отстъпка. Можете да предложите на вашите клиенти възможността да се абонират за специалното ви ръководство или електронна книга, която получават само абонатите на вашия сайт. Това е т.н. „Lead Magnet”, инструмент, който често се използва за трупане на база данни с имейли на ваши потенциални клиенти. Вие им предлагате артикул с добавена стойност само за тях, ако предоставят тeхния имейл и се абонират за вашия бюлетин.

Виж повече: „Как да си направим нюзлетър и защо е полезен за вашия бизнес?“

След като клиентите ви предоставят имейла си за връзка, вашите служители може да се свържат с тях, за да подпомогнат избора на потребителя. Това придава усещането за лично отношение към потребителя и тези клиенти често остават най-лоялни през годините.

Полезни Popup плъгини за WordPress:

Нужно е да се ориентирате какви възможности трябва да има вашия Popup. Ето защо ви предлагаме няколко варианта, за да изберете най-подходящия за вас:

1.Layered Popups

Този плъгин ви дава възможността да наслагвате няколко layer-и и да направите още по-атрактивен Popup за вашия сайт. Управлява се изключително лесно и също така може да се интегрира в над 56 e-mail платформи, като MailChimp, Campaign Monitor, Constant Contact И др. Цените на плановете започват от 21$.

layered popup

2.Ninja Popups

Това е един от най-популярните и използвани попъп плъгини за WordPress. Работи добре както на десктоп, така и на мобилна версия. Имате възможността да променяте както цветовете на вашия банер, така и на бутоните и също така да намалявате или увеличавате техния размер съвсем интуитивно и плавно. Версията е платена и ще ви коства около 26 $.

ninja popup

3.Popups by OptinMonster

OptinMonster е популярен софтуер, използван от над 700 000 сайта по света с различни цели. Благодарение на приложението, което работи с най-известната и използвана в света платформа за сайтове WordPress, можете да си направите креативен и красив Popup банер. Лесен и достъпен е дори за хората, които нямат опит в правенето на подобни инструменти за комуникация.

Всички инструменти от OptinMonster са Mobile Friendly. Можете да правите A/B тестове за ефективността на вашата Popup кампания с този плъгин. Също така имате и достъп до всички данни в Google Analytics, свързани с вашите кампании.

OptinMonstwe popup

4.Bloom

С този плъгин ще разполагате с всичко необходимо за направата на красив и атрактивен изскачащ банер. Разполагате със стотици темплейти, а също така и безброй много цветови гами, които да паснат на вашия вкус и дизайн. Специфичното при него е, че е самостоятелно (stand-alone) разширение, което използва ресурсите на вашия сървър и влия на времето на зареждане на вашата страница.

Представлява изключително лесен Dradg&drop Popup maker. Предлага доста настройки, през които трябва да преминете бавно и да намерите оптималните за самите вас. Цената му започва от около 89 $ На година.

bloom

5.Sumo

Sumo е безплатна Popup плъгин за WordPress. Предлагат, разбира се, и платена версия, която би могла да ви предложи много повече опции и функции за направа на вашия банер. Отново имате опцията за свързване с известни e-mail маркетинг платформи и разбира се A/B тестване.

sumo popup

6.Elementor pro

Elementor pro разполага с опции за специфично таргетиране. Например можете да активирате вашия Popup да се показва при достигане на определен брой посетители на вашата страница. Предлага интеграция с WooCommerce. Имате и специална опция да не показвате банерите на потребители, които вече са се логнали във вашия сайт. По този начин ще избегнете повторното появяване на банер на посетители, които вече са взели решение и са се абонирали за вашия бюлетин (нюзлетър).

Виж повече: "Как да направим нюзлетър и защо е полезен за вашия бизнес?"

elementor pro plugin

Внимание! Ако прекалите със съобщенията към вашите потребители, може да получите обратен на желания от вас ефект, а именно отлив на лоялни потребители!

Дали вашият Popup е успешен, зависи изцяло от стратегия, поради която вие сте взели решение да го ползвате. Ние ви съветваме да измервате следните резултати: използван ли е кодът ви за отстъпка от Popup-a, колко пъти е натиснат бутонът, колко допълнително абонати имате в базата си данни. Ако резултатите ви не са задоволителни, то помислете да промените посланието си, визията си, времето и мястото, в което показвате Popup-a на потребителите.

Не правете всички промени наведнъж, а ги правете на определен интервал от време и измервайте резултатите. Това е най-добрият начин да разберете какъв е ефектът на изскачащия банер върху вашите потребители.

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе