Първи в Google - топ SEO класиращи фактори

Първи в Google - топ SEO класиращи фактори

„Само да знаех алгоритъма на Google за класиране при органично търсене, щях да знам какво да правя“.

Казвали сте си го, нали? Само че и алгоритмите на Google сигурно не знаят как точно им се случват нещата. ;) Ще успеем ли някога да разгадаем факторите за класиране в най-популярната търсачка или истината ще си остане някъде там? Това е въпросът, който всеки уебмастър и SEO специалист си задава и отговора, на който едва ли ще бъде разкрит.

Тези дни излязоха първите доклади* на SEO факторите за класиране в Google 2015. Да видим как са разпределени титлите за тази година и дали съдържанието все още е „The King“! В следващите редове ще ви покажем, кои показатели в страниците/сайтовете помагат за по-доброто класиране в Google, според споменатите изследвания.

Съдържанието

Е, съдържанието запазва титлата „Крал“, но както вече до болка знаем и четем, качественото, уникално и релевантно съдържание. То продължава да държи върхова позиция при класирането на страниците ви на челни позиции в търсачката. Класиращите фактори включващи както брой думи, така и четивност на текста, тази година са със завишена значимост изразяваща се основно в лесен за четене по-дълъг текст (средната дължина на текстовете се е увеличила с една четвърт спрямо 2014 година).

Тенденцията да изграждаме релевантно съдържание на базата на заявките за търсене по ключови думи вече не е актуална. В замяна на това, водещите сайтове в класирането се съсредоточават в изграждането на качествено, логично и структурирано съдържание съобразено с интереса и желанията на тяхната публика и техните потребители.

Свързаните понятия (proof terms) на основните ключови думи остават съществен фактор за високите позиции в търсенето на по-предни места. Например, ако основната ни дума е „сървър“ , свързани понятия могат да бъдат „облачни технологии“, „cloud“, „VPS“, „нает сървър“ и т.н. Според актуалните доклади, над 78% от уеб сайтовете използват „свързани понятия“. Процента на използваните релевантни термини също нараства в тази връзка.

Ключовите думи

Загатнахме, че ключовите думи вече не са толкова съществени, колкото бяха. В ерата на семантичното търсене, релевантността на ключовите думи в описанието на страницата вече е минало. Може би вече се чудите ЗАЩО? Защото, Google е по-умен от това да разчита тематиката на страниците само по техните точни ключови думи, използвайки свързаните ключови изрази, синонимите и близки по смисъл и значение изрази.

Независимо дали във вътрешни или външни линкове или в имена на домейни, взаимодействието с ключови думи повсеместно намалява. Увеличава се броят на високопоставените URL адреси, които не съдържат съответната ключова дума в тялото или описанието на страницата. Това подкрепя тенденцията за преминаване от ключови думи към релевантно съдържание и изглежда все повече ще нараства. Ключовите думи, разбира се, остават органичната част от добро и качествено съдържание, но са безсмислени без значимост и структура.

Изводите за тази категория са: свързаните термини, семантичността и релевантността на текста взимат преднина пред ключовите думи и тяхната важност.

Социалните медии

Google + държи лидерската позиция сред социалните медии, следван от Facebook, Pinterest и Twitter. Корелацията на социалните знаци (Likes, tweets, +1s ) с класирането на по-добри позиции запазва високото си значение. Топ класиращите се страници отчитат по-голяма интеракция със социалните си знаци от останалите страници – този фактор започва да заема все по-съществени челни позиции и има доминиращо значение при органичното търсене и класиращите фактори. Google споменава, че не отчита директно тези знаци при класирането, но според последните проучвания те имат положителна връзка при него. А, и остават основен и важен фактор за разпознаваемостта на бранда, изграждането му и помагат за повишаване на органичния трафик.

On-page фактори

Скоростта на страница, релевантни линкове в текста – външни и вътрешни, заглавия, подзаглавия, основния текст, H1 и H2 таговете запазват важността си и през тази година, както и архитектурата и навигацията на сайта. След „Мобайлгедона“, мобилните версии и респонсив сайтовете повлияват положително на SERP, като експертите в областта очакват да стават все по-значими поради все по-голямото търсене през мобилни устройства докато си в движение, за това и оптимизирането на сайтове за разнообразието от дисплейни устройства ще продължава да е от съществено значение.

Потребителското изживяване

Сигналите и взаимодействията на потребителите стават все по значими. Три важни показателя, които трябва да следите внимателно и да фокусирате усилия са: (CTR) Click-Through Rate, Степен на отпадане и Времето прекарано на сайта. Те са важни и показват потребителското взаимодействие с вашия уеб сайт. Ако тези три показателя не са особено добри за вашия сайт, може да помислите над:

  • Какъв вид трафик таргетирате;
  • Какви ключови думи са били използвани;
  • Кои ключови думи са генерирали трафик към сайта ви;
  • Скорост на сайта, Error page и 404;
  • Навигация на сайта.

Запомнете! (CTR) Click-Through Rate винаги е бил важен фактор за добрите резултати при класиране и ще продължава да бъде такъв, отбелязвайки нерелевантните и некачествените списъци с търсения.

BackLinks

Обратните връзки винаги са били важен елемент за добрите SERP резултати, тъй като Google отчита качеството и количеството на връзките, за да определи PageRank-а. Поради тази причина често те биват манипулирани. Да видим какви са тенденциите:

Според едни специалисти корелацията в тази категория се намалява и се очаква понижение в тежестта на този фактор. А и още повече, с насищането на пазара със смарт устройства и консумирането на съдържание „в движение“, споделянето става много по-важно от линкването!

Според други, а както и ние знаем, когато един уеб сайт препраща към вашия сайт, Google разчита това като достоверен/истински класиращ фактор. Може да възприемате това като вот за вашия сайт. Ето защо, трябва да подбирате сайтовете, с които се свързвате да бъдат проверени и на такива, които имате доверие. Обратните връзки винаги ще бъдат важни и не се очаква промяна в този показател.

На кое от двете твърдения да вярваме, е това ще прецените сами!

Дали анализите и предположенията на водещите специалисти в областта ще се окажат верни ще разберем при следващия доклад, може би в средата на 2016.

За статията са използвани данни и резултати от докладите на MOZ и SearchMetrics***

Етикети: #seo-optimizatsiya #klyuchovi-dumi #optimizatsiya-za-tarsachki #social #user-experience #seo #keywords #klasirashti-faktori