Няколко думи за генериране на уеб трафик от платена реклама в интернет.

Това са рекламните текстове отгоре и отдясно на страницата с резултатите на Google. Подреждането в тях става чрез наддаване между рекламодателите и който плати най-високата цена за клик, неговата реклама се публикува на първа позиция.

Кликайки върху вашата реклама, потребителят е пренасочен към уеб страница с вашата оферта, наречена landing page (буквално страница за приземяване, кацане). Понякога тези страници се наричат и sales letters, когато техниките на писане са насочени към директна продажба. Тогава методите на оптимизация отстъпват пред друг начин на писане на съдръжанието, по близък до психологията на подажбите.

Рискът е да изберете неподходящите ключови думи, да заплатите висока цена за клик и привлечените от рекламата посетители да не направят необходимия брой покупки, за да си покриете разходите по рекламата.

Разбирането за ключовите думи както и познания относно психология на продажбите ще ви помогне веднъж да постигнете по-ниска цена за клик като се фокусирате върху ключови фрази с повече думи, и втори път – като напишете убедителна промоция на продукта, която да доведе до значителен conversion rate (процент на продажбите) на вашата landing page – т.е. повече продажби.

Относно GAP Google Advertising Professional

Сигурен белег за аматьоризъм в платената интернет реклама е когато за landing page се посочва началната страница на сайта, която никога по правило не се оптимизира, а служи само да информира за основната тема на сайта и да предостави линкове към страниците с важната информация.

Подобна аматьорска практика е да се ползва за landing page една и съща страница като текущата оферта се публикува най-отгоре. Само че с времето от гледна точка на оптимизацията за ключовите думи тази страница започва да прилича на онези манджи, в които домакинята слага всички продукти, с които разполага в момента и които никой не предлага на гостите си.

Преди да имате лична представа какво е значението на ключовите думи, кои ключови фрази генерират най-голям трафик към вашия сайт, кои ключови фрази имат най-висок conversion rate (процентния брой на продажбите спрямо посещенията), кои страници са най-добрият вход към вашия сайт (landing pages) – не се захващайте с платена реклама в търсещите машини разчитайки единствено на сертифицирани от Google специалисти по платените рекламни кампании GAP (Google Advertising Professional) .

Повечето от тях или нямат личен сайт, или никого не са провеждали рекламни кампании, които да са плащали със собствени пари. Рискът да наемете неопитен експерт си остава за ваша сметка и неговите грешки ще плащате вие.

Ако настина предлагате уникална услуга и поради тази причина няма информация в интернет за нея , начина за генериране на трафик към вашите страници е чрез платените спонсорирани връзки (Google AdWords, Yahoo Sponsored Search и Microsoft adCenter) като цената на клик ще бъде минимално възможната поради липса на конкуренция и наддаване (bid price).

На разположение на английски говорящите – всичко, което трябва да знаете за оптимизиране на един сайт:

Google Webmaster Guidelines

Други статии от поредицата Оптимизация за търсещите машини:

Надяваме се, че информацията в тази поредица от статии ще ви бъде от полза и ще доведе до повишаване на популярността на вашия сайт.

Пожелаваме ви успех.
Екипът на ICN.Bg

http://icn.bg