1. Начало
  2. Уеб сайт
  3. Маркетинг, реклама, SEO
  4. Google Ads
  5. Google Ads – по-ефективната реклама (I част)

Google Ads – по-ефективната реклама (I част)

За постигане на ефективна онлайн реклама, освен инструмента Ads, е необходимо преди това вашият сайт да е завършен, професионално изграден и надеждно поддържан чрез качествена хостинг услуга.

С повече от три милиарда уеб сайта в интернет … спирали ли сте, дори за момент, да се чудите как точно потребителите и потенциалните клиенти намират това, от което имат нужда и как ще намерят вашия сайт? Без така наречените „търсещи машини“ това буквално би било „мисията невъзможна“.

Търсачките представляват мощни програми, които сканират уеб страниците в интернет, търсейки съвпадения за ключовите думи, които са въведени при търсенето. Google е най-популярната търсачка в световен мащаб. През последните години забавното и интересно лого на компанията се превърна в една от най-лесно разпознаваемите марки в света.

Самото име „Google“ има интересни корени. То произлиза от думата „Googol“, която е измислена от 9-годишния племенник на американския математик Едуард Каснер през 1938 г., за да опише много голямо число, равняващо се на 10 на степен 100 или 1-ца, следвана от 100 нули.

Днес, терминът „google“ е толкова широко използван и разпознаван, че дори вече е добавен в новите издания на някой речници, като глагол синоним на думата „търся“.

Основна част от приходите на световния гигант Google идват от платените реклами. Интернет рекламата с всеки изминал ден се превръща във все по-ефективен маркетингов инструмент за популяризиране на фирми, лица и събития. Естествено, всеки бизнес желае възможно по-евтин и в същото време ефективен начин да привлече нови клиенти. Изключително предизвикателство е да достигнеш до потенциалните си клиенти точно в момента, когато те имат нужда от продукт или услуга, които и ти предлагаш. Тогава рекламата е най-ефективна и с най-висока възвръщаемост. С появата на платените реклами в Google, наречени Ads, вече е възможно да комуникирате с потенциалните си нови клиенти точно в момента, когато те искат да закупят вашия продукт или услуга. Например, ако някой направи търсене за дигитални фотоапарати в Google, той ще види платени рекламни съобщения единствено за дигитални фотоапарати, т.е. ще получи точните оферти в точния момент. Google Ads ви позволява да осъществите изключително точно таргетирани рекламни кампании.

Какво отличава Google Ads от останалите форми на реклама?

Заплащане за „клик“

В интернет рекламите се заплащат на „импресия“. Импресия означава, че вашата реклама се е показала на екрана на потребителя. Заплащането може да се осъществи за брой реализирани импресии (примерно 5.00 лв./1000 импр.) или за период от време (примерно 50.00 лв./седмица).

Системата Google Ads ви дава изключителната възможност да заплащате на „клик“, т.е. само за потребители видели и кликнали върху обявата и посетили вашия сайт. Докато при другите типове заплащане е възможно да заплатите дадена сума без изобщо вашата реклама да бъде забелязана, то със системата Google Ads това е практически невъзможно.

Опасността от реклама

В ежедневието си хората са постоянно заливани от реклами. От електронните и печатните медии, интернет, билбордовете по улиците, надписите и снимките по превозните средства на градският транспорт, светещи табели по сградите и т.н. Колкото и безразличен да е човек към рекламните послания в един момент всичко това започва да му дотяга и той всячески се мъчи да избегне рекламите.

На линковете в Google обаче все още не се гледа като реклама. Погледнато от друг ъгъл в съзнанието на потребителя това е „полезна реклама“. Потребителят няма нищо против да разгледа предложенията за продукта, който търси, напротив дори е доволен от възможността за избор и с удоволствие преминава от един рекламен линк към друг търсейки най-доброто предложение.

Целева аудитория (таргетиране)

Аудиторията, пред която се представят повечето On-Line реклами, е случайна. Разбира се може да се направи известен подбор чрез избора на конкретен сайт, но това важи предимно за по-малките и профилирани сайтове. При големите портални сайтове точната аудитория е доста по-трудна за определяне. От една страна това е добре когато целта е чрез масирана реклама да се запознае обществеността с даден продукт или да се популяризира дадена търговска марка, но от друга инвестициите нужни за такава реклама обикновено са по силите само на най-големите компании.

При рекламата в Google вие избирате пред каква аудитория да се покаже вашата реклама. Това се постига чрез задаване на набор от ключови думи. По този начин вие сте сигурни, че всяко представяне на вашето рекламно послание ще бъде пред аудитория, която проявява интерес към предлаганите от вас продукти или услуги и това условие само по себе си е предпоставка за неколкократно увеличаване на ефективността на вашата реклама.

Вижте още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес | Blog

Какво представлява Google Ads?

Отворете уеб браузър и заредете уеб сайта на Google. След това направете търсене, например с думата „софтуер“. В ляво се появяват резултатите от търсенето, които не са платени реклами. Първите резултати отгоре и резултатите в дясната страна на екрана са т.нар. „Платени препратки“ („Sponsored links“). Тези „Платени препратки“ са платени реклами чрез системата Ads. Те винаги са обявени като платени.

Като участници в търг, всички рекламодатели наддават за ключовата дума „софтуер“, с която вие по-рано направихте търсене. Те плащат обаче само и единствено ако някой потребител е достатъчно заинтересован, за да кликне върху рекламното съобщение. Ако никой не кликне върху рекламата, то рекламодателя няма да плати нищо. Колкото повече наддаде даден рекламодател за съответната ключова дума, толкова по-напред сред „Платените препратки“ ще бъде поставено рекламното му съобщение, като по този начин увеличава шансовете си да бъде забелязан от потенциалните му клиенти.

Обновена: 10.02.2022

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още